UNS CANAPÈS DIFERENTS…

A l’aula de P.3 i P.4 aprenem jugant, i jugant aprenem…

Us volem mostrar una activitat matemàtica que hem dut a terme aquesta setmana: per als nens i nenes era JUGAR a preparar uns canapès diferents, per a la Carme, ESTABLIR RELACIONS ENTRE ATRIBUTS LÒGICS.

Aquest és un racó del nostre “obrador”:

Hi podem trobar “torradetes” per fer els canapès de diferents COLORS, FORMES, GRANDÀRIES I GRUIXOS:

També tenim diferents ingredients per afegir:

I unes “etiquetes” amb dibuixos per demanar les comandes:

Comencem?

Un per un, la senyo ens ha demanat que li preparéssim un canapè, però feia veure que era una client una mica bromista i no feia la comanda parlant, sinó només mostrant unes etiquetes que explicaven quins ATRIBUTS havien de tenir la base del canapè que li venia de gust.

Nosaltres havíem d’INTERPRETAR les etiquetes i TRIAR alguna torradeta que les complís.

Som-hi:

“A mi em demana una torradeta amb aquest FORMA i aquest COLOR. N’he trobada una!”

“Tot seguit hi afegeixo altres ingredients”

“Et volilà! Torradeta de TRIANGLE BLAU, amb un toc d’enciam i sol de tomata”

Nyam!

En podem preparar altres?

“A mi em demana una torradeta que NO pot tenir FORMA de CERCLE i NO pot ser de COLOR VERMELL. N’he trobat una!”

“Ara hi poso altres ingredients, i un raig d’oli, i una mica de pebre i una mica de sal”

“Mmm! Torradeta de TRIANGLE BLAU, amb forats de formatge i regal de gallina”

En podem fer més?

I tant!

Després de tota aquesta manduca, la Carme ens ha dit que potser no dinaria…

Que amb tants canapès de FORMES, MIDES I COLORS difrents podia anar i venir dos cops a peu fins al tossal de Moredilla…

 

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>