CIRCUITS ELÈCTRICS

Al Cicle Superior hem treballat el tema “L’energia”. El tanquem amb una activitat voluntària súper interessant: construir un circuit elèctric amb l’ajut de la nostra família i portar-lo a l’escola per tal d’exposar a la resta de companys el seu funcionament.

Aquest és el resultat:

L’Unai ens ha presentat un circuit bàsic que ens ha anat molt bé per explicar el funcionament del corrent elèctric i tots els components del circuit , ja que estan tots a la vista: generador o pila, fils o cables, interruptor i, en els seu cas, el receptor és la bombeta.

L’Izan també ha fet un circuit bàsic però li ha posat una mica d’imaginació i ha amagat alguns dels components sota la decoració.

El Quim ens presenta una decoració molt curiosa… Quan s’encén la bombeta fa l’efecte que la foguera crema. Què original!!! És un circuit bàsic amb quasi tots els components ocults.

A casa de l’Aldara han tingut molta feina!!! Ens ha portat un doble circuit ambientat en una estació d’esquí. En primer lloc, a pistes, trobem un circuit amb tres bombetes connectades en línia. El segon circuit té com a receptor un motor giratori que fa funcionar el telefèric. Aquest, a més a més, incorpora un polsador, que és lleugerament diferent de l’interruptor. Hem descobert components que no coneixíem!!!

L’Èlia ha construït un semàfor!!! Ha realitzat un triple circuit, connectat a un sol generador. El seu interruptor és totalment diferent als que havíem vist fins ara i ens permet activar cada receptor (bombeta) de forma diferenciada.

Per acabar, l’Oriol ha realitzat dos circuits dins del seu molí. D’una banda trobem un motor giratori que activa les aspes i de l’altra, una llum interior ens permet veure com la pastissera treballa al seu obrador. Què bonic!!!

Hem pensat que aquests treballs valia la pena ensenyar-los a la resta de companys de l’escola i hem organitzat una exposició que han visitat amb els seus grups bombolla. Els companys que no han fet el circuit, la Mariona i el Josep, també han col·laborat fent-nos la presentació i el comiat.

Ens ha agradat molt, aquesta activitat i hem après moltes coses amb la col·laboració de les nostres famílies. Moltes gràcies mares, pares i germans que ens heu ajudat a fer-la possible!!!!