Estada al Camp d’Aprenentatge del Delta de l’Ebre

Els dies 12,13 i 14 de febrer els alumnes de Cicle Mitjà i Cicle Superior van estar de colònies a Sant Carles de la Ràpita.

Per compartir la seva experiència amb la resta de la comunitat educativa els nens i les nenes de Cicle Mitjà van pensar que seria molt bona idea explicar-ho a la ràdio.

Per això, es van organitzar en diferents grups per a preparar un programa de ràdio, el van escriure i el van revisar. El dia 28 de febrer el van emetre.

A continuació, podeu llegir-lo:

GRUP 1

Hola oients de radio Tivissa, som la classe de Cicle Mitjà .

Avui us explicarem les colònies que hem gaudit al Camp d’Aprenentatge del Delta de l´Ebre a Sant Carles de la Ràpita.

Ara us explicaré que vam fer el dimecres.

El dimecres pel mati ens vam despertar i desprès vam agafar les maletes i vam anar a la parada del bus. Vam marxar a les 9:00. Al bus vam ficar cançons amb el mestre Carles.

Mes tard vam arribar i ens van presentar als mestres de les colònies que es deien Pau i Edu .

Vam deixa  les maletes al camp d’aprenentatge i desprès vam anar a fer una excursió per la Ràpita per visitar el passeig marítim on vam contemplar les platges.

Vam dinar en un parc que tenia una font molt gran a prop del camp d’aprenentatge, després de dinar vam anar tots junts a una classe on ens van donar una carpeta  amb un retolador i un mapa i desprès vam anar a fer un escape room. Quan vam acabar vam anar a la plaça del coc.

Mes tard vam anar a la llotja. També vam anar al port pesquer i vam veure el peix. Desprès vam anar al camp d´aprenentatge per sopar i aquella nit vam fer la festa dels pijames i la discoteca.

GRUP 2

Hola sóc la Jana i ara us explicarem el que vam  fer el dijous.

El dijous  al mati vam esmorzar  i vam anar al pati. Els mestres del camp d’aprenentatge van  tocar una campaneta per entrar perquè havien d’explicar- nos  el que faríem. Vam fer una ruta amb bicicleta, vam arribar a l’encanyissada. En total vam fer 15 km i quan vam arribar ens vam adonar que ens haviem deixat els entrepans i Pau el mestre d’allà va tindre d’anar a buscar-los. Vam mirar  les aus amb un monocular i uns prismàtics. Vam veure bernats pescaires, polles d’aigua, flamencs, martinets de nit… Desprès vam anar al Plegadís a dinar.  Mes tard va venir Sergi que ens van ensenyar com anellar ocells. Ens va agradar molt. Després vam tornar amb bicicleta fins el camp d’aprenentatge. Mes tard vam berenar galetes amb xocolata i fruita. Vam estar jugant al pati i després vam pujar a la torreta on vam veure tot Sant Carles de la Ràpita. Vam arribar al camp d’aprenentatge  i vam sopar llenties i llonganissa i de postre flam. Després vam posar-nos el pijama i vam fer una festa de pijames tots els de CM, Manel i Carles. Vam fica musica, vam jugar al Limbo i vam ballar molt. I al final vam anar a “dormir”.

I ara el Matias us explicarà les activitats i anècdotes del divendres.

GRUP 3

Hola ara nosaltres us explicarem el divendres 14.

Primer ens vam aixecar, vam fer les maletes i vam esmorzar. Després d’esmorzar va  sonar la campana de les 9:00.  Els mestres del camp d’aprenentatge ens van explicar que aniríem a les aules i ens van explicar que aniríem amb barca i que veuríem la transparència i profunditat de la Badia dels Alfacs.

Quan va acabar el passeig amb barca vam tornar a les aules i vam veure el menjar dels musclos el plàncton que són uns microorganismes molt petits i poden ser de 2 classes:

El Zooplàncton que eren animals microscòpics i el Fitoplàncton que són plantes marines. En acabar vam revisar el bingo dels elements de la badia que ens havien donat al principi. Vam anar un rato al pati a jugar i després vam anar a dinar fideuà, pilotes i natilla de xocolata. Vam tornar al pati i després vam marxar direcció a Tivissa.

Moltes gràcies!! Ara l’Oriol ens explicarà que ens va passar la setmana passada.

GRUP 4

Després d’aquestes meravelloses colònies quan vam arribar a Tivissa el divendres, tothom es va començar a posar malalt del “Deltavirus”. Que és el  Deltavirus? El Deltavirus és una mescla de constipat, febre, grip, etc… i per això el dilluns, dimarts i dimecres va venir poca gent i vam tenir que ajornar els actes del carnaval. I aquesta setmana ja ens trobem tots molt bé, tot i que alguns encara tenim una mica de tos. Per això us volem dir que ja tenim les disfresses preparades per fer un gran carnaval. Així que avui esteu tots i totes invitats al carnaval de l’escola que celebrarem aquesta tarda a les 3:00h.

Gràcies per escoltar el nostre programa i recordeu que per carnaval tot si val.  Adéu!!

(Aquest text ha estat escrit pels alumnes i, com que era un text que havia de ser oral, no hem posat el focus d’atenció en l’ortografia)