Comunicat: Què és una escola sense nens ni nenes?

A la Comunitat Educativa de l’Escola Muntanya del Drac ens ha arribat que, de cara al curs vinent, el Departament d’Educació i l’Ajuntament de Manresa pretenen que la nostra escola tingui una ràtio d’alumnes d’EI3 notablement més reduïda que la resta d’escoles de Manresa. No contents amb aquesta reducció, tampoc no s’assegura el transport escolar a l’alumnat fins a l’escola, fet que ja ens ha afectat aquest mateix curs, perdent 4 alumnes que teníem assignats a inici de curs i que s’han hagut de reubicar en altres centres de la ciutat per manca de places.

Ens plantegem quin és el  motiu d’aquest greuge comparatiu amb altres centres,  que disposen de moltes més línies d’autobús que el nostre, on tan sols en tenim un.  Quin és el fet que motiva la reducció de ràtio de la nostra escola en concret?

Reivindiquem que tenim el dret que té qualsevol altra escola a tenir la mateixa ràtio d’alumnes i que s’ha de poder assegurar el transport escolar a tots els infants que ho requereixin, així com es fa amb la resta d’escoles que disposen d’aquest servei.

En una setmana en que tant Ajuntament com Departament fan gala de la inversió que faran als centres educatius manresans, com a AFA trobem inacceptable rebre un tracte discriminatori vers la nostra escola. Som un projecte d’escola pública, inclusiva i de qualitat. No acceptem aquestes mesures i treballarem per tal que tots els infants tinguin els mateixos drets.

Aquesta retallada és un pas més en la llarga llista de necessitats urgents que tenim al barri. Si volem qualitat de vida al Xup, cal invertir en millores per l’habitatge, fer realitat el bus urbà amb una tarifa que no ens discrimini respecte a la resta de la ciutat, la residència i el dispensari. Cal dotar el barri de serveis públics de qualitat i cal que la nostra escola, els nostres infants i el nostre veïnat siguin tractats amb el mateix respecte que la resta de manresans i manresanes.

Aquest comunicat el signem:

• Associació de Familiars d’Alumnes de l’Escola Muntanya del Drac (AFA Muntanya del Drac)
  • Equip de Mestres de l’Escola Muntanya del Drac
  • Associació de Veïns i Veïnes del Xup

Podeu trobar dos articles publicats al NacióDigital i al Regió7, on se n’han fet ressò.