LA BIBLIOTECA A INFANTIL

L’ambient de la biblioteca és un espai acollidor i tranquil per a gaudir dels llibres, on els infants trien els contes que els agraden, comencen a adquirir el gust per la lectura i fomenten l’expressió oral i el vocabulari.

Dins la biblioteca preparem un espai tranquil i agradable, idoni per a fomentar l’interès de l’alumnat pels llibres. Buscarem, per tant, llibres atractius i adequats a aquestes edats, que l’alumnat pugui manipular sense la necessitat de supervisió.

Prepararem dispensadors de llibres, prestatgeries a l’alçada de l’alumnat, estora, coixins i butaques.

Com organitzem les sessions de biblioteca?

1- Presentació d’un conte, a partir d’una maleta o una capsa especial on està amagat el conte amb un objecte que pugui crear moments de màgia, fantasia, imaginació…

2- Racons:
• Racó on els nens i les nenes fan d’il.lustradors/es.
• Racó de contes amb encant.
• Racó amb contes temàtics.
• Racó amb llibres de temàtiques diverses.
• Racó de titelles on hi haurà un teatret.

Hi havia una vegada..” és una clau capaç d’obrir coves plenes de tresors, cofres amagats sota el mar, portes secretes de castells.. però “Hi havia una vegada…” es sobretot una porta oberta a la imaginació.   (Jaume Centelles)

Cliqueu  la imatge per accedir al vídeo