L’HORT ESCOLAR

L’Escola Arrels es troba en un entorn rural i és molt fàcil creure que un projecte com aquest no té massa sentit. Podem pensar que al poble, tothom, qui més qui menys, té un hort a casa o visita sovint l’hort d’una persona propera. El cert és que, quan preguntem les experiències que els i les nostres alumnes tenen sobre les feines que es realitzen dins d’aquest context, ens adonem que són menys de les que ens imaginàvem. I és que en la nostra localitat, la majoria de famílies treballen en el sector secundari i terciari, degut a la proximitat a la ciutat de Lleida.

El treball de l’hort a l’escola ens permetrà oferir als nostres alumnes una educació mediambiental, basada en la cura, respecte i defensa de la natura. També promoure uns hàbits alimentaris saludables i treballar aspectes de l’àrea de Coneixement del Medi Natural d’una forma significativa i vivencial. Aprofitant l’avinentesa, en treurem puntualment activitats relacionades amb la lectoescriptura. Per tot plegat el considerem un projecte interdisciplinari.

Objectius generals:

1. Ajudar als alumnes a pendre conciència i sensibilitat davant les qüestions mediambientals.

2. Promoure el coneixement del medi, les seves interrelacions i els seus problemes.

3.-Promoure hàbits d’alimentació saludable.

4. Conèixer i aprendre els productes, les eines i les tècniques de treball agrícola.

5.- Promoure actituds de participació i col.laboració en grups internivells.

6. Treballar el projecte de l’hort d’una manera interdisciplinar amb la resta de assignatures.

Organització:

• Hi participen l’alumnat des de P3 a 4t de Primària.
  • S’organitzen grups internivells, que realitzen les activitats de forma periòdica. S’ha destinat una sessió setmanal per treballar el projecte de l’Hort Escolar, sota la coordinació i supervisió del mestre Eusebi Noguera.
  • Comptem amb l’ajut i assessorament de l’Antoni Costafreda, “avi” de l’escola.
  • Els tutors disposen de l’espai de l’hort per realitzar, segons les necessitats de cada moment i de cada aula, diferents activitats de l’àrea de Coneixement del Natural.
  • Treballem el vocabulari dels diferents cultius en les tres llengües que estudiem a l’escola.