ODS 11: CIUTATS I COMUNITATS SOSTENIBLES

El curs passat vam fer el bateig de l’escola en el treball dels ODS. Recordeu, famílies, que us els vam explicar el dia de la Pau?

Per aquells qui sou nouvinguts i per tots aquells que no vàreu poder assistir-hi, us farem un petit resum:

Al setembre de 2015, i amb l’acord històric de 193 països, l’Assemblea General de les Nacions Unides va aprovar l’Agenda 2030 per al Desenvolupament Sostenible. Com a compromís mundial, busquen que tots els estats es proposin fermament posar fi a la pobresa i la fam, a combatre les desigualtats, protegir els drets humans, promoure la igualtat de gènere i l’empoderament de les dones i les nenes, construir societats pacífiques, justes i inclusives i garantir la protecció del planeta i dels seus recursos naturals.

Els ODS són disset:

A l’Escola Arrels ens hem proposat posar el nostre granet d’arena a aquesta causa, per això organitzem activitats al llarg del curs per treballar-los i reflexionar sobre ells. Sovint els trobareu al final dels articles que escrivim quan us expliquem les activitats que duem a terme.

A banda de tot això, dins el nostre Projecte Educatiu d’escola, hem decidit de treballar-ne un de forma monogràfica al llarg del curs. Recordeu que el curs passat vam fer projectes sobre l’ODS 14 “Vida Submarina”? Doncs aquest curs ens endinsarem en l’ODS 11!

Aquí teniu un petit vídeo que us explica de forma molt breu en què consisteix:

El nostre poble pot ser un lloc millor si totes i tots ens impliquem i ens comprometem a fer canvis. A l’escola aquest curs us farem algunes propostes, amb els nens i nenes les treballarem i prendrem iniciatives. Comptem amb el vostre suport i col·laboració al llarg del curs. Només amb la força i la voluntat de tota la comunitat aconseguirem aquest repte. Som-hi, Arrels!!!!