NIUS a educació infantil
Busquem fomentar l’autonomia dels nens i nenes, sent subjectes actius i participants en el seu propi procés.
Els nius s’estructuren mitjançant la disposició planificada de diferents materials que provoquen l’interès dels nens i nenes i que desenvolupen diferents continguts curriculars segons la planificació efectuada per els/les mestres.
Per a fer una aproximació als diferents nius n’hem desenvolupat quatre que creiem que poden donar resposta a les capacitats de l’etapa d’educació infantil: art, sensorial, moviment i dansa i joc simbòlic.
Niu Sensorial
- Psicomotricitat fina
- Coordinació òcul-manual
- Exploració i combinació de materials
- Classificació i agrupació d’elements, seriacions i seqüències
- Construcció i destrucció
- Dimensions i mesures
- Quantificacions
- Atributs
- Percepció espacial
- Raonament lògic i matemàtic
- Elements del medi natural i físic
- Formes i figures geomètriques
Niu d’ Art
- Coordinació òcul-manual
- Psicomotricitat fina
- Creativitat i lliure expressió
- Pre-escriptura
- Inici grafies i traços
- Lletres
- Colors
- Modelatge
- Enganxar, retallar, estripar…
- Autonomia
- Relació i adaptació al grup
- Convivència
- Co-creació
- Imitació, reproducció i representació de rols
- Expressió oral
- Vocabulari específic
Niu de Moviment i Dansa
- Coordinació i control postural
- Conceptes musicals
- Emocions i relats musicals
- Experimentació amb sons i instruments
- Imitació i representació
- Relaxació
Niu de Joc Simbòlic
- Adquisició de la competència lingüística
- Lectura en la vida quotidiana
- Relacions afectives positives
- Exteriorització de les emocions i sentiments que desperta el joc
- Habilitats motrius complexes: bressolar, donar menjar, escombrar…
- Adquisició de comportaments socials
- Col·laboració, respecte i integració al grup
PSICOMOTRICITAT a educació infantil
A les sessions de psicomotricitat, l’infant guanya autonomia, seguretat i autoestima i se l’acompanya en la construcció de la seva identitat. A través del moviment i l’acció, aprèn a relacionar-se amb el seu propi cos, amb l’espai, amb els objectes i amb els altres. És un context de confiança, seguretat i llibertat en el qual l’infant podrà expressar-se, relacionar-se i tenir experiències vitals.