Colònies al Camp d’Aprenentatge Pau Casals

El dilluns 28 d’octubre l’alumnat de 6è vam marxar de colònies a Coma-ruga, al camp d’aprenentatge de Pau Casals. Hi vam estar tres dies!

Quan vam arribar, ens van dividir en 3 grups per fer diferents activitats: la gravació de dues cançons que havíem preparat amb l’Anna; el treball de les emocions relacionades amb les textures i els colors, que ens va ajudar a dissenyar les portades del disc; i experiments sobre el so.

Per la tarda, després de berenar, vam anar a donar un tom per la platja i ens vam remullar els peus. Després de dutxar-nos, per treure’ns la sorra, uns quants vam muntar unes perruqueries improvisades per pentinar-nos entre nosaltres. Estàvem tots molt guapos i guapes!

Quan vam estar preparats, vam baixar a sopar (pèsols, truita de patata, croquetes i iogurt). Ho tenien molt ben organitzat, ja que primer passaven els que tenien menú adaptat i després els altres.

El dia següent va ser molt intens! Tocava treballar el ROCK:  vam fer un Kahoot sobre la història del rock, vam aprendre alguns passos per poder ballar amb parelles i vam anar a l’Auditori de Pau Casals per escoltar un concert de rock en directe! El Marc Gasset i el Mario Lagunas van tocar una cançó cadascú i ho van fer molt bé! En arribar a l’alberg ens vam posar el banyador i ens vam preparar les bosses amb la tovallola i les xancles perquè després de dinar vam anar a banyar-nos a la platja. L’aigua estava glaçada, però va ser genial! A continuació, un cop ja estàvem secs i canviats, vam visitar la casa de Pau Casals, que ara és un museu on hi ha un recull de fotografies, escultures, partitures, instruments i altres objectes del músic. Fins i tot vam poder veure un vídeo on es veu Pau Casals fent el discurs de les Nacions Unides, el 24 d’octubre de 1971 amb el motiu de l’estrena de l’Himne de les Nacions Unides que ell mateix havia compost i vam sentir “El Cant dels Ocells”.

A la nit tots i totes ens vam caracteritzar de rockers i rockeres i en baixar al menjador tothom se’ns va quedar mirant. Després de sopar vam ballar, menjar, vam fer nens vs nenes en una “batalla” de ball que per cert, van guanyar les nenes i vam celebrar l’aniversari de l’Anna, la mestra de música de l’escola.

L’últim dia, després de preparar les maletes i endreçar les habitacions, vam fer un scape room sobre la història del rock. Va ser molt divertit, interessant i emocionant. Després de dinar ens vam dirigir cap a l’Espluga de Francolí, al Museu de la Vida Rural, on hi havia una exposició sobre el plàstic. Vam aprendre que hi ha molta varietat de plàstics; que n’hem de fer un ús responsable; avui en dia gairebé tot o en porta o està fet de plàstic…

En resum, que han estat unes colònies espectaculars i úniques.