Educació infantil – Proposta d’activitats

Hola famílies! 

L’equip d’Educació Infantil us mostrem algunes propostes d’activitats per tal que qui vulgui, de forma voluntària, realitzi amb el seu fill/a. 

Us enviem una forta abraçada!

Salut!

LA PRIMAVERA

Aprofitant que ja estem a la primavera us proposem de fer un dibuix sobre aquesta estació. Penseu en tots els elements que la conformen i… a dibuixar! A més a més, amb l’ajuda de la mare o el pare podeu buscar un poema o una dita que us agradi per a recitar-la a la tornada. 

Us deixem l’enllaç d’una cançó de primavera: https://www.youtube.com/watch?v=SsFSQ_AG7Qg

PROPOSTES DE LECTOESCRIPTURA:

P3, P4 i P5

Diferents activitats per treballar el NOM: 

  • Si disposeu de plastilina una activitat que us proposem és ajudar a confegir el nom del vostre fill/a.  També podeu aprofitar per confegir el de la resta dels membres de la família i el dels companys/es de la classe. Aquesta mateixa activitat també es pot fer amb taps d’ampolles si en teniu a casa. Podeu escriure les lletres de l’abecedari diverses vegades als taps i que composin el seu nom, el noms dels companys/es de la classe i els de la família. 
  • Retallar lletres de revistes o diaris i confegir el seu nom.
  • Em dibuixo: Us proposem que es dibuixin per així treballar l’esquema corporal i que amb el llapis escriguin el seu nom. Aquesta activitat la podeu realitzar un cop a la setmana. 
  • Confegir el nom dels companys/es de la classe: pregunteu al vostre fill/a els noms dels companys/es de la classe i els aneu escrivint per separat en diferents papers o cartonets prèviament retallats. Un cop ja teniu els cartonets dels noms dels companys/es fets li proposeu al vostre fill/a que n’esculli un. Aquell que escull l’ha d’intentar reconèixer, si no sap de qui és l’ajudeu. Un cop ja l’ha identificat, si disposeu de lletres magnètiques, de fusta o lletres de revista que el confegeixi mirant al cartonet; es pot fer amb tots els noms de la classe. 
  • Treballem les lletres: agafeu un full i escriviu alguns noms dels companys/es de la classe. Després, proposeu-li al vostre fill/a que només encercli les paraules que comencin amb la lletra “A” (n’és un exemple), cada dia podeu treballar una lletra.
  • Lletres o números: agafeu un full i escriviu paraules i números. Demaneu-li que amb un color o retolador (per exemple verd) encercli els números i amb un altre les lletres.
  • Cançons que podeu treballar amb els vostres fills/es: 

Abecedari fonètic: https://www.youtube.com/watch?v=uvrdzQwLhHc 

Abecedari: https://www.youtube.com/watch?v=T-AKoOvcKX8 

Activitats sobre CONTES: 

  • Mirar contes en família i després fer-ne un dibuix amb colors, retoladors, pintura. 
  • Parlar dels personatges: com es diuen, descriure’ls, que fan, com van vestits… 
  • Explicar el personatge que més els ha agradat, el que menys i dir perquè. 
  • Buscar el nom dels personatges al conte. 
  • Jugar a fer hipòtesis; inventar-se el final o canviar-lo per un altre que els agradaria.

P5

  • Repassar les lletres amb els noms dels companys/es de classe
  • Escriure frases, títols de contes
  • Fer dictats de paraules o frases
  • Jugar amb l’adult a buscar paraules que tinguin una lletra fent suggerències com a principi, mig o final de paraula (ex. Que comencen per s: sol, que tinguin la t: pilota, que acabin amb a: casa
  • Fer llistes de coses: noms, fruites, noms de la classe, animals.
  • Fer notes de coses: per avisar, recordar…

PROPOSTES DE MATEMÀTIQUES: 

