QUÈ SOC CAPAÇ DE FER?

A l’àrea d’Educació en Valors, a Cicle Superior, hem treballat l’autoconcepte.

Saber com soc i de què soc capaç, és determinant per construir una imatge equilibrada d’un mateix que a més a més em permeti establir objectius que estiguin a l’abast de les meves possibilitats.

Hem fet una activitat d’autoconeixement molt interessant:

Cadascú de nosaltres hem pensat en allò que sabem fer molt bé i ens hem proposat ensenyar-ho als nostres companys. Ens hem preparat una exposició oral i unes activitats i ens hem sorprès del resultat i de l’interès que provocat a la resta de la classe.

UNA CLASSE D’SCRATCH

Tots sabíem que l’Oriol fa una activitat extraescolar de robòtica i que se li dona molt bé. Ell va voler ensenyar-nos a “jugar” amb l’SCRATH, que és una pàgina web per aprendre i practicar llenguatge de programació.

Vam descobrir que l’Oriol, efectivament, en sap molt de robòtica, però ens va sorprendre MOLT, MOLTÍSSIM que fos tan bon professor!!!!

Més que ensenyar-nos a jugar, ens va acabar fent una “masterclass”!!! Va mostrar una paciència sorprenent i va aconseguir que n’aprenguéssim!!! Segur que ni ell mateix sabia que era capaç de fer-ho… 😁

APRENEM EL CODI MORSE

L’Unai ens va sorprendre amb una habilitat que molts no sabíem ni que existia.

El codi MORSE és un sistema de comunicació a través de sons o llums que s’utilitzava molts anys enrere, quan encara no existia el telèfon. Avui en dia encara s’utilitza, sobre tot en l’àmbit militar. Ell es va interessar per aquest tema quan se’l va trobar en un llibre que parlava de la II Guerra Mundial i es va proposar aprendre’n.

Pensàvem que seria molt difícil, però va resultar fins i tot divertit. Amb aquesta fotocòpia que ens va donar, al cap de poca estona tots escrivíem missatges en MORSE.

També ens va ensenyar una app que transforma les paraules escrites en senyals MORSE lluminosos. La vam instal·lar en una Tablet de l’escola i vam estar jugant a endevinar paraules. Va ser molt divertit!!!

Per acabar us volem ensenyar la paraula més famosa que existeix en codi MORSE. Us convidem a endevinar-la!!!