Tertúlia musical dialògica – Ennio Morricone (6è)

Hola nens i nens de 6è!

comencem un nou mes i tal com us vaig comentar… iniciarem cada mes amb la realització d’una nova… TERTÚLIA MUSICAL DIALÒGICA.

Per continuar aquest projecte treballarem amb un compositor italià contemporani, especialitzat en Bandes Sonores, que es diu Ennio Morricone.

A continuació, us deixo una presentació amb una breu pinzellada sobre el compositor.
Presentació Ennio Morricone

La banda sonora que escoltarem d’aquest compositor és de la pel·lícula “La Missió”

Voleu saber més informació? Cliqueu al següent enllaç:
Explicació de l’obra “La Missió”

Us recordeu com es diu l’insturment que toca el pare Gabriel? A quin família d’instruments pertany? Em podeu dir els noms d’altres instruments de la seva família?

A continuació, teniu la resposta de la família…

El fragment que escoltareu de la pel·lícula “La Missió” és el “Tema de Gabriel” una de les obres més representades arreu del món.

Ara si que si, després d’aquesta introducció… escoltarem l’obra. Però no només escoltarem l’obra sinó recordeu que vosaltres també sereu protagonistes ja que podreu expressar el que sentiu escoltant aquesta peça musical. Per aquest motiu, agafeu la vostra llibreta de tertúlies, escriviu el nom de l’obra a una pàgina nova i mentre soni la música podeu escriure aquells sentiments (en forma de paraules o frases) que experimenteu al llarg de l’obra. Podeu escriure en relació a tota la peça o bé, destacar un fragment concret.

Tothom en silenci, apagueu les llums i… disfruteu de l’obra!

Després d’escoltar-ho una vegada ja podem iniciar la tertulia, no tingueu por i expresseu el que heu sentit. Heu pogut relacionar la música amb moments o situacions de la vostra vida?

Per acabar la sessió i si us dóna temps… torneu a escoltar una altra vegada l’obra pensant amb tot allò que hem parlat durant la tertúlia.

PD: Us he deixat un repte relacionat amb la tertúlia al moodle per al proper dia que aneu a l’aula d’informàtica.

Salut i molta molta música!

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *