Free Tour Salou
20/02/24L’alumnat de 3r de primària ha estat treballant en el projecte Free tour Salou entorn al seu municipi. Ho han fet investigant els seus propis carrers, barris, places, monuments, institucions, serveis, història i tradicions. Com activitat final han preparat un itinerari pel nostre municipi i els divendres fan de guies per a les famílies i passegen plegats per Salou durant aproximadament una hora. L’experiència està resultant força enriquidora!!
Spolier…
16/02/24Quin nou projecte està en marxa a 4t?
Brigada verda a l’escola
16/02/24Certamen de lectura en veu alta
16/02/24Avui hem fet la selecció dels nostres representants de 6è que participaran del Certamen de lectura en veu alta. Continueu així, gaudint de les lletres, les paraules i els dibuixos que ens ofereixen els llibres i, despertant la imaginació i el pensament. Felicitats!
A raig d’aixeta
15/02/24L’alumnat de cinquè ha fet avui l’activitat A Raig d’Aixeta, on hem pogut conèixer el recorregut que segueix l’aigua per arribar a les nostres cases, des de la captació, potabilització i emmagatzematge al dipòsit municipal, i quin és el procés per a recollir les aigües residuals dels habitatges i tornar-les al cicle natural en òptimes condicions. Hem visitat els dipòsits de l’aigua de Salou i també hem vist l’interior de les clavegueres mitjançant una càmera teledirigida observant la feina dels operaris que en fan el manteniment.
Educació Viària
14/02/24La Policia Local de Salou fa una important tasca preventiva en matèria de seguretat viària a la nostra escola formant el nostre alumnat a comprendre les normes viàries com a vianants i conductors/es de bicicletes i, a més a més, ens facilita un millor coneixement del nostre entorn més proper donant a conèixer els possibles perills i com evitar-los.
Comissió Biblioteca
12/02/24Creation process 🥰
12/02/24Dijous gras
08/02/24Dijous Llarder, botifarra menjaré! I això és el que hem fet! Avui la consigna del Rei Carnestoltes era la de venir amb un pentinat esbojarrat i per a esmorzar, un entrepà de truita, de botifarra o coca de llardons. Una tradició ben nostra! Aquesta festa té un origen molt llunyà, ja que en temps dels grecs i romans ja es feien unes celebracions, per aquesta època de l’any, en honor als Déus. La festa de Carnaval es defineix com el període just abans d’entrar a la Quaresma. Per això, just abans d’iniciar els 40 dies d’abstinència, sacrifici, repressió i dejú, seguit de la Setmana Santa, cal celebrar-ho amb unes festes esbojarrades, desenfrenades, amb tota mena d’excessos i, sobretot, amb molta diversió, fent tot el que justament es prohibia.
Investigating an animal in year 3
07/02/24#100tífiques. Dia de les dones i les nenes a la ciència
07/02/24Avui dues #100tífiques han visitat la nostra escola per inspirar els nens i nenes i animar-los a ser el que vulguin ser en un futur. Encara, avui dia, les dones troben barreres de molts tipus que dificulten la seva presència en la ciència. Aquesta desigualtat es veu en l’elecció dels estudis per part de les nenes i va creixent en avançar en les carreres científiques i tecnològiques. Amb l’objectiu d’aconseguir l’accés i la participació plena i equitativa en la ciència per a les dones, la igualtat de gènere i l’empoderament, el 15 de desembre de 2015 l’Assemblea General de les Nacions Unides va proclamar l’11 de febrer de cada any com el Dia Internacional de la Dona i la Nena en la Ciència.
A l’escola hem dut a terme la iniciativa #100tífiques de la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRI) i el Barcelona Institute of Science and Technology (BIST), amb la col·laboració del Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya. L’objectiu del projecte és fer visible i destacar la rellevància i el paper estratègic de les dones a la ciència i la tecnologia.
Programa Carnestoltes
06/02/24Pel mes de febrer, Carnestoltes hem de fer… Aquesta serà una setmana intensa! Les consignes que ens va deixar el Rei Carnestoltes donaran molt de joc. Avui, en pijama; dimecres, tot d’un color!, dijous Gras amb un entrepà de truita i amb pentinats esbojarrats esmorzarem. Ningú ens impedirà jugar i passar-ho d’allò més bé. Per últim, divendres, cadascú es disfressa del que vol i a la tarda la Rua, amb tot de balls i xerinola!
Ballada de Sardanes
01/02/24Avui, l’alumnat de quart de l’escola, ha participat en la Ballada conjunta de Sardanes amb la resta d’escoles de Salou, amb motiu de la Festa Major. Ha estat una tarda emotiva i participativa on l’alumnat ha pogut demostrar els coneixements adquirits en el taller que hem fet durant diverses setmanes i que forma part, també, del currículum d’Educació Física. #Salou @AjuntamentSalou
Bona festa major!
31/01/24Durant aquesta setmana, l’escola s’ha convertit en un espai on conèixer amb profunditat cada un dels elements festius de la cultura popular del nostre poble. Gegants, nanos, instruments musicals, manotes, reis, pescadors, que fan honor a les arrels marineres de Salou, els canons d’en Pascual, la gegantona i el gegant del foc, els Diables Maleïts i les Bruixes la Temó,… i com a cloenda d’aquesta intensa setmana, avui a la tarda, hem al·lucinat amb la visita de la Morena, els diables, el Xaloc i els nostres nanos com ara la Moreneta o el Xaloc Vora Mar i ens han proporcionat una bona estona de música, ball i alegria. Cliqueu a les fotos per veure l’espectacle que hem viscut al pati de l’escola!
Dia Escolar de la No-Violència i la Pau
30/01/24El 30 de gener, és el Dia Escolar de la No-Violència i la Pau. Ho celebrem en aquesta data perquè és quan va morir Mahatma Gandhi, un important líder polític que defensava la resistència pacífica davant la injustícia. A l’escola, cada dia, reflexionem sobre la Pau, sobre la Cultura de Pau. Pensar i treballar per la Pau passa inevitablement per pensar en el conflicte, però no ens hem d’aturar només en aquest concepte oposat a la Pau. Cal que eduquem per la Pau, cal prendre consciència que també en el nostre dia a dia podem actuar de manera conseqüent amb els valors associats a la Pau. Això vol dir, pensar en els conflictes diaris, i aprendre a posar en marxa estratègies per a resoldre els problemes amb els companys amb creativitat, empatia, paciència, voluntat d’acords… Un primer pas per a ser capaços de fer extensiu el missatge i la pràctica de cultura de pau.
Aquesta setmana és especial, és Festa Major!
29/01/24Aquesta setmana és especial, és Festa Major!
Dinamització anglès
29/01/24Museu de Ciències Naturals de Barcelona
23/01/24El passat dijous, l’alumnat de 3r va fer un taller al Museu de Ciències Naturals de Barcelona. Com és que el lleó i el pelicà són a la mateixa vitrina de l’exposició? Què fa que les aus siguin úniques? Com classificaríem els cromos d’un àlbum? A partir d’aquestes preguntes hem entès la necessitat de la classificació com a eina que ens ajuda a comprendre el nostre entorn buscant semblances i diferències i identificant els criteris essencials. En Ciència, també s’utilitza. A partir de material biològic i dels animals de la col·lecció que hi ha al museu de cc. Naturals hem après a destriar els criteris claus per a classificar els vertebrats.