Dia Escolar de la No-Violència i la Pau

El 30 de gener, és el Dia Escolar de la No-Violència i la Pau. Ho celebrem en aquesta data perquè és quan va morir Mahatma Gandhi, un important líder polític que defensava la resistència pacífica davant la injustícia. A l’escola, cada dia, reflexionem sobre la Pau, sobre la Cultura de Pau. Pensar i treballar per la Pau passa inevitablement per pensar en el conflicte, però no ens hem d’aturar només en aquest concepte oposat a la Pau. Cal que eduquem per la Pau, cal prendre consciència que també en el nostre dia a dia podem actuar de manera conseqüent amb els valors associats a la Pau. Això vol dir, pensar en els conflictes diaris, i aprendre a posar en marxa estratègies per a resoldre els problemes amb els companys amb creativitat, empatia, paciència, voluntat d’acords… Un primer pas per a ser capaços de fer extensiu el missatge i la pràctica de cultura de pau.

Comprensió lectora Festa Major d’Hivern

A 4t estem treballant la comprensió lectora a través de la programació de la Festa Major d’Hivern de Salou 2024. Aprendre d’una manera competencial que ens serveix alhora per conèixer els diferents actes que es porten a terme al llarg d’aquesta setmana festiva i poder viure-les des de més a prop.

Museu de Ciències Naturals de Barcelona

El passat dijous, l’alumnat de 3r va fer un taller al Museu de Ciències Naturals de Barcelona. Com és que el lleó i el pelicà són a la mateixa vitrina de l’exposició? Què fa que les aus siguin úniques? Com classificaríem els cromos d’un àlbum? A partir d’aquestes preguntes hem entès la necessitat de la classificació com a eina que ens ajuda a comprendre el nostre entorn buscant semblances i diferències i identificant els criteris essencials. En Ciència, també s’utilitza. A partir de material biològic i dels animals de la col·lecció que hi ha al museu de cc. Naturals hem après a destriar els criteris claus per a classificar els vertebrats.

Psicomotricitat a I4

Quina tarda més divertida hem tingut avui els nens i les nenes d’I4 B, hem construït edificis i vaixells, hem après a anar amb esquís de 3 persones, hem saltat des de les espatlleres i hem fet mil equilibris. Ens ho hem passat molt i molt bé!!!

Contacontes del llibrepati 📚📖

Reprenem els CONTACONTES del llibrepati! Aquesta setmana hem gaudit d'”Allà on viuen els monstres”, de Maurice Sendak. En Max fa entremaliadures i la mare l’envia a la seva habitació. Durant aquesta estona viatja al País dels Monstres. Amb aquest conte il·lustrat podem treballar els sentits, les emocions, els límits, la imaginació…

El nostre Hort 🥙👩🏽‍🌾🥙

L’alumnat de 4t, ja fa unes setmanes, vam plantar enciams al nostre hort. Durant aquest temps, hem anat veient el seu procés, com a poc a poc anaven creixent, i finalment, els hem collit i els hem pogut tastar a l’aula.
Ha estat una experiència molt bona poder menjar allò que nosaltres mateixos vam plantar. Esperem poder repetir-ho més endavant!

Digital practice in English class 💻🖥️🖱️

Digital practice in English class. Through the English page, students practice grammar and vocabulary through games. This allows you to adapt to each level, as well as practice digital competence. I encourage you to try it at home.

Formació sobre l’assetjament

Al llarg d’aquestes setmanes estem rebem formació de la policia local sobre l’assetjament. En aquest cas, el professorat i monitoratge del menjador de l’escola ha participat de les dinàmiques i ha estat molt atent a les explicacions. Parlem d’aïllament, d’assetjament, imposició de poder… i també d’assertivitat, empoderament, autoestima, cohesió de grup… també s’han trencat tòpics.

Capses d’estimulació a 5è

I ens arriba una nova caixa d’estimulació de separar substàncies, ha sigut molt divertit i emocionant, ens hem convertit en científiques i científics.

Personatge misteriós

Aquesta setmana hem tingut un nou guanyador en el concurs del Personatge misteriós, promogut per la Biblioteca. Felicitats, Thiago!

Xerrada assetjament

Avui dimecres, 10 de gener l’alumnat de tercer de primària ha rebut la visita d’una professional per tal de tractar la importància i rellevància negativa de l’assetjament escolar a la vida dels infants, adolescents, adults i qualsevol persona que té dret a viure lliure de pressions, assetjament, situacions desagradables, vexacions i altres experiències que els puguin limitar les possibilitats de viure plenament, feliçment i en llibertat. Durant els dies vinents farem la segona part del cicle.

Bon any!

Des de l’Escola Vora Mar us desitgem un bon any 2024. L’Escola està ja preparada per a rebre de nou les rialles i els somriures de tots i totes els que compartim al llarg del curs aquest viatge ple d’aventures, de coneixements i d’aprenentatges. Benvinguts i benvingudes!!

 

Festival d’hivern

Benvolgudes famílies,

Si premeu la fotografia del cartell del Festival d’hivern podreu visualitzar els vídeos que us hem preparat amb molta il·lusió.

Aprofitem l’ocasió per a desitjar-vos bones festes de Nadal.