Des de fa uns anys, el nostre centre està immers en un procés de transformació cap a l’escola inclusiva. Per aquest motiu, la formació interna de centre durant els últims cursos s’ha centrat en aquest objectiu.
Enguany la Comissió per a la inclusió ha donat continuïtat a la formació iniciada l’any passat, amb el nom “Cultures, polítiques i pràctiques en educació inclusiva”. La finalitat és aprofundir en estratègies organitzatives de centre i pràctiques educatives a l’aula, mitjançant espais de reflexió i treball col·laboratiu de tot el claustre… Cal seguir avançant en el procés!
Els continguts de la formació s’han distribuït en quatre mòduls:
-
MÒDUL 1: Mesures curriculars universals, addicionals i intensives: es realitza una reflexió profunda sobre les diverses mesures i suports que s'utilitzen al centre, arribant a uns acords compartits sobre el seu ús.
-
MÒDUL 2: Mesures organitzatives flexibles i permeables: es consensua la importància de dissenyar entorns que minimitzin barreres i afavoreixin la inclusió. S'aprofundeix en la docència compartida, les comissions mixtes de treball i la distribució dels espais amb els ajustos que es considerin.
-
MÒDUL 3: Disseny Universal per a l’Aprenentatge: es porten a terme dues sessions de treball impartides per Antonio Márquez (docent especialista en pedagogia inclusiva), posant èmfasi en l'organització i la creació d'entorns educatius que promoguin la participació i garanteixin l'aprenentatge de tot l'alumnat.
-
MÒDUL 4: Pràcticum: aplicació, per part del claustre, de les estratègies i coneixements adquirits durant la formació, implementant-los a l'aula.
A continuació, us presentem una infografia amb les conclusions obtingudes del treball realitzat pel claustre de forma cooperativa i col·laborativa:
FIC- INFOGRAFÍA de CEE Escola
Moltes gràcies!!