Esmorzars saludables

Els alumnes de cicle superior hem participat a la jornada d’esmorzars saludables que hem fet a la nostra escola, hem après com prepara un esmorzar sa i que ens ompli de energia tot el matí.

L’esmorzar és un àpat molt importat. Es pot dividir en dues parts: una a casa i l’altra a mig matí. La suma de les dues ha de proporcionar suficient energia fins a l’hora de dinar.

Els aliments bàsics en un esmorzar complert són els làctics (llet, iogurt, formatge, batuts…), els farinacis o cereals (pa, torrades, galetes, magdalenes, cereals…) i la fruita (fruita fresca, macedònia, sucs naturals, fruits secs…).

També poden formar part de l’esmorzar altres tipus d’aliments, com els aliments proteics (pernil salat, pernil cuit, gall dindi…), aliments greixosos (olis d’oliva, mantega…) i aliments ensucrats (sucre, mel o melmelada).