Comunitat d’Aprenentatge

La nostra escola, des l’any 2006, forma part del projecte Comunitats d’Aprenentatge. Aquest projecte té com a eix principal la realització d’Actuacions Educatives d’Èxit que tenen per objectiu millorar el rendiment educatiu, la convivència del centre i del seu entorn mitjançant la participació en el centre educatiu de tota la comunitat.

Les Comunitats d’Aprenentatge impliquen a totes les persones que intervenen de forma directa o indirecta en l’aprenentatge dels alumes: mestres, famílies, associacions del barri, persones voluntàries…

Aquest projecte està avalat científicament ja que s’ha demostrar que milloren el rendiment educatiu, la convivència del centre i del seu entorn.

Per aconseguir aquests objectius es poden portar a terme diferents actuacions de les quals la nostra escola realitza els següents:

• Els grups interactius que són una forma d’organització de l’aula que es realitza agrupen els alumnes de forma heterogeni amb tres grups i on a cada grup hi ha un adult (mestres o voluntari). L’objectiu dels grups interactius és augment les interaccions entre els components del grup per tal de potenciar l’aprenentatge entre iguals. Les activitats que es realitzen són diferents a cada grup i tenen una durada curta d’uns15′- 20′  i quan finalitza canvien a l’activitat següent, realitzant així tres activitats diferents durant una sessió de classe. A la nostra escola fem un cop per setmana grups interactius en les matèries d’anglès i català.
  • Participació de les families en la vida del centre: mitjançant la comissió mixta de famílies i mestres que es troben un cop cada dilluns primer de mes en horari de 16,15 a 17 h organitzen activitats al centre amb la finalitat d’aconseguir millores tant a nivell d’aprenentatge com a nivell de participació en la vida del centre.

AQUÍ PODREU TROBAR TOTA LA INFORMACIÓ DE LA NOSTRA ESCOLA.

comunitats

Per saber-ne més podeu consultar el següent enllaç.

Aquí trobareu tots els articles relacionats amb les comunitats d’aprenetatge