L’escola Joan Miró de Badalona està situada al barri de Sistrells.

La configuració actual del barri és molt recent. Les primeres construccions es concentraren en el carrer de l’Olivera de Sistrells. Al voltant d’aquestes primeres construccions s’edificaren, a partir dels anys 60, habitatges unifamiliars, majoritàriament d’autoconstrucció. Amb la creació de les Associacions de Veïns es comença a lluitar per la urbanització d’aquests barris: progressivament s’aconsegueix clavegueram, enllumenat, pavimentació, voreres, serveis d’aigua i electricitat, escombraries, transport públic, etc. Ja a partir dels anys 70, d’altres equipaments: escoles, assistència sanitària, zones verdes, etc.

Els darrers anys s’han reformat i construït nous edificis i carrers especialment a l’Avinguda Lloreda i a l’Avinguda Caritg. Entre aquests cal destacar el Complex Esportiu Municipal Sistrells i el Parc del Turó d’en Caritg. L’arribada del metro (estacions de Fondo i de la Salut) ha estat un element molt important en la millora de la qualitat de vida d’aquesta zona.

La població del barri ha anat canviant amb el pas del temps, ha passat de ser una població d’immigrants d’altres zones de l’Estat espanyol a una població multicultural.

L’actual edifici de l’escola va ser estrenat al setembre de 2003. L’edifici originari data d’octubre de 1978 i era una extensió del Col·legi Francisco Franco (actual Escola Alexandre Galí). En un primer moment s’anomenà “Aulari Sistrells” fins que va adquirir la denominació actual.