Tertulia musical dialògica… comencem amb un compositor de casa! (CI)

Hola petits músics!

Avui us tinc preparada una sorpresa. Des de fa uns anys a l’escola s’estan fent les Tertulies Literàries Dialògiques, doncs aquest any iniciarem un nou projecte semblant que esperem que us agradi…

LES TERTULIES MUSICALS DIALÒGIQUES!

Per començar aquest projecte… no hi ha millor manera que fer-ho amb un compositor proper a nosaltres. Coneixeu algun músic que va nèixer a Lleida i que doni nom a un edifici important de la nostra ciutat?
A continuació, podeu veure un petit conte sobre aquest compositor, el voleu veure?

Tot seguit, abans d’escoltar l’obra que avui treballareu que es diu Intermezzo de l’òpera “Goyescas” us vull ensenyar un fragment d’una película la qual està inspirada aquesta òpera.

Fragment Goyescas – Veure fins al minut 1:50

Ara si que si, després d’aquesta introducció… escoltarem l’obra. Però no només escoltarem l’obra sinó recordeu que vosaltres també sereu protagonistes ja que podreu expressar el que sentiu escoltant aquesta peça musical. Per aquest motiu, obriu molt bé les orelles i mentre escolteu aneu pensant en sentiments, emocions i records que experimenteu al llarg de l’obra. Pot ser en relació a tota la peça o bé, destacar en un fragment concret.

Tothom en silenci, apagueu les llums i… disfruteu de l’obra!

Després d’escoltar-ho una vegada ja podem iniciar la tertulia, no tingueu por i expresseu el que heu sentit. Heu pogut relacionar la música amb moments o situacions de la vostra vida?

Ara agafareu un full i fareu un dibuix amb allò que heu pensat mentre escoltaveu l’obra/cançó. Al darrere del dibuix escriviu el vostre nom i allò que us ha fet sentir. Feu un dibuix ben xulo ja que estarà exposat durant aquest mes al vostre passadís i tota l’escola el podrà veure.

Som-hi artistes!

Salut i molta molta música!

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *