JUGUEM?

A la classe dels menuts sempre estem a punt per jugar…

Ens agrada jugar a la cuineta, al pati, a jocs de taula i de fer i desfer, a l’ordinador i la tauleta, a les construccions, i més i més.

Com que som juganeres i juganers de mena, aquesta setmana la Carme ens ha proposat un parell de jocs de taula que sembla que són molt  especials: ens ha explicat que ens podrien agradar perquè són divertits, i també perquè ensenyen alguns secrets per anar pel món.

Juguem?

Síii!

Enmig d’una mica d’esverament general, la senyo ha anat a remenar a “la prestatgeria secreta dels jocs de taula”, i ha triat aquestes dues capses:

Per tal de gaudir i aprendre, ens hem hagut d’organitzar: hi hem jugat per torns, en equip, illa per illa. Ha començat el grup de P.3, a la taula del talleret, amb la següent proposta:

En obrir la capsa del nostre joc, hem trobat: tres cercles amb la representació d’un paisatge diferent a cadascun, un animal protagonista per a cada paisatge, i una pila de cartes amb un dibuix corresponent a un o altre dels tres ambients de la Natura.

El joc consistia en girar una per una les cartes de la pila; observar molt bé el dibuix representat, pensar a quin paisatge corresponia, i agafar molt de pressa l’animalet protagonista de l’espai.

Què divertit!

Quin tip de riure!

Hem jugat una per una totes les cartes de la pila, tot fent ASSOCIACIONS, i hem treballat l’ATENCIÓ i també el SABER GUANYAR i el SABER PERDRE.

Ens ho hem passat d’allò més bé, i en acabat, hem comparat les piles de cartes que ha aconseguit cadascú:

Ha arribat per fi el moment de donar l’ENHORABONA  a la companya que ha guanyat avui:

“Ennorabonaaa!”

“Gràcies!”

Abans de recollir el joc, la Carme ens ha felicitat a totes i tots, perquè hem jugat molt bé i també perquè hem sabut guanyar i hem sabut perdre.

Tot seguit han continuat jugant i aprenent les illes de P.4. El joc que han descobert és:

Es tracta d’un joc d’EQUIP que té per objectiu ajudar un conillet a collir un bon nombre de pastanagues al llarg d’un recorregut, abans no se n’adoni el granger. En aquest joc intervè la SORT, l’ATENCIÓ, la MEMÒRIA, el COMPTATGE i la MESURA.

“Aquest és el circuit que ha recórrer el conillet, envoltat d’un munt de pastanagues plantades”

“Aquestes són les pastanagues que cal collir: poden ser llargues, mitjanes o curtes, i estar mossegades o no”

“També us presentem en Happy Bunny i el granger”

Juguem?

“Tiro el dau i… aquest cop puc ajudar a collir tres pastanagues al conillet”

“Només podem collir les que estan mossegades. Si n’han sortit que no ho estan, les hem de tornar a plantar a l’hort i recordar on són, per no treure-les de nou”

“Sí!”

Tirant, comptant, mesurant i recordant en equip, hem d’aconseguir omplir de pastanagues la llargària d’un regle, abans que el conillet arribés a la casella del granger.

“Fantàstc! Avui hem assolit el repte. Hem guanyat tots!”

“Enhorabona, equip!”

Ara hi juga un altre grup:

“Tirem el dau, comptem, collim pastanagues i mirem si estan mossegades”

“N’estem aconseguint moltes!”

“Tot i això, avui no hem pogut assolir el repte d’equip!”

“Hem arribat a la casella del granger abans de collir la llargària del regle de pastanagues”

Tot i que avui el nostre equip avui no ha guanyat, la Carme ens ha donat l’enhorabona. Ens ha dit que era molt important que ens haguéssim divertit plegats, i que entre els tres havíem mantingut la màgia.

Ha arribat el moment de recollir pastanagues, conill, granger i capses…

Però allò que no hem guardat cap dels tres grups de juganeres i juganers són les ganes de JUGAR, de divertir-nos plegats, i d’aprendre a guanyar i d’aprendre a perdre.

 

 

 

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>