EL BLOG DE 3R

Divendres 19/06/20

Bon dia nois i noies!! Primer que res agrair a tots els que ahir us vareu poder conectar a  la videotrucada i vau fer que puguessim despedir aquest curs una mica atípic com cal, és a dir amb molts bons desitjos per aquest estiu que ara començarem.

Ha estat un curs complicat però que tots heu sabut resoldre molt bé i amb molta paciència tot el que passava amb aquesta malaltia que ens ha canviat a tots una mica el dia a dia. De totes maneres ara comencem l’estiu i ens podrem refer i disfrutar de les veritables vacances amb la família i els amics.

Nosaltres deixarem de penjar tasques en aquest blog, però si no les heu acabades i voleu fer-ho o ens voleu fer arribar o dir qualsevol cosa, nosaltres seguirem estant aquí i us contestarem, això sí sense penjar res més al web.

Quan aneu a buscar les notes trobareu un full amb totes les tasques que podeu fer aquest estiu, aniria bé que tinguessiu una llibreta per a poder escriure totes aquelles coses que us proposem a les tasques i que alguna d’elles ens haureu d’explicar quan tornem al setembre a l’escola, ja com a alumnes de 4t!

Us les deixem aquí també. (Si cliqueu damunt la imatge es farà més gran)

Alguns de vosaltres ahir vareu fer dibuixos per als companys i ens els heu pogut fer arribar per a penjar-los al blob, també volem agrair el concert que ens va oferir la companya Hawa que de ben segur arribarà a ser una violinista famosa.


Les obres d’art són de la Sofia, l’Ashanti i l’Àlex!

La Rita també es vol acomiadar de tots vosaltres, ha estat tots aquests dies al blog fent de les seves i m’ha promès que al setembre vindrà a l’escola un dia.

Bon estiu a tots!!!!!

.-.-.–.-.-.-.

Dijous 18/06/20

Hola! Preparats per veure’ns? Espero que si.

Avui us hem preparat un escape game, esperem que us agradi!

Fins demà!

Dimecres 17/06/20

Bon dia!!

Preparats per la videotrucada de demà dijous? Esperem que si!

Per a donar la benvinguda a les vacances i per a acomiadar-nos fins al curs vinent, et demanem que creïs un cartell o dibuix per a desitjar bones vacances a tothom demà a la videotrucada.

Pots fer-lo com tu vulguis (a mà, a l’ordinador….). Posa-hi un eslògan i un dibuix ben vistós. Demà dijous els compartirem i els ensenyarem tots a la resta de la classe durant la videotrucada. Estigues preparada i tingues-lo a punt.

Recordeu que també us podeu preparar una cançó, acudits, endevinalles tot allò que vulgueu per a la nostra festa i ah! si us trobeu o esteu en contacte amb companys de 3r recordeu-los que demà es connectin.

.-.-.-.-.-.-.

Dimarts 16/06/20

Bon dia!

Avui és el dia que tornem a casa, des d’Àfrica i en avió en 1 dia, 3 hores i 33 minuts arribarem a Europa i en concreta a Lleida.  Preparats?

No sabem si us heu parat a pensar en la quantitat de quilòmetres que hem fet anant d’un continent a l’altre. Hem donat la volta al món. Mireu el resum que hem fet.

Tasca 20: Mirant el resum sobre el mapa del nostre viatge. Contesta les següents preguntes:

1.- Quants quilòmetres en fet en total?

2.- Quin ha estat el viatge més curt i el més llarg?

Tasca 21: Per acabar ja amb el projecte de Viatgem pel món, contesta al qüestionari següent (clica sobre la imatge):

La Rita està tan cansada que no pot ni desfer la maleta!

Us esperem demà amb sorpreses, ah i no oblideu la videoconferencia de dijous per a despedir el curs!

.-.-.-.-.-

Dilluns 15/06/20

Bon dia! Esteu animats per a continuar el viatge? Esperem que sí. Primer que res 2 coses:

1.- Aquesta és la darrera setmana d’escola!

2.- El dijous a les 11 farem la darrera videoconferencia del curs. Així que reserveu la data i l’hora. Si parleu amb algú de 3r que encara no s’hagi connectat mai els podeu avisar i així també ens despedirem d’ells. La Hawa ens té preparada una sorpresa i ens agradaria que si voleu us prepareu un ball o una cançó o acudits o endevinalles el que vulgueu per a oferir als companys en aquesta festa d’acomiadament del curs.

Continuem amb el viatge!

Ens falta visitar un dels continents abans de tornar a casa. Aquest continent és l’Àfricà. Hem decidit viatjar a un país d’Àfrica molt particular Madagascar.

Madagascar és un estat i una illa de l’oceà Índic davant la costa sud-oriental d’Àfrica. La capital n’és Antananarivo. Cal destacar que antigament l’illa es trobava unida al continent africà, del qual es va separar.

Madagascar és l’illa més gran de l’Àfrica i la quarta més gran del món, i a causa del seu aïllament del continent, hi habiten moltes espècies animals úniques. Hi ha primats dels lèmurs, els felins fossa, tres famílies d’ocells úniques al món i sis espècies d’arbres baobab.

 

Aquests són alguns dels animals que viuen a Madagascar i us animem a buscar-ne més per internet. No trobareu pingüins perquè resulta que fa més de 10 milions d’anys que van desaparèixer d’Àfrica.

Us deixem un video de lèmurs per si en voleu saber més coses.

Tasca 19: Sabeu que és el baobab? Diuen que és l’arbre més bonic del món. Mira el vídeo sobre la llegenda del baobab i contesta les preguntes.

1.- Quin va ser l’últim animal al qual el Déu de la llegenda va donar les llavors de l’arbre del baobab?

2.- Per que té aquesta forma que sembla que estigui al revés el baobab?

I ara l’Aparador: La Ruth i la Sara ens han enviat fotos del seu viatge a París!

.-.–.-.-.-.-.

Divendres 12/06/20

Bon dia! Primer que res agrair a tots els que ahir vareu participar en la videoconferencia. Va ser molt divertida!

Avui tornarem a fer un salt, i avui serà molt llarg. Farem un salt de 14.000 kilòmetres! On anirem doncs al continent Americà i concretament a Amèrica del Nord, és a dir als Estats Units. Quina ciutat visitarem? Doncs Nova York, la ciutat dels gratacels.

Nova York és la ciutat més poblada de l’estat de Nova York i dels Estats Units, té més de 8 milions habitants. S’hi troba la Seu de les Nacions Unides, la qual cosa la converteix en un important punt de relacions internacionals. La gran importància de la ciutat en tots els nivells la converteix, juntament amb Londres, Tòquio i París, en una de les ciutats més destacades i influents del planeta.

La ciutat té molts barris i edificis reconeguts per tot el món, com per exemple l’estàtua de la Llibertat,  La ciutat també ha concentrat molts dels edificis més alts del món, entre els quals hi ha l’Empire State.

Sabeu que a Nova York s’hi han rodat moltes pel·lícules?

Us hem posat 4 clips de pel·lícules rodades en part a Nova York, la primera es l’escena de “El capità Amèrica”, després “Noche en el museo”,” Spiderman” i “Pingüins de Madagascar”. Heu vist alguna d’aquestes pel·lícules?

Tasca 18: Si heu vist alguna d’aquestes pel·lícules ens hauries de parlar  en 5 línies quina peli has vist, si t’ha agradat o no, etc. I si no has vist cap d’aquestes ens pots explicar alguna que t’hagi agradat i el perquè.

Bon cap de setmana!

-.-.-.-.-.-.-..-

Dijous 11/06/20

Bon dia! Com esteu? Nosaltres contentes perquè avui ens tornarem a veure. Si algú no ha rebut l’enllaç només cal que ens envieu un correu.

Avui continuarem saltant de continent i ja que som a l’hemisferi sud aprofitarem per viatjar al continent Antàrtic.

Recordeu que el continent Antàrtic és la part de sota del planeta Terra. Al voltant del 98% de la superfície de l’Antàrtida està coberta per glaç amb, almenys, una mitjana d’1,6 quilòmetres de gruix.  Només les plantes i els animals adaptats al fred hi sobreviuen, com, per exemple, els pingüins, les foques i molts tipus d’algues. El mot «àrtic» prové del grec àrktikos, que significa «óssa polar», mentre que antàrktikos significa «oposat a l’Óssa Polar.  A l’Antàrtida constantment es duen a terme experiments per part de més de 4.000 científics de moltes nacionalitats, que investiguen en diversos camps del coneixement.

Ja ho sabeu! Si de grans voleu ser científics potser hi anireu amb més científics de tot el món a investigar!

Aquesta és la imatge de l’Antàrtida vista des del cel.

 

 

 

 

Tasca 17: Dels següents animals quins creus que no pot viure a l’Antàrtida? i per què?

Pingüí emperador            Tauró dorment                                  Marsupilami                             Krill

 

Petrell                             Lloro                                         Lleopard marí                        Lleó

 

Dimecres 10/06/20

Bon dia! Avui continuant amb el nostre viatge canviarem de continent i anirem a Oceania. El país més gran d’Oceania és Austràlia que és l’illa més gran del món i també és el continent més petit del món. La capital d’Austràlia és Canberra i la llengua que hi parlen és l’anglès. Viatgem?

Us heu fixat en quin mitjà de transport ens diu que podem anar fins a Canberra? És el més directe sinó volem agafar mitjans terrestres i vaixell.

Tasca 15: Austràlia és famosa per la seva fauna, és a dir pels seus animals salvatges. Us deixem una pàgina web on hi ha els animals que només podreu trobar en aquest país. Dels 11 que us proposen haureu de triar-ne 1 i dir en 2 línies perquè l’heu triat i fer-ne un dibuix. Només cal que cliqueu a la imatge per accedir-hi.

Tasca 16: Un dels plats que podeu tastar a Austràlia és el cocodril. Us atrevireu  a menjar-ne?

Ara us toca a vosaltres escriure una recepta de cuina que us agradi molt. Us deixem una idea de com fer-la.

A Austràlia la Rita hi té una amiga!

 

 

Demà videoconferència!! Ja us farem arribar l’enllaç a tots.

.-.-.-..-..-.—.-.-

Dimarts, 9/06/20

Bon dia! Preparats per a continuar el viatge? Avui canviarem de continent i anirem del continent europeu que és el nostre al continent asiàtic. On anirem? A la Xina i concretament a la seva capital que és Pequin.

Temps que tardem de París a Pequin

 

 

 

 

 

Temps que tardem de Barcelona a Pequin.

 

 

Tasca 13: Mira els mapes i les dades anteriors i contesta.

1.- Miran al mapa quin viatge és més curt per anar a Pequin des de París o des de Barcelona? Quants quilomètres de diferència hi ha?

2.- Quantes hores més de viatge en avió es fa si hi anem des de Barcelona?

Tasca 14: La Xina escrit en xinès simplificat 中国 vol dir el País del Mig’  és un territori històric asiàtic d’orígens mil·lenaris, que va ser un puntal de saviesa en l’antiguitat. Xina és, potser, la civilització viva més antiga del món. Actualment té 1.395.380.000 de persones. La cultura xinesa també ens ha donat molts contes.

Mira els següent video i dis si t’ha agradat i el perquè i inventa’t un altre final.

A la Rita li encanta la Xina!

 

 

 

 

-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.

Dilluns 8/6/20

Bon dia! Com ha anat el cap de setmana? Esperem que molt bé.

Esteu preparats per a continuar el nostre viatge? Doncs mireu, el proper lloc que visitarem està en un altre continent. Sabeu que són els continents? Per si de cas anem a recordar-ho.

Tasca 11: Després de veure el vídeo haureu de respondre a les següents preguntes:

1.- Quants continents hi ha en total i quin són?

2.- Quin és el conteninent on vivim nosaltres?

3.- Quin és el continent més gran i més poblat del planeta?

4.- Quin és el continent més pobre i on està situat?

5.- En quantes parts està dividit el continent americà?

6.- En quin continent viuen els cangurs?

7.- Per què a l’Antàrtida només hi poden viure animals com els óssos i els pingüins?

Tasca 12: Sabries posar els noms als continents? Clica a la imatge i podràs fer-ho

Aquí et deixem un altre joc per a continuar practicant!

Pista: Demà viatjarem fins al continent asiàtic!

-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-..-

Divendres 5/06/20

Bon dia! Com va anar el viatge cap a París? Avui ens toca fer la visita a alguns dels llocs més turístics de París.

Tasca 9: Ara toca visitar la Torre Eiffel i et recomanem que facis aquest viatge virtual per la famosa torre de París.

Després hauràs d’escriure 3 línies explicant que t’ha semblat, si t’ha agradat o no, si t’agradaria anar-hi i pujar fins dalt.

Tasca 10: Haureu de mirar aquesta pàgina web i triar un dels llocs que explica que es poden visitar de París i que són especialmet per a nens i dir perquè l’heu triat.

La Rita ho té claríssim i vosaltres?

Bon cap de setmana.

 

 

 

.-.-.-.-.-.-..-.-.-.-.-

Dijous 4/06/20

Hola, Bon dia!!!

Preparats per marxar de viatge? Segur que sí i segur també que ja teniu el passaport i la maleta preparada.

Doncs avui marxem cap a París!

Estem segures que sabeu moltes coses de París

Tasca 7: Omple els espais buits del següent text.

París és la capital de ____________, la llengua que s’hi parla és el ____________. La moneda és l’__________. La Torre _________________ és una estructura molt gran feta de ferro que és molt típica de París. Per París hi passa un riu que és el _________________ i hi ha vaixells turístics que t’hi passegen. Hi ha un museu molt famós que és el museu del ____________________.

Però com hi anirem a París? Podem anar-hi en tren o en avió. La Rita ho té claríssim, ella diu que hi anirà amb el seu propi avió.

 

 

 

Tasca 8: Resol els següents problemes:

  1. Si un bitllet d’avió de Barcelona – París val 150 € i un de tren 223€. Quin em surt millor de preu? Quina diferència de preu hi ha entre un i l’altre?
  2. Si decideixo anar en avió tardaré en arribar a Paris 1 hora i 30 minuts. Si surto de Barcelona a les 10:30 h del matí. A quina hora arribaré a París?

3. Mira el mapa. Si vaig en tren, per quines ciutats aniré passant?. Si de Barcelona a Figueres hi ha 140 Km. i de Figueres a Paris 902 Km. Quants Km recorrerà el tren fins arribar a París?

 

 

 

 

Fins demà!

-.–.–.–.–.-.-.-.-.

Dimecres 3/06/20

Hola! Sabeu que d’aquí a 16 dies acabem oficialment el curs? Això ja està eh! És per això que estem projectant aquests viatges de “final de curs virtuals”.

Continuem doncs preparant les coses que necessitem.

Tasca 5: El primer que necessites és el passaport. Dibuixa el teu passaport. Si no en tens cap a casa et donem un model que pots imitar.

També podeu imitar els segells i posar-los com si haguéssiu visitat els països.

Coses que hi ha de posar: Nom i Cognoms, si sou home o dona, la tada de neixement, la nacionalitat, la data en que us feu el passaport i la data de caducitat.

Per a calcular la data de caducitat penseu que caduca en 5 anys un passaport.

Un cop tingueu el passaport llest ja podeu preparar la maleta.

Tasca 6: Fes un llistat de 10 coses que posaries a la teva maleta.

La Rita ja té el passaport preparat, ara haurà de fer-se la maleta!

 

 

 

 

-.-.-.-.-.-.–.-.–.-.–.-.-.-.-.-.-

Dimarts 2/06/20

Bon dimarts!

Teniu ganes de viatjar? De ben segur que sí. De moment ho farem virtualment i ja més endavant quan es pugui segur que hi podreu anar amb les vostres famílies.

La Rita diu que ja està preparada, es pensa que amb unes ulleres de Sol ja ho té tot llest, però d’això ja en parlarem més endavant. Ara de moment em de saber alguna cosa sobre els mitjans de transport.

Tasca 3: Mira el següent vídeo i contesta a les preguntes:

1.- Quin és un dels invents més importants de la humanitat? Se sap que fa més de 5000 anys que ja es feia servir.

2.- Què es van inventar els xinesos fa aproximadament 1000 anys i que va resultar molt important per a la navegació?

3.- Què és la màquina de vapor?

4.- Quin motor fan servir els cotxes?

5.- A quin país t’agradaria anar i quin mitjà de transport utilitzaries?

Tasca 4: Com et va això de resoldre endevinalles? Segur que molt bé.

Dius que sóc net? Potser sí:
el que sé és que faig patir.
Sóc gran amic dels infants
i no faig gaire goig als petits.
Mirant de dalt sembla una creu,
de costat unes ulleres;
serveix per anar corrents…
si no et trenques les costelles.
El meu camí és de ferro,
xiulo per avançar,
i entre poble i poble
mai no em deixen parar.
No tinc ulls
però puc mirar.
No tinc peus,
però sé córrer i caminar.
Pujo, baixo, em puc parar.
Dintre meu tu pots entrar.
On tu vulguis puc anar,
sempre que em donis menjar.
Va pel cel,
té ales 
i no és cap ocell.
Endevina qui sóc jo
que començo on acabo
i acabo on començo;
així de rodó.

De ben segur que ja les has descobert totes, ja ens ho diràs

Fins demà i prepara’t per a viatjar!

-.-.-.—.-.-.-.-.-.-.

Dilluns, 1/06/20

Bon dia!! Com esteu? Com ha anat el cap de setmana? Esperem que molt bé!

Avui començarem un projecte nou, hem pensat que hem estat uns dies intentant tenir un planeta Terra més bonic entre tots i que hem après moltes coses per a fer-lo ben net, ara ens tocaria visitar tots aquells llocs xulis del món que són molts. En triarem alguns i a veure que us sembla.

Comencem doncs el projecte “VIATGEM PEL MÓN”

Abans de començar a fer maletes hauriem de conèixer la nostra ciutat Lleida.

Lleida com ja sabeu forma part de Catalunya, d’Espanya, d’Europa i del món sencer.

 

 

 

 

 

Tasca 1: Sabries situar la ciutat de Lleida dins del mapa de Catalunya?, fixa’t bé que hi ha pintat de color vermell la província que porta el nom de Lleida.

Tasca 2: Mira el següent vídeo i escriu 5 coses: carrers, monuments, espais, etc que hagis reconegut de Lleida.

Una pista: Podem destacar molt llocs interessant i important per a visitar si fóssim uns turistes, però el que més destaca quan arribes a Lleida és l’antiga catedral o Seu Vella, encara que a Lleida molts l’anomenem “lo castell”.

I ara l’Aparador. Ens agrada que ens envieu els vostres dibuixos i creacions per a poder penjar-los aquí, al nostre blog. Avui de moment compatim amb vosaltres dos dibuixos molt bonics que ens han fet arribar el Ruben i el Bilal sobre un espai contaminat i un que no.

Fins demà!

.-.–.–.-.

Divendres 29/05/20

Bon dia! Primer que res agrair a tots els companys que ahir vareu estar a la videoconferència, per als que no hi vareu venir tranquils que en farem més! Ens ho vàrem passar molt bé tots plegats i val a dir que sou uns cracs resolent endevinalles eh!

Avui acabem la tasca que portem a terme des de fa 3 setmanes “Per un planeta bonic”, esperem que entre tots haguem pres consciència de la importància de preservar el nostre planeta, és on vivim, i també de totes aquelles coses que podem fer per a que segueixi així de bonic i habitable per a tots.

Avui us volem proposar dues activitats per acabar el projecte.

Tasca 31: Haureu de respondre aquest petits test sobre el que hem estat treballant durant aquestes 30 tasques del projecte. Ja veureu que és fàcil, simplement haureu de marcar la resposta correcta. Només cal que cliqueu a la imatge.

 

Tasca 32: I per acabar el projecte us animem a realitzar un instrument amb material reciclat, però abans mireu el vídeo següent:

Aquí us deixem algunes propostes, segur que en teniu de millors i també esperem que ens les feu arribar eh!

Si voleu veure uns nens de Paraguai que toquen amb instruments reciclats i fan concerts per tot el món, no deixeu de veure el següent vídeo:

Bon cap de setmana!

 

Dijous, 28/05/20

Booon dia!!

L’Àngela, la Verònica i jo avui estem supercontentes perquè ens veurem a les 11 amb tots vosaltres. Haureu vist que juntament amb l’enllaç per accedir a la videoconferència hi ha un link que si voleu el podeu instal·lar a l’ordinador i permet que que ens puguem veure tots alhora amb totes les finestres obertes.

Tasca 29: Avui haureu de fer d’investigadors, haureu de trobar el missatge amagat a partir d’uns eixos i uns números. Ah! quin serà el misteri amagat?

 

 

 

Tasca 30: Com que sabem que us agraden molt les sopes de lletres aquí en teniu una per a resoldre.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ens veiem aviat!

-.-.-.-.

Dimecres 27/05/20

Bon dia!,

Primer que res recordar-vos que demà a les 11 farem una videoconferència. Juntament amb l’enllaç per accedir-hi us farem arribar, per a que us descarregueu si voleu, una extensió per a que pugueu veure tots els companys a la vegada en quadres, és útil ja que sinó ja sabeu que la imatge va canviant tota l’estona.

