Els de tercer, a l’Auditori!

Avui els nens i nenes de tercer hem anat a l’Auditori Enric Granados on hem pogut gaudir de l’espectacle: “Els viatges de Ketèlbey”.

Hem vist  i escoltat a la Banda Simfònica de Lleida i alguns instruments curiosos com: les campanes tubulars, el gong, el temple block i els reclams de dos ocells: el cucut i el rossinyol.

Els alumnes de l’escola de Torrefarrera, amb les seves escenificacions, ens han ajudat a entendre millor els paisatges, personatges i històries que el compositor ens va voler explicar.

Albert William Ketèlbey fou un compositor i director d’orquestra anglès que va plasmar el seu desig de viatjar a altres països, alguns llunyans i exòtics, mitjançant la seva música descriptiva, tot i que, pel que sembla, ell no va viatjar gaire.

Hem pogut escoltar alguns dels viatges musicals imaginaris de l’autor com ara: “Al jardí d’un temple xinès”, “Al jardí d’un monestir”,” A la mítica terra d’Egipte” o el conegut “En un mercat persa”.

De tornada a l’escola, ens hem aturat a la plaça Pau Casals per veure de ben a prop l’escultura que la nostra ciutat va dedicar a aquest gran violoncel·lista que vam estudiar en les passades jornades culturals, dedicades a la Pau.