ATRAPALLIBRES, UN NOU REPTE.

Des de les aules de Cicle Mitjà i Cicle Superior, us presentem un nou repte, anomenat ATRAPALLIBRES.

L’emmarcarem dins de les activitats que realitzem a la Biblioteca d’Aula, amb l’objectiu de fomentar el gust per la lectura i de generar un esperit crític ens els nostres alumnes.

El Consell Català del Llibre Infantil i Juvenil (ClijCAT) convoca el 17è Premi de Literatura Infantil «Atrapallibres», amb el propòsit d’estimular en els infants la lectura d’imaginació.
A tal efecte, una comissió d’experts en literatura per a infants ha seleccionat els llibres en català que es presenten en tres categories (9 anys, 10 anys i 11-12 anys)

L’objectiu del Premi de Literatura «Atrapallibres» és aconseguir que el major nombre possible d’infants llegeixin els llibres seleccionats; es constitueixin com a Jurat dins de cada centre o biblioteca; els presentin i defensin davant dels seus companys i, entre tots, anomenin el que consideren millor. Es pretén que la veu dels infants es faci sentir, donant-los l’oportunitat de funcionar com a Jurat amb repercussió més enllà del centre escolar i de la biblioteca.

El grup de CM llegirà les propostes de la categoria 9 anys i el grup de CS els llibres per a 11-12 anys.

Al menú de la classe, penjarem una ressenya de cada llibre, que anirem completant al llarg del curs amb les nostres “crítiques literàries”.

Esperem que l’activitat us resulti tant interessant com a nosaltres. De fet, alguns ja hem començat amb les primeres lectures i… ja ens han enganxat!!!

Una recomanació… aquestes publicacions estan nomenades a un premi literari, per tant poden ser una bona opció per fer un regal o per tenir-les a la nostra biblioteca particular…

Bona lectura!