COMENCEM A TREBALLAR A L’HORT

Un curs més, tornem a començar el nostre Projecte HORT ESCOLAR.

Per aquells qui sou nouvinguts al centre, us hem d’explicar que aquesta és una activitat que ens agrada molt per molts motius:

• Ens permet posar en pràctica alguns dels aprenentatges que hem adquirit a l’àrea de Coneixement del Medi. Els més petits, fins i tot, en fan la descoberta.
  • Aprofitem l’avinentesa per aprendre el vocabulari referent a les verdures i hortalisses en les tres llengües de l’escola.
  • A vegades acabem fent matemàtiques sense adonar-nos.
  • Ens encanta treballar en grup, tot i que aquests darrers cursos no ens podem barrejar grans i petits.
  • Tenim dos assessors de luxe: l’Eusebi, que és el nostre mestre coordinador del projecte i l’avi Antonio, que ja fa uns anys ens aconsella i ens guia a l’hora de triar els cultius i de les actuacions que s’han de dur a terme en cada estació.

En aquesta primera sessió l’Eusebi ens ha portat tot el planter de l’hort de tardor i d’hivern. Així doncs hem hagut de ser els grans qui comencéssim l’activitat… Quina feinada!!!!

Hi ha 26 plançons d’espinacs… Com els repartim? Quina discussió!!!!

Uns deien que es podíem fer 5 files de 6 plançons, però quedava una fila amb només dos… Altres deien que millor 3 files de 8 i els dos que sobraven els plantàvem pel mig… Finalment hem decidit fer 4 files de 6 i els dos que ens sobrants els hem plantat entre les files, de la forma més equidistant possible.

Un cop superat aquest primer problema, la resta ha estat molt fàcil!!!

Una bona regada i…

…s’ha acabat el bròquil!!!