Visita del grup “Amanida teatre”

TEATRE A L’ESCOLA

Un dia de superteatre a l’Escola amb el grup Amanida de l’ONCE

El dijous 18 de gener el grup de teatre de l’ONCE van venir a l’Escola i ens van oferir dues representacions molt  divertides.

CICLE MITJÀ, Escola / 31-1-2018

La tarda del dijous 18 de gener van venir el grup de teatre Amanida de l’ONCE. Van actuar al hall del col·legi i ens van oferir dos fragments de l’obra “ Cuentos de fantasma” de Charles Dickens. Aquesta activitat es va realitzar dins del Correllengua que hem dedicat al teatre.

Aprofitant que aquest curs dediquem el Correllengua al teatre, hem demanat col·laboració a les famílies. Així vam començar el 9 d’octubre  amb la xerrada de l’Agnès Pallise  i hem acabat el 18 de gener  amb la representació del grup Amanida de l’ONCE,  on hi actua l’àvia de la Laia i la Berta.

El grup de teatre Amanida de l’ONCE són de Tarragona. Tenen  aquest nom perquè l’amanida és un menjar que té molts ingredients, gustos, textures. Actualment, l’integren 4 actrius, 1 actor, l’equip tècnic i la directora. L’origen d’aquest grup teatral van ser uns tallers que fa 23 anys va organitzar l’ONCE a Tarragona. Ens van explicar que els agrada molt actuar i que s’ho passen molt bé treballant en equip quan assagen l’obra o la representen.

L’actuació per tots els del col·legi  la van fer al rebedor. Ens van oferir dos fragments del llibre “CUENTOS  DE FANTASMAS “ de Charles Dickens i

cada representació va durar uns 30 minuts. El decorat representava un cementeri i tenia una creu molt gran, una tanca i tombes.  A la 1a obra tres bruixes volien fer una poció màgica i cadascuna portava el seu ingredient, encara que n’hi havia una de despistada que ens feia riure molt. La 2a obra era la de Gabriel Gur i estava ambientada en el dia de cap d’any en un cementiri. Tota l’estona  vam estar en silenci i seguint les representacions amb atenció.

Quan van acabar els hi vam regalar un fort aplaudiment i uns petits obsequis. El primer regal va ser un diploma  d’agraïment. El segon van ser uns punts de llibre que tenien els dibuixos fets amb relleu perquè així amb el tacte podrien saber com eren.

Després de l’actuació ens van deixar una estona per fer-los preguntes, que ens van respondre molt amablement. Llavors algunes actrius i la directora van passar per les classes per acomiadar-se i ens van donar uns tríptics del grup teatral i un regles amb l’abecedari braille. A les cinc van marxar amb la seva furgoneta cap a Tarragona.

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *