TORRES, RAMPES I VEHICLES…

A la classe dels més petits també fem CIÈNCIA!

Fa uns dies, vàrem fer una experiència “científica” amb cotxes, carreteres, torres i rampes…

El cas és que la senyo va preparar uns “escenaris” per JUGAR i APRENDRE a les taules de fusta del pati.

Abans de començar l’experiència, la Carme ens va dir que per tal de FER DESCOBERTA ens organitzaríem en dos grups d’infants: un a cada taula, i que al cap d’una estona faríem canvi, per tal que tots i totes gaudíssim de les dues activitats preparades.

A una de les taules, l’escenari que vam trobar era un espai amb carreteres rectes sobre un terreny pla:

El grup que treballava en aquesta taula experimentava desplaçaments seguint les diferents direccions de les carreteres, impulsant els cotxes amb la FORÇA del braç.

A l’altra taula hi havia recreat un ambient amb torres de diferents alçàries i rampes de diferents llargades:

El grup que treaballava en aquesta taula experimentava desplaçaments en el pla inclinat. Ara no es tractava de moure els vehicles amb la FORÇA del nostre braç, sinó de DEIXAR-LOS CAURE per les rampes i observar.

Com que nosaltres faríem CIÈNCIA “de veritat”, va caldre que ens féssim una pregunta abans de començar:

“Per quina carretera baixaran més de pressa els cotxes si els deixem caure solets?

“Per la més llarga?, “Per la més curta?”, “Per la més costeruda?”…

Vam fer ben bé de científics i científiques: vam PENSAR / PROVAR / TORNAR A PENSAR / EXPLICAR.

I vam descobrir una LLEI!

Ara ja podem aplicar la nostra DESCOBERTAquan anem pel món“, especialment quan baixem per un tobogà, o quan fem d’exploradors i exploradores a les costeretes de prop de l’escola…

1 comentari

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>