A l’escola reciclem, i tu?

Vols cuidar el món? Recicla

Al món es generen molts residus: envasos, productes químics, plàstics, paper,vidre, cartró…Tot això contamina el nostre entorn. Per evitar-ho, a l’escola practiquem com reciclar.

Com va començar? Quan els alumnes i els mestres del centre ens vam adonar de que no separàvem correctament els nostres residus,  els alumnes de Cicle Superior vàrem organitzar un pla de recollida i classificació de deixalles.

Com ho hem fet? Per començar vam escollir el Medi ambient com a projecte de treball. A partir d’aquí ens vam adonar del tipus de residus que produíem continuament a l’escola i vam veure la necessitat de reciclar.

I com ho hem organitzat? Primer de tot vam estudiar el tema a fons i quan vam tenir tots els conceptes clars, vam oferir una xerrada als alumnes i mestres del centre sobre el reciclatge i com fer-ho. Una vegada explicats els diferents tipus de contenidors, el blau, el gris, el groc i el marró, vam presentar el pla de recollida de deixalles.També vam crear un nou càrrec:encarregat de reciclatge. Els responsables de cada classe portaran  les deixalles que produïm a l’escola als contenidors grans situats al passadís de Cicle Superior i tres encarregats de 5è i 6è, els dimecres i els divendres, els aniran a dipositar als contenidors situats darrera l’escola.

Qui ha col·laborat amb nosaltres? El Consorci de recollida de residus de les comarques de la  Ribera d’Ebre, Priorat i Terra Alta, que ens va suministrar petits contenidors d’orgànica i bosses biodegradables, i l’ associació Limonium que ens va oferir una xerrada molt interessant sobre el compostatge,  elaborat a partir de restes orgàniques.

US HEM CONVENÇUT PER CUIDAR EL MEDI AMBIENT?

ANIMEM A TOTHOM A COL·LABORAR  EN LA CURA DEL NOSTRE ENTORN, PERQUÈ… ÉS DE TOTS!

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *