Robòtica

Prenent com a referència el Decret 119/2015, es pot dir que la competència digital és indispensable per a tota persona que vulgui interactuar amb normalitat en la societat actual, és per aquest motiu, que des de l’escola es vetlla per apropar les TAC a l’alumnat a fi de desenvolupar la competència digital i a l’hora aprofitar les oportunitats d’ensenyament-aprenentatge que ofereixen aquestes.

El curs 2018-2019 l’escola Joan XXIII decideix iniciar el treball de la robòtica i la programació, destinant una de les sessions de la sisena hora. Es decideix iniciar el projecte en tots els cursos de primària alhora (de 1r a 6è), treballant diferents metodologies. Des del curs 2021-2022, s’incorpora el treball de la robòtica i la programació a les sessions de l’àmbit de coneixement del medi social i natural.

La robòtica permetrà a l’alumnat desenvolupar la seva creativitat en la resolució de problemes, els ajudarà a estructurar el pensament, a descobrir de manera autònoma la ciència i la tecnologia i a més a més, podran treballar per a la resolució de reptes i situacions a partir del treball cooperatiu