AMBIENTS EDUCACIÓ INFANTIL

El passat 15 de gener els nens i nenes d’Educació Infantil vam començar a treballar per ambients de lliure circulació! Des d’aleshores, tots els dilluns i dimecres pel matí (de 9h a 10.30h) ens ajuntem els alumnes de P3, P4 i P5 per aprendre, jugar i gaudir dels sis espais diferents. Durant aquest temps, les classes es transformen per treballar l’ambient que pertoca i els infants poden anar a l’ambient i l’activitat que més els cridi l’atenció.

Els sis ambients són els següents:

  • A l’ambient “artístic” els infants expressen a través de diverses tècniques artístiques, utilitzant elements com la plastilina, la pintura, el modelatge, el fang… ja que es fonamenta en l’expressió lliure i l’experimentació.
  • A l’ambient “Cos i moviment” els nens i nenes posen en joc totes les seves possibilitats motrius, expressives i creatives a partir del moviment i del joc. A més, es relacionen i es comuniquen amb els altres, gaudeixen de les propostes motrius i del material a la seva disposició.
  • L’ambient de “Joc simbòlic” és un espai on hi ha diferents tipus de joguines (cuina, botiga, mecànica, cotxes, metgesses/metges, disfresses, perruqueria, ninos i nines) on els infants imiten accions de la vida quotidiana del món dels adults, practiquen la capacitat de representació, mitjançant la qual representen accions i regles bàsiques imaginàries que es refereixen als acords sobre a què es juga.
  • A l’ambient de “Llum i color” els infants gaudeixen molt i ofereix l’oportunitat de jugar a través de la llum i el color, convertint l’activitat científica en un centre d’experimentació i expressió artística.
  • Experimentació i observació són dos processos que van units. A l’ambient “d’Experimentació” hem volgut que els infants puguin experimentar, descobrir, crear, comunicar, manipular, tocar, classificar… És a dir, iniciar-se en el món científic amb diverses propostes formades per safates sensorials amb elements de la vida quotidiana com ara sal, sucre, cacau, cigrons, arròs, sorra, pinces, oueres i d’altres.
  • l’ambient de “Construccions” hi ha sis propostes diferents on poden construir/destruir, crear, experimentar, cooperar, jugar individualment o en grup… amb jocs i peces de diferents mides i característiques.

 

AMBIENT ARTÍSTIC

 

AMBIENT “COS I MOVIMENT”

 

AMBIENT DE JOC SIMBÒLIC

 

AMBIENT DE “LLUM I COLOR”

 

AMBIENT D’EXPERIMENTACIÓ

 

AMBIENT DE CONSTRUCCIÓ