PER SANT JORDI, AQUEST ANY LA LLEGENDA!

Dins de les activitats de Biblioteca de Centre que anem organitzant al llarg del curs, una de les que gaudim més són les animacions lectores.

Aquest Sant Jordi hem volgut recuperar la llegenda que emmarca aquesta festivitat i ho hem fet a través dels nombrosos exemplars i versions que en tenim a l’escola.Amb els més petits, ens hem centrat en la versió més tradicional, de la mà d’aquesta proposta “pop-up”:

Amb l’alumnat de primària hem reflexionat sobre com la llegenda, igual que acostuma a passar amb els fets en la cultura popular, va canviant i adaptant-se als nous temps i a les noves realitats. Així ara ens podem trobar princeses valentes, cavallers pacifistes, dracs amants de la bona cuina i finals per a tots els gustos. La versió triada, en aquest cas, ha estat la següent:

Amb en Joan Turú hem gaudit d’un text tractat des de la perspectiva de gènere i que fomenta la no violència, molt en la línia dels temes que estem treballant aquest curs en el nostre Pla de Convivència.

Però de totes les versions que hem vist, la que més ens ha fet riure és la que ens ha lliurat aquest àlbum il·lustrat sense paraules, que et permet explicar la teva pròpia versió.

La Laura ens ha fet petar de riure amb una llegenda que comença així…

Vet aquí que una vegada hi havia un petit poble enmig de la plana de Lleida, anomenat Els Alamús, on s’amagava, entre velles trinxeres i pous de gel, el ferotge Drac de Moredilla…”

Com sempre ens ho hem passat molt bé i el nostre particular drac ens ha fet un deliciós regal!