Biblioteca d’aula a Educació Infantil

CONTES VIATGERS

Els nens i nenes d’educació infantil s’enduran setmanalment a casa els contes que va cagar el tronc de Nadal els quals s’introdueixen dins els fons de la biblioteca d’aula, iniciant el servei de préstec, passant així tots el contes per tots els nens i nenes d’educació infantil, i potenciant el gust per la lectura així com la cura del material comú.

p3-p4-bo

Els nens i nenes de P4 I P5 hauran de fer una fitxa adjunta, on hauran d’escriure el nom de l’alumne, del conte, fer un dibuix i pintar la cara que indiqui com els agradat el conte.

PROJECTES: RECERCA D’INFORMACIÓ

Els nens i nenes d’educació infantil treballen la descoberta de l’entorn a partir dels projectes.  A classe muntem un racó amb els elements i recursos del tema, entre els quals hi pertany una sèrie de llibres i contes relacionats amb el tema que es treballa. Aquests llibres formen part de la biblioteca d’aula i alguns són estrets de la biblioteca escolar i d’altres dels propis alumnes. A l’hora de realitzar el projecte disposen d’aquesta llibres per fer lectura individual, per parelles, en petit grup o col·lectiva amb l’ajuda de la mestra. Observen el contingut del text, si és un conte o ens aporta informació i s’obre un debat i amplien coneixements.  A cada projecte, que normalment sol ser un per trimestre, hi ha canvi de llibres.

p5-1p5-2