  • Seriacions: podeu jugar a fer sèries (exemple: blau-roig-blau-roig…) 
  • Va de taps: si disposeu de taps de diferents colors, mides, materials podeu jugar a classificar els taps. Els podeu classificar per: colors, mides (gran, mitjà i petit) materials (plàstic, suro, xapes). 
  • Realitzar algun trencaclosques. 
  • Jugar a jocs de taula: cartes, dòmino, parxís, memory. 
  • P3: Fer-lo comptar fins a 10 tot jugant. 
  • Associar la grafia amb la quantitat: escriviu en tres cartonets diferents el número 1, el 2 i el 3. Podeu jugar de la següent manera: li ensenyeu el cartonet del número 1 i li demaneu que us porti un objecte i es fa el mateix amb el 2 i el 3. Després li podeu demanar que damunt de cada número us posi els objectes pertinents (damunt de l’1, un objecte; del 2, dos objectes…). També us podeu intercanviar el paper i que sigui ell qui reconegui el número escrit i un demani el número d’objectes.
  • P4: Fer-los comptar fins a 10 tot jugant de forma ascendent i descendent.
  • P5: 
    • Fer-los comptar fins a 10 tot jugant de forma ascendent i descendent
    • Fer-los comptar fins a 20
    • Plantejar-los petits problemes d’afegir i treure (suma i resta) tot jugant.

PROPOSTES D’ACTIVITATS MOTRICITAT FINA:

  • Safata amb farina: Amb una safata els podeu posar farina i que juguin a fer les grafies de les lletres del seu nom o del nom dels seus companys/es o familiars. 
  • Agulles roba: Amb les agulles d’estendre la roba les poden anar enganxant a cartronets o posant-les a les vores d’una caixa de cartró.
  • Jocs d’enfilar com per exemple els trencaclosques d’encaixos. 
  • Esquinçar paper amb els dits. 
  • Transportar petits objectes d’un recipient a un altre amb les pinces de la cuina. 

JOC SIMBÒLIC: 

  • És bo i molt important que hi hagi estones de joc simbòlic com per exemple: jugar a la cuineta, jugar amb les nines, jugar a fer de perruquers/es, jugar a fer de metges, jugar a disfressar-se, jugar a comprar i vendre. 

ENGLISH: 

Songs: 

Algunes cançons que podeu compartir amb els vostres fills/es: 

Stories: 

Us recomanem visualitzar els dos contes treballats: 

The very hungry caterpillar:

 https://www.youtube.com/watch?v=75NQK-Sm1YY 

Proposta: Després de la visualització del conte us proposem de fer una manualitat amb plastilina, cartolina, goma eva o material reciclat, també se’n pot fer un dibuix relacionat amb el conte. 

Brown bear: 

https://www.youtube.com/watch?v=WST-B8zQleM

https://www.youtube.com/watch?v=gfZ6tCMjjsw 

Proposta: podeu jugar amb els vostres fills/es a: imitar el so dels diferents animals i/o representar com caminen. Podeu dir l’animal amb anglès i que ells facin el que els heu demanat prèviament.

ACTIVITATS DIGITALS: 

També disposeu de la pàgina web edu365 per realitzar diverses activitats online. Seguidament us facilitem l’enllaç: http://www.edu365.cat/infantil/index.html

Una altra pàgina web que us pot interessar on hi trobareu més recursos per a fer activitats amb els vostres fills/es és la següent: el racó de l’infant  http://elracodelinfant.blogspot.com/

MÚSICA:

Cançons: Se’ls hi pot posar les cançons de la Damaris, del Pot Petit (moltes ja les coneixeran) i aquesta és una proposta per a Sant Jordi: Els personatges. I per moure el cos, a més de la que ja coneixen del carnaval Uptown Funk, els hi agraden cançons més rumberes com Txarango, Doctor Prats, Oques Grasses; i d’altres també de música electrònica com Avicii.

I a la web edu365 poden trobar apps i jocs per treballar l’audició, crear melodies i cantar.

Canta, balla, escolta, toca, i sobretot, gaudeix de la música sempre!

“La música és per a l’ànima igual que la gimnàstica és per al cos”