WEBQUEST: APRENEM EN GRUP SOBRE LA PREHISTÒRIA

Al Cicle Superior estem aprenent moltíssim de Competència Digital. Aquesta setmana hem conegut les WEBQUEST, que és una activitat de recerca d’informació, guiada pel mestre/a i que utilitza principalment recursos d’internet (encara que nosaltres hem utilitzat tota mena de fonts documentals).

El mestre/a proposa un tema d’investigació i posa a l’abast de l’alumnat una sèrie de recursos online.

S’assignen tasques individuals que s’han de realitzar per tal de poder-les compartir amb els companys i elaborar un coneixent comú (responsabilitat individual i treball cooperatiu).

Hem treballat a partir d’un document compartit de DIAPOSITIVES DE GOOGLE, en el que tothom, des de casa seva, ha fet aportacions i ha pogut veure el treball que han estat realitzant els seus companys. Fins i tot hi ha qui ha fet suggeriments i propostes de millora, gràcies al xat intern que conté aquest programa.

L’objectiu és crear un producte que ens permeti construir coneixement col.lectiu.

El procés és supervisat i avaluat tant per l’alumnat com pel mestre/a.

Hem investigat sobre la Prehistòria i aquest ha estat el producte final de la nostra WEBQUEST.

A partir dels coneixements apresos, hem realitzat altres activitats de consolidació i ampliació, com el visionat de la pel·lícula “ELS CROODS”.

Ara som capaços de veure aquesta pel·lícula d’entreteniment amb ulls científics i hem descobert que, fantasia a banda, és un bon retrat de les dues espècies d’homínids que van viure durant el Paleolític (l’Home de Neardental i l’Home de Cromanyó) així com un reflex de la seva forma de vida i de pensament.