Tasca 27: Ahir la Natàlia em va proposar una tasca per a vosaltres, segur que la trobeu divertida. Es tracta d’omplir els buits amb la paraula de la imatge que hi correspon.

 

En una _________________ l’aire generalment és més brut que en un poble. La _________________ és un mitjà de transport que no contamina. Quan es crema gas natural s’embruta menys l’aire que quan es crema ______. Si no utilitzéssim el _________ en distàncies curtes, l’aire seria més net. Encara que sembli mentida, contaminen menys les _________________ que el transport. A l’hivern, l’aire és més contaminat perquè fem servir la ________________.

 

 

 

Tasca 28: Continuem omplint forats. Ara us toca fer aquests mots encreuats. Pista: les paraules les heu treballat aquesta setmana

Podeu dir-li a la Rita que avui s’ha de treballar, diu que avui és festa!

Fins demà.

-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.

Dimarts 26/05/20

Bon dia!

Preparats per una nova tasca? Esperem que si.

Tasca 26: Estem acostumats a veure les gràfiques i de fet quan en fem alguna a la classe acostumem a fer-les amb  un diagrama de barres. Com més alta és la barra doncs més quantitat, veritat? , o bé una línia que ens marca com pugen i baixen els valors buscats. Anem a veure un parell d’exemples:

 

Nosaltres avui us plantejarem una tasca on la gràfica no tindrà aquesta forma sinó que tindrà forma rodona i se l’anomena gràfica de sectors, també se l’anomena de formatgets ja que recorda els formatgets del caserio o d’alguna altra marca. Com més gran és el formatget més quantitat hi haurà del que ens parli la gràfica.

Avui haureu de mirar molt bé la gràfica que us proposem i contestar a les preguntes:

Respon:

– Quantes fonts de contaminació hi ha? Quines són?
– Quina és la principal causa de contaminació de l’aire?
– On creus que l’aire està més contaminat a les ciutats o als pobles? Per què?

També us volem recordar que encara hi sou a temps d’enviar-nos el dibuix per al concurs, ah i que aquesta setmana farem una nova videoconferència, si tot va bé el dijous!

Ens veurem aviat.

_:__:__::_:_:_:_:___:_:_:_:_:

Dilluns 25/05/20

Bon dia!!!  Com ha anat el cap de setmana? Segurament que molt bé.

Aquesta setmana dins del nostre projecte “Per un planeta bonic” encetarem un altre aspecte que fa que estigui brut i malmès, us imagineu quina cosa fem els humans també l’embruta? Segurament que sí ja que quan vam començar el projecte alguns vareu apuntar aquesta causa. Doncs si, la contaminació atmosfèrica.

Tasca 24: Dibuixa un lloc on creguis que l’aire està contaminat i un on tu creguis que no. Pots fer-ho dins d’uns quadres així:

Tasca 25: Observa el vídeo i contesta les preguntes.

1.- Quins són els principals elements que contaminen l’aire d’aquesta ciutat?

2.- Què podem fer per a disminuir la mala qualitat de l’aire?

3.- Creus que la contaminació de l’aire afecta la nostra salut?

 

 

I ara l’Aparador:

Estem contents perquè l’Àlex de 3rA s’ha incorporat al blog i ens ha fet arribar el seu robot fet amb material reciclat!

I el Bilal ens ha enviat el dibuix per al concurs de la Guàrdia Urbana. Ja ho sabeu encara hi sou a temps artistes!

 

.—.-.-.——.

Divendres 23/05/20

Bon dia i bon cap de setmana!

Preparats pel cap de setmana? Segur que sí.

Tasca 22: Com ja sabeu aquesta setmana estem treballant, dins del projecte “Per un planeta bonic”, com estan els nostres mars i oceans de bruts per culpa de l’ésser humà. Ja hem vist que això afecta as tots els éssers vius que hi habiten, però també ens afecta a nosaltres. Si es moren els peixos no tindrem menjar, si els peixos mengen plàstics nosaltres també ja que ens els mengem, etc l’ecosistema marí s’està embrutant i s’està morin sinó hi posem remei.

Estem segures que de grans fareu grans coses per a tenir un planeta bonic i viu per a tots i recordeu que ara també podeu fer moltes coses per a millorar la salut del nostre planeta Terra.

Penseu que la crisi que estem vivint ara del coronavirus està afectant als mars i als oceans? Doncs ara ve la vostra tasca: haureu de veure el següent vídeo i després respondre a les preguntes.

Ja sabeu clicant a la imatge saltarà al vídeo, us deixo el link també ja que després d’aquest en ve un altre i només ens interessa aquest de moment.

https://ca.eltiempo.es/videos/actualidad/mascarillas-y-guantes-en-el-mar-el-nuevo-problema-ambiental

Preguntes:

1.- Quant temps fa que l’organització Oceans Àsia troba material sanitari com guants i mascaretes al mar?

2.- On han trobat concretament els guants i  les mascaretes?

3.- On s’ha de dipositar aquest material no reciclable?

4.- Què fa que aquests residus vagin a parar a l’oceà Pacífic?

5.- Creus que les persones som conscients del mal que estem fent als mars i oceans?

Tasca 23: Com que és cap de setmana us proposem un repte divertit, el podeu fer a les vostres famílies també, a veure si entre tots sou capaços d’endevinar aquests jeroglífics.

Pistes: de vegades la lletra X tant pot voler dir “ics” com “per”, recordeu quina lletra era els 500 en números romans?. Segur que amb imaginació els traureu, no us rendiu!

I ara l’Aparador, aquests dies hem recuperat companys i alguns ens han fet arribar fotos com la Yeni. Estem contents de retroba-te.!Bon cap de setmana!

.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.–.-.-

Dijous 21/05/20

Bon dia!

Estem contentes perquè cada dia rebem notícies de més companys i companyes de 3er. La videoconferència la farem la setmana vinent i ja us farem arriba l’enllaç i unes extensions que haureu de descarregar a l’ordinador, si voleu, i així ens podrem veure tots alhora.

Tasca 21: Haureu de mirar aquesta fotografia i escriure 5 línies. Penseu que ho podeu fer de la següent manera per exemple: començar explicant que és el que hi veieu a la fotografia, de com us fa sentir la imatge, si us agrada o no, si us fa enfadar o no, podeu pensar de qui és culpa de que passin aquestes coses i de si hi podem posar remei, quina solució hi trobeu, etc.

També us demanem que recordeu posar majúscules a començament i després de punt, fer bona lletra, llegir un cop ho tingueu acabat per a revisar-ho bé, etc.

La titella Rita s’ha posat molt trista quan ha vist la fotografia diu que els humans no n’aprendrem mai. Què en penseu?

 

 

-.-.-.–.-.-.–.-.-.-.-.-.–.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.

Dimecres 20/05/20

Bon dia!

Com va? Suposem que amb ganes d’anar a l’escola un altre cop per veure’ns tots plegats un altre cop.

Tasca 20: Avui us plantegem fer alguna cosa de matemàtiques. Què haureu de fer? En un dels documents i teniu un problema i en l’altre uns jeroglífics que la Verònica s’ha inventat per a vosaltres.

Endavant!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

També us volem comentar que els que vareu entrar a l’ara escric i vareu fer tasca encomanada per la Natàlia per a vosaltres alumnat de 3r, hauríeu de tornar-la a enviar al nou correu que us proposa ja que ha tingut problemes amb l’anterior correu, i els que no ho vareu fer doncs us proposem que quan pugueu hi entreu i la feu. Cal que entreu on hi ha els diferents apartats: blogs, activitats, etc i allí trobareu la finestra de l’ara escric i també trobareu el nou correu on heu de fer arribar els vostres treballs.

També us volem proposar participar en un concurs de dibuix que proposa la Urbana de Lleida. Recordeu que aquest curs han vingut i us han fet unes xerrades molt interessants? Doncs ara ens proposen fer un dibuix mida foli sota el tema “El nen o la nena com a vianant”.

Important: No hi podeu posar el nom al dibuix ja que ha de ser anònim, és a dir el jurat no pot saber que l’ha fet. Els que pugueu ens el feu arribar com a pdf i sinó només cal que feu una fotografia on es vegi bé el dibuix i ja està.

Recordeu que ha d’estar tot pintat i amb la tècnica que vulgueu, no deixeu res en blanc ni deixeu llapis a la vista. Primer feu l’esbós del que vulgueu dibuixar i després ja el feu. Ah! i no apreteu amb el llapis eh!

Teniu de temps 1 setmana!

La Rita no sap per on començar!

-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-

Dimarts 19/05/20

Bon dia!

Com esteu? Esperem que molt bé!

Tasca 19: Avui us proposem una activitat de comprensió. Hem trobat aquest article en una revista i l’hem trobat molt interessant. Però abans, sabeu que és un flamenc?

No Rita, tu no ets un flamenc, no ets ni rosa, ni blanca només una mica taronja i encara que tinguis les potes, el coll  i el bec llarg no ho ets!

Doncs si ens referim a aquests ocells tan fantàstics que també tenim a Catalunya sobretot al Delta de l’Ebre.

Avui haureu de llegir la notícia i respondre a les 3 preguntes que hi ha. Fixeu-se bé amb el vocabulari que teniu al marge esquerre de a notícia.

-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.

Dilluns, 18/05/20

Bon dia! Com ha anat el cap de setmana? Avui comencem la fase 1 del confinament i així vol dir que cada dia fem un pas endavant i que cada dia falta menys per veure’ns!

Tasca 18: Avui us proposem una cosa diferent. Què és el que haureu de fer? Doncs primer mirar el vídeo i després haureu d’escriure el que pensen i diuen els personatges protagonistes. T’atreveixes? Segur que sí.

No n’hi haurà prou de veure’l un cop eh!. Quan tingueu el text escrit haureu de fer com si fosseu actors de doblatge i provar si queda be el que dieu o no. Ens haureu d’enviar el text escrit i si algú ens vol fer arribar un àudio amb la veu també pot.

Ah! recordeu que quan un personatge parla cal posar-hi un guió davant. Per exemple:  —Quina història tan bonica, oi nens i nenes? —va preguntar la Júlia—. i també quan algú aclareix una cosa.

Preparats? Endavant!

I ara la nostra secció anomenada l’Aparador, que és on posem aquelles fotos que ens envieu i que tant ens agraden!

L’Àlex va fer paper reciclat!!

Fins demà artistes.

-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.

Divendres, 15/05/20

Hola! Com esteu? Preparats pel cap de setmana? Segur que sí. Primer que res dir-vos que estem molt contentes de que hir puguessim fer la segona videoconferència amb vosaltres, Cada dia som més i ens agrada veure-us i xerrar amb vosaltres. N’hi ha molts que no sortiu a la fotografia ja que és del començament.La setmana que ve hi tornarem.

