Projecte d’Educació Inclusiva amb l’Institut de l’Ebre

En el marc del PROJECTE D’EDUCACIÓ INCLUSIVA que estem portant a terme des del nostre centre, aquest curs hem iniciat un nou PROJECTE DE COL·LABORACIÓ amb l’INSTITUT DE L’EBRE. Dos aspectes clau a l’hora d’engegar aquesta iniciativa han estat la voluntat de la Direcció del propi institut i el suport de la Inspecció i la Direcció dels Serveis Territorials d’Educació a les Terres de l’Ebre.

Per desenvolupar el projecte, el grup d’alumnes del nostre Programa de Formació i Inserció de cuina i càtering i un grup d’alumnes de Transició a la Vida Adulta, realitzen les classes a les instal·lacions de l’institut, utilitzant concretament l’espai de cuina i una de les aules d’informàtica, un dia a la setmana. Pel que fa a la cuina, els alumnes poden generalitzar els aprenentatges davant la necessitat d’utilitzar diferents instal·lacions amb estris i maquinària diferents però amb una mateixa finalitat productiva: les pràctiques a la cuina de l’institut suposen experimentar i ajustar receptes que posteriorment són treballades a la cuina central de la nostra Fundació. A més a més, el fet de dinar a l’institut ens ha proporcionat noves oportunitats d’aprenentatge pel que fa a la gestió de càrregues en els serveis de càtering. I pel que fa a les TAC, a través del treball al núvol podem mantenir un ensenyament no anclat a una ubicació geogràfica determinada.

Es tracta, en definitiva, de fomentar diferents accions inclusives en un entorn de formació professional ordinari, proporcionant a tothom la màxima visibilitat, posant en valor les seves capacitats, i afavorint sinèrgies de treball, mitjançant la participació, tant entre l’alumnat com entre el professorat.