INICIEM L’APADRINAMENT LECTOR

D’entre totes les activitats que anem recuperant després de la pandèmia, la de l’apadrinament lector és, sense cap mena de dubte, la que esperàvem amb més il·lusió.

A aquells que no heu tingut mai l’ocasió de gaudir-la us explicarem que aquesta és una activitat que realitzem trimestralment. Té l’objectiu de compartir els aprenentatges lectors amb altres companys i companyes de l’escola, per tal de proporcionar bons models (APRENDRE A LLEGIR) i fomentar el gust per la lectura (LLEGIR PER PLAER).

A l’inici del curs es creen unes parelles lectores, que a vegades estan formades per tres membres i que es mantindran tot el curs. Segur que a casa heu rebut els contractes on fillols i padrins adquireixen el compromís d’aprendre i gaudir d’aquesta experiència…😉

El padrí o padrina lectora serà l’encarregat/da de fer de model lector al seus fillols/es a través de la lectura de tres llibres de temàtiques diferents, lligades al Projecte Educatiu del Centre i de la ZER.

Aquest primer trimestre les lectures han estat recomanades per la Coordinadora de Biblioteca, per tal que fossin adequades al nivell lector del padrí/na i a l’edat dels fillols/es. Hem llegit alguns contes populars i llibres que transmeten els valors del nostre Pla de Convivència per aquest curs (Interculturalitat, Coeducació i Educació per la Pau).

Amb tres cursos sense pràctica estàvem una mica rovellats i alguns padrins novells no sabien massa com ho havien de fer, per aquest motiu vam fer una reunió amb la Coordinadora de Biblioteca, on van rebre indicacions i algunes idees per dur a terme la seva tasca.

D’altra banda, a les diferents aules de l’escola, les mestres preparen l’espai per desenvolupar l’activitat, creant racons agradables que afavoreixin l’intercanvi i el benestar de cadascuna de les parelles.

Després d’uns dies de preparació, arribat el moment, ens va sorprendre la creativitat, les ganes i la il·lusió amb que aquestes lectures van arribar als fillols/es.

Un cop acabada la lectura compartida, cal tornar el llibre a la Biblioteca. Allí esperava a les parelles i grups lectors una recompensa molt dolça…😋

Des de la Coordinació de Biblioteca de centre volem felicitar tothom per la implicació que han demostrat en aquesta activitat. Ja esperem amb moltes ganes el proper trimestre per poder tornar a gaudir d’aquesta experiència!!!