Tasca 17: Per aquest llarg cap de setmana us volem fer dues propostes divertides: la primera és un joc de reciclatge i la segona és per a que vosaltres fabriqueu el vostre paper reciclat.

El joc com ja sabeu es tracta d’anar reciclant els diferents elements que surten a la pantalla.

Fabricació de paper reciclat:

Coneixeu Dinàmiks? Dinàmiks és un programa on s’expliquen molts experiments de manera divertida i avui ens expliquen com fer paper reciclat. A veure si us animeu, amb el paper reciclat es poden fer moltes coses.

Us animem a veure els programes del Dinàmiks hi ha molts experiments!

.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.—.

Dijous, 14/05/20

Bon dia!

Ja hem enviat els correus per a la videoconferència d’avui, si algú no l’ha rebut ens el demaneu. La Rita està molt nerviosa perquè sap que us tornarà a veure. Ja teniu pensat el que direu? Segur que sí.

 

Tasca 16: Avui ens agradaria que imaginéssiu una mica. Haureu de fer una història de 5 línies sobre una cosa que algú ha llençat al contenidor que no tocava. Per exemple: algú que tira un paper al contenidor del vidre. Com se sentirà? es farà amic del vidre? l’ajudaran a sortir? com anirà al seu contenidor? o potser no hi anirà mai amb els papers? És una idea eh! Segur que vosaltres en teniu de molt més bones! Penseu en els 3 passos a seguir: Primer: com comença la història (presentació). Segon: què passa quin problema hi ha? (nus) i Tercer: com s’arregla el problema i acaba la història (desenllaç)

Pels que ho feu a la llibreta recordeu lletra ben feta eh, i recordeu començament i després d’un punt sempre en majúscula.

I ara el nostre aparador de les vostres tasques

La Sara i la Ruth han fet una jardinera amb material reciclat molt bonica. Us deixem els passos que han seguit.

 

 

 

 

 

 

 

Si mireu be veureu que algunes de les plantes de la jardinera són de veritat. Aquestes plantes les han fet créixer elles a partir d’unes llenties, cotó, aigua, sol i molta cura.

Ens veiem d’aquí un moment!

.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-

Dimecres, 13/05/20

Bon dia!

Esteu preparats per la video conferència de demà a les 11?. Pels que la setmana passada no hi vàreu ser, cal que ens demaneu a l’Àngela, la Verònica o a mi l’Olga l’enllaç per a poder assistir-hi. Recordeu que es pot fer tant des de l’ordinador com des del mòbil, és gratuït i no cal baixar cap aplicació.

Tasca 14: Avui per a començar us suggerim una tasca de matemàtiques. Us proposem 3 problemes als quals haureu de posar vosaltres la pregunta i resoldre’ls. Nosaltres, com podreu veure, us donem les dades dels problemes només.

a) En Sergi ha portat 12 ampolles de vidre al contenidor i la seva germana n’ha portat 7.

b) L’alumnat de 3r de l’escola han fet 5 grups de 4 nens i nenes per recollir papers i llaunes d’un bosc.

c) Als contenidors de reciclatge de l’escola s’ha recollit 3.500 quilos de vidre, 2000 quilos de plàstic i 4600 de paper.

Tasca 15: es tracta de que responeu als següents exercicis de matemàtiques.Podeu  posar full1 i full2 i les

respostes

I ara la les vostres obres d’art:

El Bilal i el Wael ens presenten les seves obres d’art.

 

 

 

 

 

 

La Rita ha fet un mòbil amb figures  geomètriques de cartró.

Fins demà i recordeu que demà ens veiem!

-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-

Dimarts, 12/05/20

Bon dia!

Com han anat aquests dies de festa? Esperem que molt be.

Tasca 13: Avui us proposem una cançó.  Escolteu-la molt bé!

Veritat que és divertida? la Rita no para de ballar.

Què és el que primer heu de fer? Ben fàcil. A la lletra que us adjuntem seguidament hi ha uns quants forats que hem marcat amb una ratlla hi haureu de posar la paraula que hi falta. 

Segon: Recordeu que eren els verbs?, els verbs eren paraules que indicaven coses que fem per exemple: saltar, córrer, dormir, menjar, llençar…, qualsevol cosa que puguem fer, ja sigui en present en passat o en futur, són  verbs. Doncs haureu de localitzar els verbs que hi ha a la cançó. Els podeu subratllar, escriure a la llibreta, encerclar, el que vulgueu.

I ara la vostra secció: les coses que ens envieu!

Recordeu que la tasca 12 es tractava de fer una escultura!

El Sami, la Sofia i l’Izan ens han fet arribar unes escultures i elements reciclats molt bonics!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

La setmana passada quan vam fer la videoconferència ens vàreu demanar de fer-ne una cada setmana, aquesta setmana la farem el dijous a les 11. Ja sabeu que com la setmana passada ens heu de demanar l’enllaç.

-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.–..–.-.–.-.-.-.-.-.-.-.-.–..-.–.-..–.-..-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.–.-.-.-.-.-.-.-

Dilluns, 11 de maig de 2020

Recordeu que avui és Sant Anastasi que és el patró de la ciutat de Lleida i per això avui és festa, dia gran de la Festa Major de Lleida. Aquest any la celebrem confinats, però tranquils que ja en vindran més de festes majors.

De moment la Rita s’ha muntat la seva festa particular!

Fins demà!

-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-

Divendres 8/05/20

Bon dia!

Tasca 12: com que estem immersos en el reciclatge i molts de vosaltres ens heu ensenyat coses que heu fet amb material reciclat. Avui us volem proposar que feu una escultura! Si, si una escultura amb material reciclat!

Busca un espai de casa que sigui adequat per fer manualitats i realitza una escultura amb material de rebuig.

Què necessito:

★ Caixes de cartró

★ Fulls de paper de colors

★ Revistes

★ Diaris

★ Cola

★ Pintures

★ Tisores

★ Peces de rebuig, canyetes, pinces de roba, clips, taps, tubs de paper, qualsevol cosa que tingueu per casa i us sembli adient per a la vostra obra d’art. Aquí teniu alguns exemples:

 

 

 

 

 

 

Només són idees que us donem, segur que vosaltres en teniu de més boniques encara.

També us deixem un joc per a que practiqueu això del reciclatge virtualment.

Ah i recordeu que dilluns és festa ja que és la Festa Major de Lleida, no es poden fer els actes típics de Festa major però segur que podem pensar en el Marraco, els gegants, els focs d’artifici, els dimonis, la batalla de les flors i totes aquelles coses que acostumem a veure i a fer quan és festa major.

-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-

Dijous, 7/05/20

Bon dia!

Primer que res hem de dir que estem molt contentes de que ahir ens vam poder veure després de gairebé dos mesos de no fer-ho. Vam xerrar, vam riure i ens vam ensenyar coses que havíem fet a casa, també vam poder saludar a algunes mares i germans  i poder comprovar que estem tots bé ens va agradar molt, ah! i per fi la Rita us va poder conèixer.

Vam decidir entre tots que anirem repetint les trobades i que mirarem cada setmana de ser més companys i companyes de 3r.

 

Què tal les taules?, ja les aneu repassant? Recordeu que a l’apartat d’activitats de cicle  mitjà del web teniu recursos per a que pugueu repassar el càlcul.

Tasca 10: Avui heu de resoldre els següents problemes:

 

1.- Tiro 23 botelles de plàstic al contenidor groc, i resulta que ja n’hi havia 109. Quantes botelles hi ha ara?

2.- El contenidor groc del plàstic pesa 523 quilos i el de paper 816. Quin contenidor pesa més? Quants quilos pesa un més que l’altre?

3.- Quant vas a tirar els pots de vidre al contenidor verd, te n’adones que només portes 22 pots i resulta que quan els has comptat a casa en tenies 51. Quants pots has perdut pel camí?

4.- Imagina que hi ha els 3 contenidors groc, blau i verd buits i tu i la teva família aneu a tirar la brossa. Si al blau hi tireu 10 diaris, al groc 23 brics de llet i al verd 4 ampolles de vidre. Quants elements heu reciclat en total avui?

5.- Davant de casa meva hi ha un contenidor de piles usades i has decidit  tirar-hi les 8 piles que tens a casa. Si cada pila pesa 5 grams. Quants grams tiraràs en total?

Tasca 11:

La següent tasca heu de fer-la on line, és a dir cliqueu a l’enllaç i aneu fent el que us demani. No cal que ens envieu res, simplement cal que la feu i ja està. Si hi ha alguna cosa que no heu entès o bé us ha sorprés només cal que ens ho dieu per correu.

 

I ara l’apartat que més ens agrada i és el que posem totes aquelles coses que ens envieu.

Rubén                                     Wael                                                                          Bilal

 

 

 

 

 

 

-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-

Dimecres, 6/05/20

Bon dia!

Avui és el gran dia!, avui ens veurem a les 11 després de molt dies de no fer-ho. Si algú de vosaltres no ha rebut l’enllaç per a poder accedir a la videotrucada envieu-nos un correu abans de les 11 i us el farem arribar.

Tasca 8: Avui teniu una tasca que us agrada molt, cal que trobeu 10 paraules relacionades amb el nostre projecte “Per un planeta millor”.  Podeu descarregar-vos la imatge  clicant-hi  damunt.

Tasca 9: Un cop trobades les 10 paraules cal que escriviu una frase amb cadascuna d’elles. Si algú en vol fer alguna que inclogui 2 paraules pot.

Avui tenim més eslògans per estalviar aigua entre tots!

Aroa.                        Cristian

També el Cristian ens ha fet arribar aquesta fotografia del mural que ha fet.

Sou uns artistes!

-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.–.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-…-

Dimarts, 5/05/20

Hola! Com esteu? Esperem que molt be!

Recordeu que demà farem la vídeo conferència amb vosaltres a les 11 del matí i que necessitem  el permís dels vostres pares per a poder-vos enviar l’enllaç per a accedir-hi. Podeu connectar-vos tant amb ordinador, com tauleta, com mòbil. El meet és gratuït i no cal descarregar-se cap aplicació. Només cal tenir un correu gmail o un compte google  que us podeu fer quan accediu a l’aplicació. Animeu-vos quants més siguem millor!

Tasca 7: Sabeu qui és la Greta Thunberg? Segurament que heu sentit parlar d’ella. Avui us proposem un text on se’ns explica qui és i que fa la Greta. Només cal que el llegiu atentament i contesteu les preguntes que us fa.

Recordeu que si hi ha alguna paraula que no enteneu la podeu buscar per internet o ho podeu preguntar a les vostres famílies o a nosaltres al correu.

(Només cal que cliqueu sobre la imatge per a que s’obri el document)

 

 

Ahir ens van continuar arribant cartells i eslogans per a preservar l’aigua al nostre planeta:

Soraya                                                                                               Bilal

Salif Sow

 

La Rita ja té ganes a ser demà per a poder saludar-vos!

–.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-

Dilluns, 4/05/20

Bon dia i bon mes de maig!

Hem rebut moltes idees bones per a no malbaratar l’aigua!

Com ja sabeu, alguns ja ens ho vareu dir quan preguntavem coses que podem fer per a salvar el planeta, hi ha una cosa que podem fer gairebé cada dia per a que el nostre planeta estigui més sa i més bonic, sí és clar R, R, R.

Sabeu que volen dir aquestes 3 R?

Tasca 6: Mira atentament el següent vídeo i contesta les preguntes. Recorda que el pots mirar tants cops com vulguis per a assegurar que respons correctament.

Segurament que ara ja saps que volen dir les 3R!, és el moment de contestar les següents preguntes:

1. Quines son les paraules que comencen per R i que ens ajuden a cuidar el planeta?
2. Digues quines coses podem fer per reduir el consum?
3. Què hem de fer per reciclar el que ja no ens serveix?
4. Què podem fer per reutilitzar els fulls?
5. Pensa en un objecte que ja no utilitzis i pensa quina altra utilitat li podries donar.
Voleu veure algun dels cartells que ens heu enviat?
                     Ruth                                                                                        Sofia

 

Sara.                                               Sami.                       

També hem rebut una molt bona idea del Rubén!, diu que ell aprofita l’aigua freda que surt de la dutxa abans de l’aigua calenta, es pot fer servir per a regar, per a tirar-la al wc, per a fregar… etc.

La Rita ho te molt clar, diu que per a reciclar el diari s’ha fet una casa!

 

 

 

Ah! Fa dies que es vam posar la foto d’un cavall acabat de néixer i us vam demanar possibles noms, doncs al final li han posat Trèvol, us agrada?

No deixeu d’enviar-nos els vostres cartells!, ah la Natàlia us ha deixat a l’apartat de l’ara escric una activitat molt xula per a que feu i li envieu!  (Només cal que cliqueu a la imatge per anar-hi)

 

Ah! hem pensat que podríem fer una videoconferència amb vosaltres aquest dimecres a les 11. La farem a través de la plataforma del google i es diu google meet.

És una aplicació gratuita i no cal descarregar-la per a poder-hi accedir. Només cal que tingueu un compte al google o un correu gmail. Si no teniu compte al google el podeu crear durant el primer ús del meet.

El que sí necessitem és un correu dels vostres pares donant-vos permís per a fer la videoconferència i llavors us enviarem l’enllaç per a que la podem fer tots junts. Tenim Ganes de parlar amb vosaltres!

-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.

Dijous, 30/04/2020

Booon dia!!

Com esteu? Preparats per un cap de setmana llarg?, demà no tindreu tasca per a desenvolupar ja que és festa!

Tasca 5: Què et sembla si dissenyes un cartell amb un lema impactant i una imatge entenedora i atractiva que convidi a no malbaratar l’aigua?

★Primer necessites fer uns esbossos de diferents possibilitats de cartell en una llibreta. 

★ Després hauràs de triar la informació que vols transmetre i el missatge clau. 

★ Hauràs de pensar quin tipus de lletra vols utilitzar, quina serà la imatge principal, triar els 

colors, etc. 

★ Pots utilitzar imatges o fer un dibuix .

Exemples :

 

 

 

 

 

.

Ens podeu  fer arribar els cartells a  través d’una foto, també els podeu fer amb el paint o el word, segur que com que sou uns artistes fareu coses molt xulis i les penjarem al blog per a que tothom les vegi!

I per acabar la feina del cap de setmana us proposem uns jocs d’aigua superdivertits. (Recordeu que només cal que cliqueu damunt de la imatge!)

També us volem recordar que al web de l’escola hi trobareu activitats online per a cicle mitjà, activitats d’anglès, d’educació física i també l’ara escric.

I ara l’apartat que més ens agrada: les vostres fotografies!

Ara ja sabem que el Ruben i el Marc estan fent de cuiners aquests dies i la veritat que aquesta pizza té molt bona pinta!

Ruben ja ens donaràs la recepta eh

 

Mentres tant la Rita diu que ja no em deixa fer res més, l’hauré de convèncer per a que em deixi treballar un ratet més.

 

Molt bon cap de setmana a tots!

-.-.-.-.-.–.-..-.–.-.–.

Dimecres, 29/04/2020

Bon dia!

Què us sembla la quantitat d’aigua que feu servir a casa vostra cada dia, és molta eh

Aquí us deixem alguns consells que us poden ajudar a estalviar aigua :

  • Tanca l’aixeta mentre t’ensabonis les mans o et rentis les dents. 
  • Dutxa’t en lloc de banyar-te. 
  • Renta els plats a la pica amb el tap posat i amb l’aixeta tancada. 
  • Fixa’t que les aixetes no degotin i tanca-les bé. 
  • Aprofita l’aigua de pluja per regar les plantes de casa.

 

La Rita i la seva piscina.

 

Tasca 3: Mireu el vídeo següent i responeu a les preguntes.

1.- Quants minuts aconsella que ha de durar com a màxim una dutxa?, quants litres es gasten en aquest temps?

2.- Com ha d’estar el rentaplats quan el posem en marxa?, si els rentem a mà com hem de tenir l’aixeta entre plat i plat?

3- Quanta aigua gastem en un minut de tenir l’aixeta oberta?

4.- Quins consell ens donen per a fer sevir aigua i no tenir l’aixeta oberta quan ens rentem les dents?

5.- Us heu fixat quants litres d’aigua diu que gasta una rentadora?

6.- Què hem de fer quan trobem una aixeta que goteja?

Tasca 4: Escriu accions que no hagin sortit encara, tan poden ser a casa com a l’escola, o al teu barri o ciutat.

Nosaltres et donem una idea: 

Segur que en trobeu que podrem dur a la pràctica entre tots!

 

.-.-.-.-.-.-.-.-.–.-.-.-.-.-.-.-.–.

Dimarts, 28/04/2020

Bon dia!

Com esteu? Suposem que amb ganes de sortir al carrer amb el sol que fa avui.

Ja hem començat a rebre respostes del que us vam suggerir que féssiu ahir i estem molt contentes!

Ja que el projecte anterior anava sobre l’aigua, us heu parat a pensar mai amb la quantitat d’aigua que fem servir al dia i de l’aigua que es fa malbé.

L’aigua com vam veure és molt important per a la vida del nostre planeta i per això hem de mirar de no fer-ne un mal ús.

Tasca 2: Haureu de omplir la graella següent calculant l’aigua que gasteu a casa vostra cada dia. Podeu descarregar-vos el document on hi ha la graella o copiar-lo aproximadament a la vostra llibreta.

Penseu quants cops al dia feu a casa cadascuna d’aquestes activitats. Calculeu  i apunteu el consum a la darrera columna. Si ho necessiteu podeu fer les operacions amb una calculadora 

Quants litres d’aigua gasteu, aproximadament, a casa vostra en un dia? Segurament que us heu sorprès, veritat?

Ara us proposem a través d’aquest web de l’Agencia Catalana de l’Aigua calcular automàticament l’aigua que gasteu amb la vostra higiene personal i amb el que mengeu. Us atreviu a saber-ho?

Només cal que cliqueu damunt de la imatge.

La Rita ho té clar i com vosaltres vol un planeta millor!.

Fins demà!

 


PER UN PLANETA MILLOR!

Dilluns, 27/04/20

Bon dia !

Com esteu? Vareu poder sortir ahir a donar un tomet pel barri? Segur que si!

Avui comencem un projecte nou, aquest projecte s’anomena “Per un planeta millor”. Segurament que el títol ja us ha dit moltes coses però poc a poc les anireu descobrint.

També us hem de dir que tant la Verònica, com l’Àngela, com jo l’Olga estem molt contentes perquè cada dia rebem més tasques i fotografies que aneu realitzant aquests dies. Nosaltres a poc a poc us anem fem el retorn d’aquestes tasques comentades.

També us volem dir que aquesta setmana intentarem fer una vídeo trucada entre tots, a veure si ens en sortim!

Comencem el nou projecte?

Tasca 1: Mira el següent vídeo

T’ha agradat? Segur que sí, i segur que també t’ha fet pensar una mica en les coses que fem a casa que fan malbé el planeta i en aquelles coses que podem fer per a que hi hagi menys contaminació i més recursos naturals.

Doncs la tasca consisteix en que feu un llistat d’aquelles coses que fem be i les que fem malament per a salvaguardà el planeta.

Quan ens envieu les tasques poseu-hi el número de tasca!

Ara us farem un recull de fotografies que ens heu enviat aquests dies de les coses xules que feu estant confinats.

 

 

 

 

 

 

Primer tenim a la Sara i la Ruth amb uns animals molt bonics que han fet i els seu pluviòmetre, en el segon hi podem veure un vídeo, si hi cliqueu damunt, de com el Bilal dissolt sal amb aigua, també ens ha enviat una fotografia amb el seu animal virtual i per acabar avui podeu veure al Sami i al seu germà amb les flors tan boniques que han fet.

Avui la Rita no ha volgut sortir de la seva capsa perquè diu que plou molt!

Esprem rebre notícies de tots vosaltres.

——————————————————————————————–

Remember smiley | Funny emoji, Smiley emoji, Emoji love

 

 

 

Hey boys and girls! You have some activities to do in English, too. Just go to:

Ei, nens i nenes! Recordeu que teniu algunes activitats d’anglès, també. Només cal que aneu al blog:

https://agora.xtec.cat/escjoanmaragall/el-blog-dangles-cicle-mitja/

 

SESSIÓ 9

Divendres 24/04/20

Bon dia!

Com esteu avui? Va ànims que ja soma divendres.

Com va anar sant Jordi, vareu fer moltes manualitats? Recordeu que esperem les vostres fotografies eh!

Tasca 17:

Avui us proposem una tasca de llengua castellana.

Sabeu qui era Arquimedes? Doncs Arquimedes va ser un matemàtic, astrònom, filòsof, físic i enginyer grec, és considerat un dels científics més importants de l’antiguitat clàssica i moltes de les coses que sabem ara d’aquestes ciències són gràcies als seus descobriments i estudis.

Heu sentit mai la paraula Eureka!?, doncs aquesta paraula i el senyor Arquimedes estan relacionats i ara podreu saber perquè.

EUREKA!!

Hace muchos años, Hierón II, rey de Siracusa (Italia), pidió un día a su pariente Arquímedes que comprobara si una corona que había encargado a un orfebre local era realmente de oro puro. El rey le pidió también de forma expresa que no dañase la corona.

Arquímedes dio vueltas y vueltas al problema sin saber como resolverlo, hasta que un día, al meterse en la bañera para darse un baño, se le ocurrió la solución. Pensó que el agua que se desbordaba tenía que ser igual al volumen de su cuerpo que estaba sumergido. Si comparaba el agua que salía de la bañera al poner la corona y la comparaba con la que salía al poner un trozo de oro igual sabría si la corona era toda de oro o no.

A consecuencia de lo contento que se puso con su descubrimiento, Arquímedes salió del baño y fue corriendo desnudo como estaba hacia el palacio gritando:

“¡Eureka!” “¡Eureka!” (“¡Lo encontré! ¡Lo encontré!”)

La palabra griega “¡Eureka!” utilizada por Arquímedes, ha quedado desde entonces como una expresión que indica la realización de un descubrimiento.

Al llevar a la práctica lo descubierto, comprobó que la corona no era toda de oro sinó que en su mayoría era de plata y que habían engañado al rey. 

Si voleu descarregar-vos el text amb les preguntes podeu clicar a la següent imatge, sinó podeu copiar les preguntes al vostre quadern.

 

Preguntes sobre el text:

1.- ¿Quién era Arquimedes?

2.- ¿Què le pidió el rey que averiguase ?

3.- ¿Dónde realizó el descubrimineto?

4.- ¿Qué palabra dijo quando lo descubrió ?

5.- ¿Al final la corona era toda de oro?

6.- Si tienes un recipiente lleno del todo de agua i tiras una pelota, ¿qué cantidad de agua saldrà del recipiente?

-.-.-.-.-

I per al cap de setmana què us sembla si entreu al següent web on hi trobareu activitats divertides sobre l’aigua:

Us aconsellem que tingueu present que avui hem penjat l’activitat 17 de la tasca. Reviseu les que tingueu fetes.

 

Esperem que tingueu un bon cap de setmana!

 

 

———————————————————————————————————————————————–

SESSIÓ 8

Dijous, 23/04/20 

MOLT BONA DIADA DE SANT JORDI!!

Avui us volem proposar activitats relacionades amb el diada de sant Jordi.

Començarem amb una pel·lícula sobre la llegenda de sant Jordi. Preparats?

Si teniu ganes de llegir i passar-ho bé aquí teniu la revista Cavall Fort per a llegir i fer les activitats divertides que us proposa. Només cal que cliqueu a la imatge.

I per acabar la diada una de dibuixos animats! Us proposem veure a les 3 bessones, el sant Jordi i el drac i la seva particular aventura.

Tasca 16:

Escriure 3 línies explicant que heu fet avui dia de sant Jordi i quina de les tres propostes que us hem fet us ha agradat més i perquè: la pel·lícula, el Cavall Fort o les 3 bessones.

-.-.-.-.-.

Només hem rebut una fotografia ensenyant-nos que heu fet de sant Jordi! Esperem que ens envieu més i les penjarem aquí.

De moment la fotografia del Raúl:

 

—————————————————————————————————————————————-


 

SESSIÓ 7

Dimecres, 22/04/20

Bon dia!

Ja hem rebut alguna fotografia amb les coses que heu fet de sant Jordi, a veure si us animeu i demà les podem penjar totes. Si no voleu sortir feu una foto del que heu fet que hi surtin també les vostres mans i la penjarem i hi posarem el vostre nom.

Tasca 14:

Avui farem una mica de matemàtiques. Necessitareu una botella d’un litre. Mireu el vídeo!

Si teniu diferents botelles on hi posi si són de litre o de mig litre o de litre i mig, etc podeu anar provant.

Tasca 15:

Anem a fer un problema!

Si el voleu descarregar cliqueu a la següent imatge:

 

 

Aquí teniu a la Rita que ja s’està preparant per a demà:

Esperem les vostres fotos!

——————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————–

SESSIÓ 6

Dimarts, 21/04/20

Bon dia!

Com esteu? Esperem que molt bé i que estigueu fent moltes coses que us ajudin a passar l’estona. Diuen que aviat us deixaran sortir amb els pares a passejar, això és una bona notícia!

De moment continuem amb la nostra tasca sobre l’aigua!

Pels que vareu fer el pluviòmetre perfecte ja que aquest dies plou i podreu anar anotant les quantitats de pluja.

Aquest és el pluviòmetre que ens ha fet arribar la Soraya i com també ja ha començat a registrar les quantitats de pluja. Gràcies Soraya per enviar-nos el que fas.

 

 

 

 

 

Tasca: 12

Avui heu de mirar el següent vídeo sobre el cicle de l’aigua. El Sol calenta l’aigua i fa que s’evapori (com quan fem bullir aigua a casa i surt el fum de l’olla), quan és al cel totes les gotes d’aigua s’ajunten i formen un núvol després quan els núvols arriben a una capa que està més freda aquestes gotes es tornem líquides (ja no són vapor) i com que pesen cauen és a dir plou com avui. L’aigua de la pluja torna als rius, als llacs, als mars, etc i torna a començar el cicle. Però be, el camaleó ho explica molt be al seu vídeo:

Ara us proposem el següent experiment per a que pugueu observar des de casa el cicle de l’aigua:

Material: Bossa hermètica (també la podeu enganxar amb celo o cinta adhesiva per a que quedi ben tancada) i retoladors.

Procediment:

  • En una bossa de plàstic hermètica has de dibuixar amb retoladors la línia del mar a la part inferior  i els núvols i el sol a la part superior. 
  • Has d’omplir la bossa  fins a la línia del mar amb aigua.
  • Finalment tanca la bossa  i enganxa-la amb cinta adhesiva en una finestra que rebi els raigs del sol. 

A partir d’aquí, només queda esperar que el sol escalfi l’aigua de la bossa  i que aquesta s’evapori i després es condensi a la part superior.

Finalment, pots dibuixar les diferents fases del cicle natural de l’aigua amb fletxes (com a l’exemple) i tot allò que vulguis: muntanyes, arbres, flors, vaixells…

Tasca 13:

Posa els noms a la imatge següent (podeu dibuixar-la al vostre quadern de treball: Condensació, evaporació i precipitació.

 

Esperem les fotografies de les vostres obres d’art de sant Jordi!

Com podeu veure la Rita i la princesa s’han fet amigues i de ben segur que la princesa li està explicant les seves aventures amb el cavaller Jordi i el drac.

 

————————————————————————————————–

SESSIÓ 5

Dilluns 20/04/20

Bon dia!!

Com ha anat el cap de setmana? Esperem que molt bé i que comenceu la setmana amb ganes de fer coses i fer-nos-les arribar, nosaltres la Verònica, l’Àngela i jo l’Olga tenim moltes ganes de rebre notícies vostres.

Avui us volem proposar una sessió artística, -com és això? – estareu pensant, doncs d’aquí a 3 dies és sant Jordi i encara que siguem a casa ho volem celebrar amb tots vosaltres.

Hem buscat diferents fotografies de coses que podeu realitzar a casa amb material que tingueu, des de punts de llibre a roses i fins i tots un drac. Si preferiu buscar o fer alguna altra cosa que hagueu trobat a internet cap problema!

Tasca 11: Realitzar algun element per al dia de Sant Jordi.

Si teniu ganes de fer roses us proposem les següents:

Com podeu veure us proposem unes roses fetes amb cartró o be un full de paper de color vermell o millor si el pinteu vosaltres mateixos del color que més ho agradi, també les poder fer amb oueres o amb taps de plàstic de colors.

Anem a pels dracs:

 

 

 

 

El primer drac està fet amb una pinça d’estendre la roba i l’ull el podeu pintar vosaltres amb un retolador, el segon drac està fet amb oueres i papers de colors que podeu pintar vosaltres o els podeu treure de revistes o papers de regal que de vegades guardem i el tercer és un comecocos com el que vam fer a racons de matemàtiques.

També podeu fer els personatges amb el tubs de cartró del paper de vater i decorar-los al vostre gust!

També podeu fer-los amb pasta de sal, recordeu que al final del blog hi teniu un vídeo de la recepta.

I un punt de llibre?

També podeu veure aquest vídeo on ensenya a fer uns punts de llibre superdivertits!

De ben segur que podreu fer coses molt xules!

Ens agradaria que ens enviéssiu fotos de les coses que heu fet, les penjarem el dia de sant Jordi al blog i si les envieu abans del dimecres podreu sortir al vídeo que prepara l’escola en motiu de sant Jordi. Les fotos han d’estar fetes en horitzontal.

Avui la titella s’ha amagat quan ha vist el drac, espero que d’aquí a Sant Jordi ja siguin amics!

Ens veurem aviat, segur!

 

 

 

 

————————————————————————————————————————-

Divendres 17/04/20

SESSIÓ 4

Bon dia!!

Avui és divendres i hem preparat per a vosaltres una tasca superxula que fareu servir segons els meteoròlegs fins a mitjans de la setmana que ve. Preparats?

Tasca 10:

Avui farem un pluviòmetre!

Un pluviòmetre és un aparell que serveix per mesurar la quantitat de pluja que cau en un lloc en un temps determinat. Us expliquem com en podeu fer un a casa vostra. És molt senzill! 

Material

– Una ampolla de plàstic buida.

– Un regle. 

Instruccions

– Amb l’ajuda d’una persona adulta, talleu el coll de l’ampolla i col·loqueu-lo al revés perquè faci d’embut.

– Poseu l’instrument en algun lloc on pugui recollir l’aigua de la pluja i procureu que s’aguanti bé.

– Espereu els dies de pluja per poder fer l’observació, diuent que plourà de diumenge a dimecres de la setmana que ve!

– Per a calcular la pluja caiguda agafareu un regle i mirareu el nivell de l`aigua en mil·límetres. Cada mm equival a un litre per metre quadrat.

Aquest vídeo del Super3 us ajudarà. 

.

ESPEREM LES FOTOS DELS VOSTRES PLUVIÒMETRES!

Tasca 11:

Finalment  haureu de recollir les dades cada dia a l’agenda, podeu fer una graella com aquesta.

 

VALOR REGISTRAT EN EL PLUVIÒMETRE (en mil·límetres)

Dilluns Dimarts Dimecres Dijous Divendres Dissabte Diumenge TOTAL

Setmana

1a setmana
2a setmana
3a setmana
4a setmana

Quan passi un més omplir aquesta graella amb els resultats totals de les setmanes.

Valor registrat en el pluviòmetre (en mil·límetres) 
1a setmana 
2a setmana 
3a setmana
4a setmana 

 

Tasca 12:

Per acabar la setmana us adjuntem el link d’una pàgina web on hi trobareu jocs relacionats amb el nostre projecte de l’aigua, només cal que cliqueu la imatge!

 

 

 

Bon cap de setmana a tots!

 

 

——————————————————————————————————-

Dijous, 16/04/20

SESSIÓ 3

Bon dia!

Com esteu avui? Esperem que tant vosaltres com les vostres famílies estigueu molt be.

Estem contentes perquè anem rebent cada dia més notícies vostres, això és fantàstic!. Si teniu ordinador i word podeu fer-ho i enviar-nos el document, sinó no hi ha cap problema que ens seguiu enviant les fotos de la vostra feina, això sí mireu de fer una lletra ben clara eh!

I ja sabeu si teniu qualsevol problema ens ho comuniqueu.

Avui treballarem els estats de la matèria i concretament l’aigua. Els estats de la matèria és la forma gel que es pot presentar en el nostre cas l’aigua i la matèria en general. Els estats com veureu en el vídeo i segur i molts ja sabeu són sòlid, líquid i gasós.

Tasca 7:

Caldrà que mireu el vídeo diversos cops i respongueu les preguntes molt i molt be.

ESTATS DE LA MATÈRIA 

  1.   En quants estats es pot trobar la matèria? …………
  2.   Quins són? ……………………., ………………………………, ……………………………….

Ara completa les frases:

–         Les begudes es troben en estat …………………………

–         Els gelats es troben en estat ………………………….

–         El vapor d’una olla bullint es troba en estat de ……………………………..

 

  1.    Pensa com està l’aigua i dis en quin estat està: 

 L : aigua en estat líquid, S:  aigua en estat sòlid i G:  aigua en estat gasós

. Quan reguem les flors:

. Quan fem bullir aigua

. Quan neva

. Al mar i a la piscina

. Quan ens mengem un polo

. En un núvol

Tasca 8:

Mira el següent vídeo de com ens explica el camaleó els estats de l’aigua. Explica’ns si tu faries el mateix que ha fet el camaleó amb el colom

Tasca 9:

T’agraden les endevinalles? Intenta resoldre-les i ens envies els resultats, pots posar de l’1 al 6 i el resultat. Us animem a que les feu a les vostres famílies a veureu si les saben!

Avui la Rita us vol ensenyar unes fotos que ens va fer arribar l’Aroa de les coses que fa a casa i crec que es menjaria el seu pastís d’aniversari si podés. Felicitats Aroa!

Recordeu que si ens voleu enviar fotos i que les posem al blog al correu els pares han de donar la seva autorització.

————————————————————————————————————–

Dimecres, 15/04/20

SESSIÓ 2

Bon dia!!

Hem començat a rebre correus vostres i això ens fa molt contentes! Esperem que poc a poc ens els anireu enviant i us anirem responent.

Heu de tenir clar que si alguna cosa no enteneu ens la comenteu i us l’explicarem. Mirarem també de muntar algun dia alguna de manera de poder fer una vídeo conferència i poder-nos veure, ja ho anirem concretant.

Anem per feina, jo des de que ahir vam començar a parlar de l’aigua que tinc a la Rita amb molta set, es veu tots els gots d’aigua que troba, diu que ha llegit que és molt bo beure 2 litres d’aigua al dia i no para!

 

 

 

Heu pensat mai on podem trobar aigua al món?

La Rita ho te claríssim! dins dels gots i a l’aixeta, però de ben segur que vosaltres si penseu una mica podreu trobar més llocs on hi ha aigua, tan se val si és dolça o salada, tot si val.

Tasca 4:

Com que estem en el mateix projecte continua treballant seguint la feina d’ahir, ja veieu que la numeració de les tasques van continuant. Si teniu ordinador podeu treballar en un word i així ens feu arribar el document per correu, si ho feu a la llibreta ens feu arribar la fotografia.

Hauries de fer un llistat dels llocs on creus que hi podem trobar aigua al nostre planeta Terra, hauries de dir si creus que és dolça o salada.

Tasca 5:

Mira atentament el vídeo següent ja que després hauràs de respondre a les preguntes.

 

1.- On es troba l’aigua a la natura?

2.- Com és l’aigua del mar dolça o salada?, es pot eliminar la sal del mar?

3.- Com és l’aigua dels continents? , és tota líquida o també n’hi ha de congelada (sólida)?

4.-Què és un iceberg?

5.- On està l’aigua subterrània?, és dolça o salada?

Tasca 6:

Per a treballar una mica les mates hem pensat uns problemes per a que els resolguis. Recorda que sempre hem de pensar be amb les dades que ens donen i si el resultat que hem pensat es possible o no amb el que ens pregunten. Si vols pots fer un dibuix o esquema per entendre i resoldre millor el problema.

Preparats i preparades?

1.- Si et veus 5 gots d’aigua al dia, quants gots et veus en una setmana?

2.- El pare ha anat a comprar i ha portat 10 botelles d’aigua, quan les guardava a l’armari 3 han caigut i s’han trencat. Quantes botelles d’aigua et queden?

3.- Si amb una gerra d’aigua puc omplir 6 vasos. Quantes gerres necessito per a omplir-ne 12?

4.- Tinc una piscina inflable al balcó i necessito 20 botelles d’aigua per a omplir-la. El pare ha comprat 2 piscines iguales més per a tota la família. Quantes botelles d’aigua necessitem per a omplir les 3 piscines?

5.- Tinc 7 vasos amb aigua i 4 amb llet. Quants vasos tinc més d’aigua que de llet?

———————————————————————————–

3er TRIMESTRE

Dimarts, 14 d’abril de 2020

SESSIÓ 1

Bon dia!

Suposo que tots teniu moltes ganes de començar el tercer trimestre, nosaltres sí tot i que ens agradaria més poder estar a l’escola amb tots vosaltres.

Hem rebut, tant la Verònica, com l’Àngela ni jo, molt pocs treballs de les diferents tasques que us hem anat encomanant aquests dies passats. Esperem que ara us animeu i comenceu a treballar de valent en la tasca que avui començarem.

 

 

 

 

 

Molt be Rita, L’AIGUA

Per començar et proposem una cosa mooolt dificil!,  Preparats?

Material:

1 Llapis,

1 Paper

1 got.

 

Què heu de fer?

Tasca 1: Cal que aneu a la cuina i obriu l’aixeta i ompliu el got i tasteu aquesta aigua. Volem saber les característiques de l’aigua. Té color, té gust, la pots agafar amb la mà, té olor?

Cal que al paper hi posis un títol. L’AIGUA. Molt bé, després hauràs de dibuixar una graella, més o menys com aquesta i dir quin color té l’aigua, el seu gust i la seva olor.

COLOR GUST OLOR
AIGUA

Tasca 2: Mira el vídeo següent i contesta les següents preguntes:

 

1.- Han sortit les mateixes característiques que havies trobat tu quan has tastat l’aigua?

2.- Quines característiques més té l’aigua?

3.- Què vol dir que té forma variable?

4.- Posa algun exemple de coses que pot dissoldre l’aigua. Pensa en coses que tens a casa, si vols pots fer la prova per a demostrar-ho.

Tasca 3:

Esteu cansats? Segur que no. Ara per a moure’ns una mica haurieu d’escoltar la cançó del super 3, Fem un salt!

Us passem la lletra per a que la pugueu cantar. Només cal que cliqueu damunt de lletra cançó i es descarregarà al vostre ordinador.

LLETRA CANÇÓ

Després de cantar, ballar i beure’t un vas d’aigua que segur que t’has fet sed, si et pots imprimir la lletra millor sinó contesta les següents preguntes a la llibreta:

1.- Fes un llistat o marca en color blau (si ho pots imprimir) les paraules que estan en singular i en vermell les que estan en plural. Recorda: singular 1 cosa, plural: més d’una.

2.- Fes un llistat o marca en verd les paraules femenines i en taronja les masculines.

3.- De quin color són les glaceres?

4.- Com són els icebergs grans o petits?

5.- Què passa amb la neu a l’estiu? on la podem trobar?

5.- En quin moment del dia penseu que es dutxen els de la cançó? i que els hi fa?

Recordeu que ens heu de fer arribar a les vostres tutores o a la Verònica la vostra feina. Podeu fer fotografia i enviar-la pel correu, o fer-la en un document word de l’ordinador i adjuntar-ho en un correu. També recordeu que podeu fer les diferents tasques que us vam encomanar anteriorment i que per a practicar les diferents àrees podeu anar a les activitats que hi ha web específiques per al vostre cicle.

Correus:

Tutora de 3rA: Olga: ofreixe2@xtec.cat

Tutora de 3rB: Àngela: amoren57@xtec.cat

——————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————–

Divendres, 10 d’abril de 2020

Bon dia!

Avui la Rita està supercontenta hem rebut notícies de la Sara i la Ruth!

Ens han dit que aquests dies treballen molt, estan aprenent a tocar el teclat, fan exercici i fan rosquilles! La Sara ens ha fet arribar una història que té com a protagonista a la Rita!.

Segur que com la Sara i la Rita també us agradaria estar al bosc perquè és bonic i gran. Ja veureu com hi podrem anar ben aviat.

 

També ens han fet arribar fotos del que fan.

A veure si us animeu com elles a fer-nos arribar el que us hem anat demanant aquest dies.

Avui tinc una bona notícia, tinc una amiga que té cavalls a casa seva i aquesta nit n’ha nascut un. M’ha enviat fotos!. És un poltre i encara no té nom.

Tasca 1: Pensar un nom pel petit poltre. També m’agradaria que féssiu un dibuix i hi posessiu si és vertebrat o invertebrat, com s’alimenta, com es desplaça, si té coberta la pell o no, és a di tot allò que sabeu dels cavalls. Recordeu que el petit poltre ha nascut aquesta nit i mireu ja s’aguanta de peu.

Vinga va la Verònica, l’Àngela i jo tenim ganes de rebre notícies vostres.

Fins aviat.

Dijous, 9 d’abril de 2020

Bon dia nois i noies!

Com va el confinament campions? Suposo que molt be. No hem rebut molts correus vostres explicant-nos coses i resolent el que us anem proposant, a veure si us animeu i ens els feu arribar. Tant l’Àngela, com al Verònica i com jo l’Olga tenim ganes de rebre’ls eh!

Us torno a posar els correus:

Verònica: vvizuete@xtec.cat  Àngela: amoren57@xtec.cat  Olga: ofreixe2@xtec.cat

Assegureu-vos d’escriure’ls be ja que sinó no ens arribaran.

Jo avui tinc un petit problema ja que la meva titella Rita no vol donar-me el ratolí. Aix diu que es seu!

Tasca 1: Inventa’t una petita història on el personatge sigui la titella Rita, pots fer un dibuix i fer-li una fotografia i ens ho envies al correu. Recorda que cal començar en majúscula sempre i després dels punts també cal posar una majúscula. Recorda els signes d’interrogació per a les preguntes (?), exclamació (!) quan expressem por, alegria, esglai, etc. I quan acabis una oració posa un punt (.) per a tancar-la.

Tasca 2: Posa un animal virtual a casa teva amb el mòbil.

Us passo un video a tossets per a que ho pugueu fer be. Primer cal que entreu al google del mobil i escriviu per exemple tauró.

Molt be, ara ja teniu el tauró en 3D, si li poseu el dit sobre el podeu fer girar i voltejar.

Continuem:

Quan el tingueu a casa el podeu fer gran o petit i moure’l per la pantalla. Jo ho vaig provar i me’l vaig posar a la mà. No surt en tots els animals. Jo ho vaig provar amb serp pitó, cavall, gos i gat.

Ho podeu intentar és divertit! A veure quants animals podeu posar a casa vostra. Hi ha algun mòbil que no hi surt però val la pena intentar-ho. 

 

 

 

 

No oblideu de repassar les taules eh! Podeu fer campionats de càlcul a casa vostra.

Petonets.

Dimarts, 7 d’abril de 2020

Bon dia! Com van les vacances de setmana santa?. Ja veieu que aquesta setmana no posem coses al blog però és que la Rita no em callava i aquí estem.

Primer que res felicitar a la Marwa ja que ha descobert un dels enigmes, concretament l’enigma nº 3.

Ara us passo la solució dels 3 enigmes:

Enigma 1:

Llegiu be el que diu al començament: Ets conductor d’autobús…, qui és el conductor?, doncs el que llegeix el text, per tant el color dels ulls és el teu!

 

Enigma 2:

 

 

 

 

Enigma 3:

 

 

 

 

 

Enigma 4:

Avui un de nou. Com que heu pogut veure la mecànica d’aquests enigmes en posaré un de més difícil. Segur que també el treureu!

Tasca 1: Movent 3 llumins els peixet ha de mirar cap a l’altre costat.

Estem esperant els vostres correus amb els vostres escrits i les vostres fotografies.

Fins aviat!

Divendres, 3 d’abril de 2020

Booon diaaaa!!

Avui tinc a la Rita, la titella, super contenta. Ahir vam rebre un correu de la Marwa i ens va explicar que li agradaria fer el primer dia d’escola, ens va enviar una foto del que feia aquests dies i també es va presentar a la Rita i li va dir que li agrada molt la pizza perquè la fa molt bona quan ajuda a la seva mare.

A veure si us animeu i ens escriviu més correus!

Ah! la Rita diu que també està molt contenta perquè m’ha pres la magdalena, aix!

Avui com que és divendres us proposem 3 tasques:

Tasca 1: T’agraden els embarbussaments? Si cliques a la imatge en podràs llegir uns quants. A veure si quan ens tornem a veure ens en dius algun eh!

Tasca 2: Com van els enigmes? Avui volem proposar-vos el següent:

Movent només un llumí forma un “quatre” (4).

 

Heu trobat la resposta dels dos anteriors enigmes? Va penseu una mica més i dilluns us donarem la solució.

Tasca 3: Recordeu que quan vam estudiar els ocells i vam dir que eren animals vertebrats, que tenien bec, plomes, que la majoria es desplaçaven volant?, etc. Doncs ara m’agradaria que entréssiu a la següent imatge i s’obrirà un web ple de dibuixos d’ocells de ribera, quan poseu el ratolí pel damunt de cada ocell podreu sentir el seu cant. Si tanqueu els ulls us podeu imaginar que esteu passejant per la voreta d’un riu!  També si continueu llegint descobrireu moltes coses d’aquests ocells.

La setmana que ve comencen les vacances de setmana santa, però si en teniu ganes ens continuarem veient per aquí.

Fins aviat, petonets!

Dijous, 2 d’abril de 2020

Bon dia guapos i guapes!!

Com va això d’estar per casa? Suposo que ho porteu molt be perquè sou uns campions i campiones.

He vist que encara no m’heu enviat res al correu! Suposo que més endavant sí que ho fareu.

Avui tinc una bona notícia, des de l’Animac ens han comunicat que han ficat al seu web en obert les pel·lícules que vam anar a veure a la Llotja i algunes més. Per tant, si cliqueu a la imatge podreu entrar-hi i triar la peli que vulgueu.

Tasca 1: M’agradaria que em féssiu arribar un correu explicant-me quin us ha agradat més i si voleu adjuntar-hi un dibuix millor que millor!

Tasca 2: Mireu que eixerida està avui la meva titella, està contenta perquè diu que ha trobat un enigma i li agradaria saber si vosaltres el sabreu respondre. Ella se n’ha sortit i després s’ha menjat l’oliva! Podeu demanar ajuda a la vostra família. Si ho voleu provar podeu agafar bastonets o escuradents i pintar-ne una punta, col·loqueu-los igual que la imatge i ho podreu intentar tants cops com vulgueu.

Movent 2 llumins, fes que l’oliva quedi fora de la copa.

 

Be, fins demà. Porteu-vos be eh!

 

Dimecres 1 d’abril de 2020

Bon dia nens i nenes! Com esteu?

Tasca 1.– Avui us proposem fer d’investigadors/es. Haureu de cercar informació sobre un animal curiós i recollir-la en un full o en una cartolina.

Per fer-ho podeu seguir aquest esquema:

    • Quin tipus d’animal és?
    • On viu?
    • Com és?
    • De què s’alimenta?
    • Com es reprodueix?

No us oblideu de posar el vostre nom, la data, el títol i de fer un dibuix molt bonic.

Tasca 2.– Avui el meu titella no vol sortir de la capsa. Aquest matí li he dit un enigma i diu que fins que no trobi la solució no sortirà. El voleu ajudar?

 

 

Recordeu que podeu enviar les solucions al meu correu ofreixe2@xtec.cat. L’alumnat de l’Àngela em podeu fer arribar a mi el que vulgueu i jo li ho faré arribar.

Tasca 3.-  Des de l’aula hospitalària de l’Arnau de Vilanova demanen als nens i nenes de Lleida cartes i dibuixos donant ànims als malalts o als metges, infermeres, celadors, és a dir personal de l’hospital per a donar-los-hi ànims. Si feu dibuixos o cartes per ells els podeu enviar a: aulahospitalarialleida@gmail.com

Segur que es posen molt contents amb els vostres superdibuixos i les vostres cartes!

Us trobem a faltar! Fins aviat!

 

Dimarts 31/03/2020

Bon dia!

Va ànims que ens queda poc. Aneu pensant de quina manera podrem celebrar la tornada a l’escola, què voldreu fer el primer dia? No sé jugar a “el juego de la oca cua cua cua”, o a fer els jocs que fem a l’hora de valors, o a escacs, o fer campionats de sumes i restes o fer una pancarta de benvinguda per a tothom?. No sé. Em venen moltes idees al cap però m’agradaria saber les vostres per a poder anar pensant.

Activitat d’avui: Pensar dues coses que us agradaria fer el primer dia d’escola. Han de ser activitats divertides i que hi participem tots, jo també eh!. Ja ho sabeu si teniu correu me les feu arribar al meu correu i sinó les podeu apuntar en un paper amb bona lletra i ben escrites.

Tinc un petit problema: la meva titella està molt nerviosa perquè diu que us vol conèixer. Jo li he dit que si es porta be aquests dies la portaré al cole un dia. Em diu que si us voleu presentar, li podeu escriure correus al meu explicant com us dieu i que us agrada menjar.

Activitat segona d’avui: Escriure, ben escrit un correu per a la meva titella xafardera com us dieu i que us agrada menjar. Heu de dir el perquè. No val posar m’agraden els macarrons, hauríeu de posar per exemple: M’agraden els macarrons perquè la mare els fa boníssims! Fixeus com s’escriu M’agraden. Recordeu que s’apostrofa!

Fins demà artistes!

Dilluns, 30/03/2020

Bon dia!

Com esteu?. Esperem que estigueu molt be encara que suposo una mica avorrits. Doncs jo si que n’estic una mica, ja tinc ganes de tornar-vos a veure, tornar a l’escola i fer aquelles xerrades que fem de tant en tant.

En fi, ara toca portar-nos be i quedar-nos tancats a casa i fer totes aquelles coses que ens agrada fer com dibuixar, llegir, cuinar amb l’ajut dels pares, jugar a cartes, escacs, un ratet al brawl stars, ballar, cantar, ajudar als pares, parlar amb la família, inventar-vos històries, escriure un llibre, un munt de coses més.

Us vull presentar la meva titella! Com podeu veure és un mica trapella i xafardera, però a mi m’ajuda a passar els dies més entretinguts.

Jo us vull proposar una activitat per a donar-nos idees a tots del que podem fer a casa.

Segurament heu vist el vídeo on els mestres sortim dient una activitat que podeu fer doncs m’agradaria fer una cosa semblant. M’agradaria que em féssiu arribar una foto (no cal que se us vegi la cara si no voleu ja que ho penjaré al web de l’escola) o un dibuix. Aquesta foto o dibuix ha d’anar acompanyada d’una frase on m’expliqueu una cosa que feu per a passar el temps. La frase ha d’estar escrita en català i lo més ben escrita que pugueu eh!

Aquesta foto o dibuix m’ho feu arribar al meu correu electrònic a través del correu dels pares. Si no teniu correu ho podeu enviar via washap a algun company de la classe que en tingui i ell m’ho pot fer arribar en nom vostre.

El meu correu és: ofreixe2@xtec.cat

Resum:

1.- Fer una foto o dibuix d’una de les coses que feu aquests dies.

2.- Enviar-ho al meu correu: ofreixe2@xtec.cat (Si no teniu correu a l’abast podeu enviar-ho via was a algun company de classe que en disposi i m’ho pot fer arribar en nom vostre)

Teniu de temps fins…dijous!

Ja sé que com ami us agraden molt els animals. Us hem preparat un vídeos pera que pugueu descobrir coses d’alguns animals que segurament no coneixeu. (Només cal que cliqueu damunt de la fotografia i s’obrirà el vídeo)

Els taurons, peixos

Els rèptils

Els ocells

Mamífers

Els amfibis

T’atreveixes a fer amb plastilina o pasta de sal algun animal vertebrat?

Quan en tinguis algun em pots enviar una fotografia o el pots portar el proper dia d’escola. Si me l’envies el penjaré aquí per a que tothom el pugui veure. Et poden ajudar la teva família.

Et passo el vídeo amb la recepta per a fer pasta de sal:

 

Be artistes, fins la propera!