La música, universal i sense barreres!

En una de les últimes entrades del nostre bloc d’aula parlàvem de l’àmbit artístic, de la mà de Van Gogh i de l’abordatge sensorial. En aquest àmbit curricular és molt important despertar i estimular la creativitat i la imaginació de l’alumnat.

Si bé l’altra notícia feia referència potser més a la part plàstica, ara és hora posar el punt de mira en la música. Fa unes quantes setmanes, se’ns va proposar participar en la iniciativa TOCA’M🎹, que es portarà a terme a Tortosa el proper cap de setmana del 17 al 19 de juny. Una iniciativa molt interessant i que comparteix amb nosaltres una premisa bàsica: apropar les oportunitats d’aprenentatge i les vivències enriquidores a tothom! En aquest cas en concret, apropar el piano a qui en vulgui gaudir.

Durant uns dies, i gràcies a la informació didàctica rebuda des de Toca’m, hem descobert quin tipus d’instrument és el piano (instrument “TRAMPA” que hem dit a l’aula, segur que sabeu per què), les seves parts principals, els seus orígens i hem conegut al pianista referent a Tortosa, mestre de mestres, Felip Pedrell.

La iniciativa Toca’m també ens va demanar si podíem fer una maqueta d’un piano per exposar-la, juntament amb les d’altres escoles participants, quan es porti a terme el festival. Així que a continuació us deixem recull de la nostra feina, no sense agrair a Irene i a Mònica la seva ajuda! I no sense reivindicar el missatge del nostre piano, que trobareu a la presentació:

TOCA’M BLOC de CEE Escola

Els pianos construïts s’exposaran al C/ D’en Carbó, nº17-19 (és un local buit que han cedit), durant tot el cap de setmana per si us animeu a veure’ls de primera mà i, qui sap, potser a gaudir una estona de la música que neix d’aquest fantàstic instrument!

Gràcies per llegir-nos!!❤🎶🎵🎼