Biblioteca d’aula a Primària

A la classe de 1r i 2n tenim un racó de biblioteca amb diferents col·leccions de contes adaptades als dos cursos on els alumnes realitzen el préstec. En una graella posen un gomet al conte que agafen i el tatxen quan el tornen. També fem un porta folis lector on anoten el títol del conte, la data de préstec, la valoració i la data de retorn, a 2n també anoten el número de registre del llibre i la signatura.

1r-2n-3-bo1r-2n-1bo

Per tal de conèixer i  treballar Ramon Llull els alumnes de 3r i 4t hem fet les tasques següents:

– Hem llegit l’Auca de Ramon Llull conjuntament i n’hem extret les idees principals: Finalment,  ho hem passat a  net. Aquí hi ha l’enllaç, per si voleu llegir-la: http://www.auques.cat/auca.php?auca=llull. Seguidament, tots hem localitzat al mapa on va néixer, i els llocs per on va viatjar per tal d’expandir els seus coneixements i la seva fe.

– Hem llegit la faula:  EL REI, LA PUÇA I EL POLL del Llibre de les Bèsties de Ramon Llull. Oralment hem posat en comú què n’hem après. Seguidament  ho hem fet individualment. Ho hem representat teatralment.

ramon-llul-4

– Hem llegit La Llebre i el Lleó, oralment, hem posat en comú què n’hem après. Després, ho hem fet conjuntament a la pissarra tot el grup classe.

Després, n’hem fet el dibuix dels personatges principals i hem reflexionat sobre les seves qualitats. Finalment l’hem representat.

– A llengua castellana,  hem fet el conte La Liebre y El Conejo en format textual de còmic.

ramon-llull-1

– Llibre del gentil i dels tres savis. L’hem llegit i extret les idees principals, hem après les característiques de les tres religions més importants, així com respectar als altres per la seva diferent forma de pensar.

A Plàstica hem treballat Dalí i hem realitzat diverses activitats entre elles:

• Introducció de l’autor amb una biografia extreta del xtec. Explicació oral, els alumnes amb acompanyament fan un mapa conceptual.
  • Mirem a l’ordinador Dalí i  Altres Secrets a l’enllaç: www.bcnmultimedia.cat/projectes/dali/DaliSecrets/ca/index.html
  • Fem un dibuix d’alguna cosa que ens faci por perquè hem vist que Dalí tenia por a les llagostes. 1r a la pissarra fem una pluja d’idees sobre el què li podria fer por a qualsevol nen: aranyes, monstres, etc.
  • El pengem al mural els dibuixos retallats pel contorn,  junt al mapa conceptual de la seva biografia
  • Afegim motius de Dalí a les lletres del títol: ous ferrats, crosses, etc.
  • Confeccionem un mapa conceptual de la informació que extraiem dels llibres per parelles. Podem posar la informació que ens agradi o cridi l’atenció.

dali-wai-bodali-bo dali-2-bo

Els alumnes de 5è hem  llegit “Manolito Gafotas”  i hem seguit aquest passos:

• Llegim conjuntament el primer capítol per engrescar-los a seguir.
  • El comentem i resumim oralment entre tots.
  • Parlem del protagonista, en Manolito, comentant les seves característiques físiques i emocionals.
  • Fem un dibuix del personatge protagonista, cadascú tal com se l’imagina.

bo-1bo-2

La biblioteca d’aula a 6è és un racó que  mostra força vitalitat. Els 30’ de lectura diària són profundament respectats i els alumnes els tenen interioritzats i els agrada. Gaudeixen de llegir diferents estils literaris i respecten el silenci com a element necessari per la concentració i la lectura eficaç. També els agrada comentar allò que llegeixen, allò que els ha cridat l’atenció de la lectura, així com buscar un lloc dins l’aula que els proporciona confort i tranquil·litat per llegir, més enllà de l’habitual lloc de treball.  Algunes de les nostres activitats són:

• Decàleg de la lectura. Fem un mural amb els 10 motius o raons del per què és important llegir (treball cooperatiu). El pengem al racó de la biblioteca.
  • Trenta minuts de lectura diària (activitat a nivell de centre). Alternem la lectura silenciosa amb la lectura en veu alta.
  • Fem valoracions sobre la lectura d’un llibre que hem llegit tots. Tipus club de lectura.
  • També fem ressenyes per escrit dels llibres que llegim i recomanacions o opinions sobre ell.
  • Tot el cicle superior llegeix dos llibres recomanats pels mestres: un al primer trimestre i un altre al segon; un en català i l’altre en castellà.
  • Alternem la lectura del llibre proposat pels mestres amb la lectura lliure.
  • Llegim còmics individualment i també per parelles.
  • Treballem algun llibre omplint una fitxa, fent algun resum o un treball específic.

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *