CANVIS EN EL COS I EMOCIONS

Al Cicle Superior hem rebut la visita de la Yolanda Florensa, llevadora i referent de l’ ASSIR del programa Salut i Escola de l’Institut Català de la Salut.

Amb ella ens ens endinsat en un taller dedicat a conèixer els canvis que pateix el nostre cos durant la pubertat i hem donat els primers passos en el coneixement de la sexualitat. Tots teníem més o menys clars quins canvis físics estem a punt de començar a experimentar, però ens han sorprès moltes de les explicacions que ens ha donat la Yolanda sobre les emocions i els sentiments que podem arribar a tenir durant aquesta etapa.

Ens ha portat llibres que parlen del tema, alguns els tenim a l’escola, i tot de material curiós. Algunes coses sabem què són però d’altres ens resulten totalment desconegudes.

Hem iniciat l’activitat posant noms i cognoms a algunes parts de nostre cos. Ens ha fet una mica de vergonya i hem rigut una mica, però hem fet alguns descobriments molt interessants. La Yolanda ens recomana que agafem un mirallet i, amb intimitat, ens mirem; conèixer el nostre cos és molt important per poder formar-nos com a persones i crear la nostra pròpia identitat.

Hem parlat de molts temes diferents i han sortit paraules que per nosaltres són noves. Hem pogut preguntar tot el que hem volgut i hem aclarit alguns dubtes que teníem, però no us explicarem més! La Yolanda ens ha dit que “lo que pasa en Las Vegas, se queda en Las Vegas!” Hem fet un jurament solemne!

Per acabar la xerrada, la Yolanda ens ha ensenyat tots els objectes que ha portat. Ens han cridat molt l’atenció les copes menstruals, tant a nois coma noies. Amb la maqueta hem provat de posar-les i de treure-les i hem vist que és molt fàcil.

Hem trobat l’activitat súper interessant i molt educativa. Potser, si perdem una mica la vergonya, a les nostres famílies els explicarem alguna de les coses que hem descobert.