Educació infantil: com treballem?

NIUS a educació infantil

Busquem fomentar l’autonomia dels nens i nenes, sent subjectes actius i participants en el seu propi procés.

Els nius s’estructuren mitjançant la disposició planificada de diferents materials que provoquen l’interès dels nens i nenes i que desenvolupen diferents continguts curriculars segons la planificació efectuada per els/les mestres.

Per a fer una aproximació als diferents nius n’hem desenvolupat quatre que creiem que poden donar resposta a les capacitats de l’etapa d’educació infantil: art, sensorial, moviment i dansa i joc simbòlic.

  Niu Sensorial

  • Psicomotricitat fina
  • Coordinació òcul-manual
  • Exploració i combinació de materials
  • Classificació i agrupació d’elements, seriacions i seqüències
  • Construcció i destrucció
  • Dimensions i mesures
  • Quantificacions
  • Atributs
  • Percepció espacial
  • Raonament lògic i matemàtic
  • Elements del medi natural i físic
  • Formes i figures geomètriques

Niu d’ Art

  • Coordinació òcul-manual
  • Psicomotricitat fina
  • Creativitat i lliure expressió
  • Pre-escriptura
  • Inici grafies i traços
  • Lletres
  • Colors
  • Modelatge
  • Enganxar, retallar, estripar…
  • Autonomia
  • Relació i adaptació al grup
  • Convivència
  • Co-creació
  • Imitació, reproducció i representació de rols
  • Expressió oral
  • Vocabulari específic

Niu de Moviment i Dansa

  • Coordinació i control postural
  • Conceptes musicals
  • Emocions i relats musicals
  • Experimentació amb sons i instruments
  • Imitació i representació
  • Relaxació

Niu de Joc Simbòlic

  • Adquisició de la competència lingüística
  • Lectura en la vida quotidiana
  • Relacions afectives positives
  • Exteriorització de les emocions i sentiments que desperta el joc
  • Habilitats motrius complexes: bressolar, donar menjar, escombrar…
  • Adquisició de comportaments socials
  • Col·laboració, respecte i integració al grup

PSICOMOTRICITAT a educació infantil

A les sessions de psicomotricitat, l’infant guanya autonomia, seguretat i autoestima i se l’acompanya en la construcció de la seva identitat. A través del moviment i l’acció, aprèn a relacionar-se amb el seu propi cos, amb l’espai, amb els objectes i amb els altres. És un context de confiança, seguretat i llibertat en el qual l’infant podrà expressar-se, relacionar-se i tenir experiències vitals.