ASSEMBLEA PER ORGANITZAR L’HORA DEL PATI

Com ja sabeu, fa uns cursos que tenim un funcionament de L’HORA DEL PATI basat en l’activació de diferents espais i tipus de joc. El curs passat, degut a les obres i altres actuacions, vam haver de variar aquesta activitat. Ara ens trobem amb un espai de pati un xic diferent. Alguns dels espais han desaparegut, d’altres s’han reubicat i n’han aparegut de nous.

Ens reunim en assemblea tot l’alumnat de Primària per tornar a organitzar l’activitat de l’hora del pati amb aquesta nova realitat.

Definim els espais i l’activitat que s’hi durà a terme:

LA PLATJA

Aquest és un espai destinat a l’alumnat d’Educació Infantil. En ell s’hi realitzarà joc psicomotriu lliure (tovogants, gronxadors, espai per córrer de forma controlada…) i també joc simbòlic i d’experimentació (sorral).

EL BOSC

Aquest espai està destinat als més petits certs dies de la setmana, però en poden fer ús la resta d’alumnat els dies en que no s’activa per l’alumnat d’Infantil. En ell, els nens i nenes disposaran de material específic per fer jocs que estimulin habilitats psicomotrius bàsiques com l’equilibri i la coordinació.

LA CASETA

Aquest espai està pensat perquè els més petits puguin realitzar joc simbòlic amb material relacionat amb la cuina i l’alimentació. Però té moltes altres possibilitats que de ben segur les ments més despertes sabran trobar (el restaurant, juguem a les famílies…)

LA PÈRGOLA

Aquest lloc està reservat per l’alumnat de Primària. És el lloc ideal per esmorzar amb tranquil·litat, conversar amb els amics o per fer una partida del seu joc de taula preferit.

Periòdicament aquest també serà l’espai de la BIBLIOTECA DE PATI, on poder gaudir d’una agradable estona en companyia de les lectures que ens suggerirà la Senyoreta Carme.

EL CAU DE LA PAU.

Aquest espai està activat de dilluns a divendres, de 9:00h a 17:00h. És el lloc on poder parlar quan tenim un problema amb un altre company, on trobarem els punts d’acord i la solució als conflictes que poguem tenir. També és un lloc que, durant l’hora del pati, pot acollir a aquells que volen tenir una estona de conversa tranquil.la amb els seus companys.

L’ERA

L’espai central del pati és per l’alumnat de Primària. En ell es faran, al llarg de la setmana, diferents propostes de joc (jocs amb pilota, jocs d’equip, jocs de xarxa i jocs tranquils) Cada dia, els encarregats del material (alumnat de Cicle Superior) trauran el material necessari per realitzar l’activitat pertinent. Cal posar-se d’acord i compartir l’espai de forma raonable per tal que tothom pugui realitzar el joc que ha triat.

Un cop definits els espais i l’activitat que s’hi realitzarà, cal establir un horari setmanal d’activació dels espais.

Es decideix que cada dia s’activaran dos espais diferents per l’alumnat d’Educació Infantil, que podrà triar, lliurement, on jugar. Durant el primer trimestre, l’alumnat de P3, per tal d’afavorir el seu procés d’adaptació, només podrà jugar a la platja.

Els espais per l’alumnat de Primària estaran actius tots els dies, variant l’activitat que s’hi realitza, segons els acords que s’han pres a l’assemblea.

D’aquests acords, en resulta el següent horari:

Estem molt contents del resultat obtingut d’aquesta activitat. Hem gaudit veient com grans i petits feien propostes, exposaven les seves idees, s’escoltaven els uns als altres i es respectaven més enllà de l’edat que els separa. Han acordat de forma democràtica com volien que s’organitzés el seu temps d’esbarjo, entenent que aquesta organització millora la convivència i l’entesa en un espai que compartim tots i totes. Esperem que el funcionament del nostre pati, a partir d’ara vagi tant bé com quan vam iniciar aquesta experiència i desitgem que la valoreu de fo positiva.