Projecte educatiu

MISSIÓ:

La raó de ser de la nostra escola és contribuir en l’educació i formació dels nostres alumnes en el seu procés de socialització i individualització, per tal que puguin incorporar-se a una societat multicultural i dinàmica. Som una escola que volem desenvolupar al màxim les capacitats i competències de tots i cadascun dels infants. Volem formar futurs ciutadans i ciutadanes capaços d’organitzar-se i treballar en equip, ésser tolerants i respectuosos envers el medi i el país; esdevenir persones creatives, amb capacitat d’anàlisi i esperit crític, competents en habilitats socials.

En definitiva, que puguin esdevenir persones adultes autònomes i equilibrades i que puguin ser part activa de la societat canviant en la que vivim, de manera responsable. Cal proporcionar-los, des de les diferents àrees curriculars, les eines, coneixements, procediments i orientacions que els permetin en el futur integrar-se de manera satisfactòria dins de la societat actual.

VISIÓ:

Volem que al nostre centre el clima de convivència sigui òptim i que l’activitat diària es produeixi en un ambient respectuós, alegre i relaxat, on la tolerància no es confongui amb la permissivitat; on la convivència sigui harmònica i la resolució de conflictes dialogada; on no es transigeixi amb la violència i els maltractaments tant físics com verbals.

Volem ser un centre integrat en l’entorn, on es fomenti la participació i la motivació de l’alumnat per tal de fer-los sentir l’escola com a seva. Que la relació amb l’entorn proper (administracions, centres educatius, entitats, etc.) sigui activa. Que la coordinació, dins i entre els diferents grups pedagògics sigui fluïda i eficaç i condueixi a a l’establiment d’acord operatius.

Volem que es potenciï l’acció tutorial, no només a nivell de grup classe, sinó entesa com una orientació a nivell personal i acadèmic de l’alumnat. Que hi hagi un ambient de treball en equip i s’impulsi una cultura de l’esforç que tingui presents les diferents capacitats personals, de manera que eviti el desànim i la frustració. Que s’atengui la diversitat amb accions individualitzades i programes adaptats.

Volem ser un referent de qualitat educativa, impulsant un canvi curricular que potenciï les competències i habilitats de l’alumnat, oferint nous entorns d’aprenentatge per a afavorir resultats acadèmics òptims dins de les seves possibilitats i que la pràctica pedagògica sigui efectiva i innovadora. Que es fomenti el coneixement precís i l’ús correcte de les llengües oficials, especialment del català, tant a nivell oral com escrit i s’impulsi el coneixement i utilització de l’anglès com a llengua estrangera.

Volem que es fomenti la utilització de les noves tecnologies (TAC) i la seva aplicació en els diferents àmbits d’estudi.

VALORS:

Entenem l’educació com un procés integral en el que cal potenciar els diferents aspectes que formen la personalitat dels nens i nenes. L’escola Joan Miró es defineix aconfessional i pluralista, garantia del principi de laïcitat i no adoctrinament tant en el vessant polític com religiós. Estimulem en l’alumnat els valors d’una societat democràtica: solidaritat, respecte, convivència, tolerància, diàleg, esperit crític, autonomia i responsabilitat.

L’escola Joan Miró es basa en el principi de la coeducació, entesa com l’intent d’educar per a la igualtat d’oportunitats, sense cap mena de discriminació per raó de sexe (igualtat de gènere). Igualment, el nostre centre opta per un mòdel d’escola inclusiva en la qual el punt de partida és el respecte pels diferents ritmes d’aprenentatge i on tots els infants hi tenen cabuda. Vetllem per la integració dels alumnes nouvinguts.

L’alumnat és el protagonista del seu procés d’aprenentatge. Treballem de forma explícita, com a part bàsica del procés de socialització: els valors morals (esforç i responsabilitat), les habilitats socials (autorregulació) i les relacions interpersonals (respecte i diàleg) que permetran als infants formar part d’una societat plural i canviant. A més, potenciem el treball cooperatiu i col·laboratiu en contra d’un treball més individualista i competitiu.

Els mestres, per la seva banda, són els protagonistes del procés d’ensenyament que té com a punt de partida la reflexió i el treball en equip. La nostra escola vol ser un espai de trobada entre famílies i docents a través del diàleg, revalorant la tasca del professorat i el paper de les famílies coma part essencial en l’educació.