SORTIDA A LA PLAÇA RICARD VINYES

Els i les alumnes de 5è A i B de la nostra escola  vam anar a la plaça Ricard Vinyes el dia 30 de gener, el dia de la Pau.

Vam assistir a un acte organitzat per la Coordinadora d’ONGD i altres moviments solidaris de Lleida.

Vam escollir una imatge de la Mostra d’Humor Gràfic Humoràlia: Nòmades Migracions Forçades i posteriorment en vam fer la reflexió tots plegats i la vam llegir davant d’altres escoles presents a l’acte. Ens va agradar molt fer aquesta sortida perquè vam poder escoltar a altres companys d’altres escoles i on vam llençar molts missatges d’esperança en el dia de la Pau.

SHARK de Makhmudjon Eshonkulov, Uzbekistan.

Nosaltres hem escollit l’obra Shark perquè representa de manera molt clara el problema que pateixen milers de persones que decideixen abandonar el seu país d’origen per cercar una oportunitat de vida.

El que passa és que quan opten per aconseguir aquesta oportunitat es topen moltes vegades amb la mort.

Les condicions amb les que venen són precàries; són extorsionats per gent que els promet una vida millor sense tenir en compte el patiment que sofreixen i els riscos que es trobaran si aconsegueixen arribar amb vida.

El shark, que dóna títol a la imatge, ve representat per la pròpia mort amb la dalla com si fos l’aleta del tauró