Qui som

ESCOLA BUSQUETS I PUNSET: EL CEL COM A SOSTRE

El nostre Projecte Educatiu. Els nens i les nenes desenvolupen les capacitats motrius, cognitives, afectives i socials de manera natural i de forma global. Procurem als infants espais on puguin exercir la seva autonomia i es respecti el seu ritme de treball, en un ambient de calma. Practiquem la paciència i la perseverança per equilibrar la immediatesa en què viuen molts dels/les nostres alumnes. Procurem que trobin l’empatia buscant en el gest i els ulls dels altres.

A l’escola hi escoltem música i hi fem música; gaudim d’artistes i som artistes. Cantem, ens belluguem, correm, juguem, pintem. Aprenem a no ser competitius, a compartir. Juguem amb avions de paper al pati per calcular distàncies, busquem paraules que comencin amb T per tots els racons i les guardem. Hi escoltem contes i fem funcionar robots. A l’escola ens socialitzem, convivim els uns amb els altres, aprenem a dialogar i a fer equip: l’alumnat, les famílies i totes les persones que hi treballem.

DIVERSITAT DE PROPOSTES

Tendim cap a un aprenentatge basat en situacions: projectes, observació de l’entorn, polèmica sobre temes d’actualitat, preguntes sobre elements de la realitat… Per arribar-hi oferim les següents propostes:

• A Educació Infantil ens organitzem en espais i racons.
  • A Primària elaborem els Plans de treball amb la intenció que l’alumnat organitzi de manera autònoma les seves tasques, circulant lliurement per l’aula i altres espais propers.
  • Codocència: sovint intervenim conjuntament dos mestres a l’aula per poder atendre amb major qualitat els diferents ritmes de l’alumnat i facilitar les tutories individualitzades.
  • Fem diferents agrupaments al llarg de la setmana: tallers, desdoblaments, barreges de grups…
  • Estem començant a incorporar projectes i activitats identificatives als diferents cursos: L’Hospitalet Dansa a 1r, Musiquetes a 2n, teatre a 3r, ràdio 4t a 6è, cantània a 5è, musical a 6è.
  • Treballem les capacitats motrius a través de la psicomotricitat, el Ioga, la natació, i les danses.
  • Realitzem dinàmiques grupals a les aules: aprenentatge cooperatiu, pràctiques restauratives.
  • Activitats lúdiques: celebració de festes tradicionals, sortides curriculars, colònies.
  • Alternem llibres de text o quaderns afins a la nostra metodologia amb altres materials: plans de treball elaborats pels mestres, projectes, materials manipulables. La tendència de l’escola és anar eliminant els llibres.
  • No posem deures: es proposen reptes amb sentit per als infants, significatius. I s’han de poder fer de manera autònoma, sense l’ajut de l’adult.
  • Treballem l’anglès des de P4.
  • Hem consolidat l’aprenentatge dels escacs en horari lectiu en els cursos de P4 a 6è.
  • Fem robòtica, de P3 fins a 6è.

A l’escola mirem amunt i ens engresquem: deixem que apareguin les idees, grans i petites. Avancem, reculem, provem, consolidem. L’escola és la nostra tribu, i tots els qui en formem part estem d’acord en una cosa: tenim un únic sostre, i aquest sostre és el cel.

COMUNITAT EDUCATIVA

Famílies de l’escola

• Oferim servei d’acollida, es fa a La Caseta, l’edifici baix que hi ha a l’entrada del carrer Riera del Canyet. L’organitza l’AFA, i compta amb monitores que acullen els vostres fills/es.
  • Activitats extraescolars: també organitzades per l’AFA. Respecten la línia d’escola: són activitats no competitives, lúdiques la majoria, o bé de caire esportiu.
  • Fem una activitat conjunta de mestres, famílies i alumnat una vegada a l’any: el Dissabte en família. Entre tots pintem parets, plantem plantes, o el que calgui!

Espai de migdia

• Comptem amb cuina pròpia. El servei és gestionat per l’empresa 7iTria, amb la qual compartim la mateixa línia educativa.

Tornar a la visita guiada.