HISTÒRIA DEL NOSTRE CENTRE

L’actual escola Joan XXIII va ser creada com a resultant de la fusió de dues escoles que ja existien des de molts anys abans en la nostra ciutat. Una s’anomenava Pleyán de Porta i estava ubicada a la Rambla d’Aragó  i l’altra s’anomenava Joan XXIII i estava al carrer Bisbe Messeguer. A causa de diferents canvis en els edificis d’aquestes dues escoles es va crear l’escola Joan XXIII al carrer  Pius XII.

L’any 1984 quan definitivament es va haver de deixar l’edifici antic del carrer Bisbe Messeguer,  l’edifici de Pius XII ja s’havia quedat petit i es va haver de fer una ampliació, moment en el qual es va construir  l’edifici de pàrvuls. Fou també aquest any quan es va publicar oficialment el nom de l’escola: Joan XXIII.

Des dels seus inicis fins l’actualitat l’escola ha compartit el seus espais amb diferents centres: amb l’escola St. Josep de Calasanç, amb aules d’Escola d’Adults, amb els començaments de l’actual Joc de la Bola, amb l’EOI, amb el SEDEC i actualment amb serveis educatius com el CRP i els serveis LIC.