SORTIDA VOLCANS OLOT – 3r

Divendres 26 de Març els alumnes de 3r vam fer una sortida a Olot, així que tancàrem el 2n trimestre pujant a un ritme exemplar un seguit d’escales fetes amb troncs que no tenen fi… per arribar al cràter del volcà Montsacopa que mesura 120m de diàmetre i 12m de fondària i es troba centrat al cim del con volcànic i la seva forma de copa és la que dóna nom al volcà.

El Montsacopa és l’últim volcà que es va formar a Olot, i el seu cràter arrodonit és producte d’una erupció estromboliana poc explosiva primer i d’una de més explosiva i freatomagmàtica, després. Durant la seva erupció, ara fa uns 100.000 anys, a més de la projecció de materials piroclàstics (cendres, gredes, bombes i escòries) va emetre una petita colada de lava que es va escolar en direcció nord-est fins on actualment hi ha la riera de Riudaura.

També vam fer una emocionant visita al Museu dels Volcans de la Garrotxa on vam poder experimentar un terratrèmol fictici i ens van donar tot tipus d’explicacions al voltant de la formació dels volcans i vam fer un munt de preguntes al tècnic del museu que molt amablement ens va atendre durant el matí i ens va acompanyar al volcà.

I vam esmorzar i dinar just al costat del museu i fins i tot disposàrem de 15 minutets per jugar a l’esplanada verda abans de tornar amb l’autocar. El matí se’ns va passar volant!

(Cliqueu damunt la imatge per accedir a l’àlbum sencer).

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *