MAPA DE LA IGUALADA SOMIADA

Si fullegeu el llibre “Mapa de ciutats somiades” observareu que combina text literari amb il·lustració i convida a  una reflexió de com els nens i nenes veuen la seva població i quin camí cal seguir per apropar-nos a una “ciutat somiada”.

A partir d’aquesta proposta vam demanar als alumnes imaginar el mapa d’Igualada, seguint els seus ideals per donar-hi una forma. Recollint tots els coneixements que havien anat adquirint. Tenint en compte els deu llocs i edificis emblemàtics que havien decidit entre tots, però situant-los seguint la seva imaginació.

La portada del treball que hem fet sobre Igualada és el Mapa de la seva Igualada somiada, que expliquen en el text que hi adjunten. Aquí en teniu el resultat.

Podeu veure els mapes elaborats en el següent enllaç

Llegir entre línies les il·lustracions i textos que han elaborat i escoltar-ne les converses ens ha permès veure coses que els agraden i coses que no els agraden tant de la nostra ciutat, i que alhora són l’excusa per repensar-la des del seu punt de vista.

És ben bé allò que ens diu Joan Rioné, editor del llibre: “tots els mapes i ciutats, al capdavall, són fets a la mida de qui els somia”