Completem la segona mobilitat “virtual” del projecte Erasmus+

Després de l’aturada nadalenca, hem reiniciat l’activitat del projecte Erasmus + “Progression from school to adulthood in SEN” fent una segona trobada virtual amb els nostres socis britànics. El dimecres 26 de febrer ens vam reunir de nou a través de videoconferència amb Meet de Google per tal de completar la segona mobilitat del projecte.

Com amfitrions d’aquesta segona mobilitat hem organitzat la reunió centrant-nos en l’estudi de casos. Hem decidit plantejar un llistat de dubtes i hem intentat respondre cadascun d’aquests a partir de la nostra realitat. La idea és que també els nostres socis britànics puguin intentar respondre aquestes mateixes preguntes per tal de poder comparar totes dues realitats.
Tal com s’indica en la presentació, hi ha quatre apartats que hem analitzat durant la sessió d’aquest passat dimecres: l’etapa de 16 a 19 anys, a l’etapa de més de 19 anys, l’edat adulta, i finalment, hem plantejat com continuar amb el projecte per tal d’assolir uns resultats que s’esdevinguin evidents i contribueixin a millorar la transició a la vida adulta de les persones amb discapacitat .

Xavi Gisbert ha iniciat l’anàlisi de l’etapa 16-19 anys explicant com es treballa la inserció laboral des del centre escolar, centrant-se en el PFI. Per la seva banda, Paula Lleixà i Víctor Jordà han explicat el treball desenvolupat en el programa Sensorial de Qualitat de Vida. Tot seguit, Ariadna Gonzàlez ha explicat el treball desenvolupat al programa de transició a la vida adulta.

En l’estudi de l’etapa post 19 s’ha fet palesa la diferència en l’establiment d’etapes entre Catalunya i Leeds (Regne Unit). Sara Acosta ha estat l’encarregada de descriure els diferents serveis d’orientació a la inserció laboral que existeixen actualment dins i fora de la Fundació Mercè Pla.

Pel que fa a l’etapa adulta, també ha estat Sara Acosta qui ha abordat l’anàlisi dels drets de les persones amb discapacitat, concretitzant-los en la situació dels drets laborals de les persones amb discapacitat.

Finalment Xavi Gisbert ha revisat les accions plantejades en la redacció del projecte per identificar diferents maneres per poder desenvolupar cadascun d’aquests tòpics tenint en compte el moment actual i les experiències viscudes en les dues mobilitats desenvolupades fins ara. Des dels socis britànics s’ha reiterat la voluntat de fer possible alguna mobilitat presencial abans de finalitzar el projecte.

D’aquesta manera tanquem la segona mobilitat i ens hem emplaçat a continuar treballant per concloure el present projecte durant aquest 2021, desitjant que la millora de l’actual situació de pandèmia per coronavirus ens permeti tancar el projecte amb millors condicions que no pas les que han protagonitzat el darrer any.