RECOMANACIONS D’ESTIU CICLE MITJÀ

Benvolgudes famílies☺,

Ens trobem en temps de vacances, però, tot i així, els i les mestres del Cicle Mitjà us recomanem que a l’hora de programar les activitats de l’estiu dels vostres fills/es, reserveu una estona diària per les tasques escolars.

Les activitats que us proposem,  tenen com a objectiu anar mantenint vius els aprenentatges que els nois i noies han anat adquirint durant el curs que ara acaba i per poder començar al setembre amb bona empenta.

Els i les mestres de Cicle Mitjà volem fer-vos partícips d’activitats amenes, divertides i que al mateix temps us puguin fer aprendre molt i molt.

Ens agradaria molt que al setembre ens aportéssiu totes les tasques que realitzeu, algunes fins i tot, si les circumstàncies ho permeten, les exposaríem a l’escola. Serà una experiència novedosa i diferent.

LLENGUA CATALANA I CASTELLANA

• Podeu trobar recursos per treballar en aquest enllaç: http://www.edu365.cat/primaria/catala/index.html
  • Llegiu una mica cada dia (contes, còmics, algun llibre adequat a l’edat…)
  • Feu algun dictat, altres dies una còpia,  alguna redacció, cal.ligrafia… Alterneu aquests exercicis entre els diferents dies.
  • Per tal de millorar l’expressió escrita, intenteu fer un diari personal vostre. Es tracta d’escriure dia a dia, les vostres sensacions, experiències i vivències….
  • Qualsevol activitat divertida o vivència significativa pel nen/a, pot ser motiu per proposar-vos que feu  un dibuix i l’acompanyeu d’un text lliure on hi hagi les idees ordenades. Procureu que fer bona lletra i no oblideu utilitzar les majúscules.
  • Aprofiteu qualsevol dia que feu una activitat divertida, en família, diferent, i expliqueu-la per mitjà d’un enregistrament en vídeo.
  • Sovint jugueu amb “jocs de taula” o de qualsevol mena. Estaria bé, enregistreu també aquesta estona i expliqueu amb el mitjà que vulgueu, en què consisteix el joc.
  • Podeu consultar diferents experiments, senzills i lúdics, per divertir-vos i els podeu compartir amb nosaltres (aquí teniu una proposta: https://somdocentsblog.wordpress.com/2017/03/02/5-experiments-per-fer-a-primaria/).
  • Feu-ne un dibuix, mural o qualsevol activitat que us sumi una bona estona i també, feu-nos-ho arribar al setembre.
  • Si us agrada la fotografia, podeu fer-ne un recull . Podeu pensar en un tema o centre d’interès que us atregui i feu fotos en relació a aquest tema. Expliqueu-nos també perquè us atreu aquest tema.
  • Mireu d’elaborar un còmic, que poguem exposar-lo i compartir amb la resta de companys de l’escola.
  • També podeu acabar el llibre de llengua catalana del curs.

MATEMÀTIQUES

• Repassar les taules de multiplicar. Mireu de diversificar les activitats de formes diferents. )(tablasdemultiplicar.com)
  • No dubteu en anar a pàg. Web com La motxilla” i “ Jclic” per repassar-les jugant.
  • Practicar les operacions: sumes, restes portant-ne, multiplicacions i divisions. (Quaderns d’estiu que trobareu en qualsevol llibreria).
  • Resoldre problemes.( Quaderns d’estiu que trobareu en qualsevol llibreria)
  • Entreu a la web ” Usa el coco” i trobareu una allau d’activitats fantàstiques. No dubteu a ser persistents i aconseguir fer super bé les activitats.
  • També podeu acabar el llibre del curs de matemàtiques.

ANGLÈS

Per practicar anglès, podeu repassar vocabulari, escoltar cançons en anglès i fer lectures en anglès. També podeu visitar aquestes pàgines d’internet:

EDU365

LearnenglishKids

BBC

Koalatext

MÚSICA

Per repassar continguts així com també per gaudir a continuació teniu un enllaç en el qual podeu trobar activitats i jocs musicals:

ALTRES

Podeu  anar a la web “ Jo em quedo a casa”, a l’apartat Propostes didàctiques, allí trobareu més recursos dels que gaudir: https://projectes.xtec.cat/joemquedoacasa/models-de-propostes-didactiques/

AULA D’ACOLLIDA

Per l’alumnat d’aula d’acollida us facilitem un dossier que podeu fer durant aquestes vacances: proposta d’activitats.

Passeu-ho  molt bé!!

BON ESTIU A TOTHOM!!!

L’Equip de mestres del Cicle Mitjà.

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *