Tertúlia musical dialògica – James Horner (6è)

Hola nens i nenes de 6è!

avui tornem a fer de nou una TERTÚLIA MUSICAL DIALÒGICA.

Aquesta tertúlia serà la darrera que realitzarem aquest curs, aquest cop treballarem un compositor nortamericà contemporani, especialitzat també en Bandes Sonores, que es diu James Horner.

A continuació, us deixo una presentació amb una breu pinzellada sobre el compositor.
Presentació James Horner

La banda sonora que escoltarem d’aquest compositor és de la pel·lícula “Avatar”

Voleu saber més informació? Cliqueu al següent enllaç:
Explicació de l’obra “Avatar”

Si us heu fixat James Horner acostuma a treballar molt amb instruments de la familia del vent fusta, especialment la flauta té un paper protagonista en moltes de les seves obres. Quin tipus de flautes coneixeu? Dintre del món de les flautes hi ha molts tipus. Els voleu coneixer?

Flauta travessera

Flauta piccolo

Flauta dolça

i… per acabar el repàs de les flautes us presento una molt similar a la faluta dolça que es diu Tin whistle. Aquesta flauta només té sis forats i es molt característica del Regne Unit.

A continuació, teniu un parell de cançons per a que pugueu escoltar el seu timbre i comprovareu que a Jame Horner li agrada molt el seu so:

Abans de posar l’obra de la tertúlia, us voldria mostrar el planeta imaginari de la pel·lícula. Recordeu com es deia? James Horner amb la seva banda sonora va voler capbussar-nos dintre d’aquest paisatge tant espectacular:

El fragment que escoltareu de la pel·lícula “Avatar” és un recull, una suite de diferents moments que succeixen a la pel·lícula.

Ara si que si, després d’aquesta introducció… escoltarem l’obra. Però no només escoltarem l’obra sinó recordeu que vosaltres també sereu protagonistes ja que podreu expressar el que sentiu escoltant aquesta peça musical. Per aquest motiu, obriu molt bé les orelles i mentre escolteu aneu pensant en sentiments, emocions i records que experimenteu al llarg de l’obra. Pot ser en relació a tota la peça o bé, destacar en un fragment concret.

Tothom en silenci, apagueu les llums i… disfruteu de l’obra!

Després d’escoltar-ho una vegada ja podem iniciar la tertulia, no tingueu por i expresseu el que heu sentit. Heu pogut relacionar la música amb moments o situacions de la vostra vida?

Per acabar la sessió i si us dóna temps… torneu a escoltar una altra vegada l’obra pensant amb tot allò que hem parlat durant la tertúlia.

Som-hi artistes!

Salut i molta molta música!

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *