A l’aula de P.3 i P.4 aprenem jugant, i jugant aprenem…
Us volem mostrar una activitat matemàtica que hem dut a terme aquesta setmana: per als nens i nenes era JUGAR a preparar uns canapès diferents, per a la Carme, ESTABLIR RELACIONS ENTRE ATRIBUTS LÒGICS.
Aquest és un racó del nostre “obrador”:
Hi podem trobar “torradetes” per fer els canapès de diferents COLORS, FORMES, GRANDÀRIES I GRUIXOS:
També tenim diferents ingredients per afegir:
I unes “etiquetes” amb dibuixos per demanar les comandes:
Comencem?
Un per un, la senyo ens ha demanat que li preparéssim un canapè, però feia veure que era una client una mica bromista i no feia la comanda parlant, sinó només mostrant unes etiquetes que explicaven quins ATRIBUTS havien de tenir la base del canapè que li venia de gust.
Nosaltres havíem d’INTERPRETAR les etiquetes i TRIAR alguna torradeta que les complís.
Som-hi:
“A mi em demana una torradeta amb aquest FORMA i aquest COLOR. N’he trobada una!”
“Tot seguit hi afegeixo altres ingredients”
“Et volilà! Torradeta de TRIANGLE BLAU, amb un toc d’enciam i sol de tomata”
Nyam!
En podem preparar altres?
“A mi em demana una torradeta que NO pot tenir FORMA de CERCLE i NO pot ser de COLOR VERMELL. N’he trobat una!”
“Ara hi poso altres ingredients, i un raig d’oli, i una mica de pebre i una mica de sal”
“Mmm! Torradeta de TRIANGLE BLAU, amb forats de formatge i regal de gallina”
En podem fer més?
I tant!
Després de tota aquesta manduca, la Carme ens ha dit que potser no dinaria…
Que amb tants canapès de FORMES, MIDES I COLORS difrents podia anar i venir dos cops a peu fins al tossal de Moredilla…