“Camins cap a la Inclusió”, Projecte d’Innovació Pedagògica

El Departament d’Educació ens ha reconegut el projecte “Camins cap a la Incusió” com un Projecte d’Innovació Pedagògica. Aquests reconeixements els fa al centres educatius per promoure i certificar la millora de la qualitat del servei i del sistema educatiu, en general.

Ara, formem part del mapa de la Innovació Pedagògica de Catalunya també en l’apartat de Reconeixement de Projectes d’Innovació Pedagògica ja que com a Programes, des d’aquest curs també hi constem, després de la nostra incorporació a la Xarxa de Competències Bàsiques.

Aquest projecte és la columna vertebral del nostre Projecte Educatiu, i per això, és un projecte que abarca totes les etapes formatives que tenim a l’escola: infantil, primària, secundària i els programes de l’etapa postobligatòria. Per poder generar oportunitats d’inclusió en totes elles, proposem teixir una xarxa d’aliances i col·laboracions amb institucions escolars, administració local i món empresarial, per millorar la qualitat de l’educació, i fer efectiu el dret a una educació inclusiva. Fa 5 anys, vam iniciar el projecte Camins cap a la Inclusió amb la ZER Mestral. Cada curs hem anat incrementant i millorant les nostres pràctiques.

La ZER Mestral també ha rebut aquest reconeixement per part del departament. Per aquest motiu, al Programa “Ser especials” d’aquest mes, en parlen la Directora de la ZER Mestral, Esther Vallvé, i la directora de la nostra escola, Sara Acosta. Us deixem el podcast del programa, per si teniu interès de conèixer-ne més detalls.