I5-MARÇ

  • Al mes de març hem seguit amb la Vella Quaresma, li hem anat traient totes les cames i ens ha anat dient les diferents consignes que han de seguir tots els nens i nenes per gaudir d’una bona convivència a l’escola.
  • Amb Innovamat hem classificat els cossos amb volum (material reciclat) i hem fet construccions molt boniques, hem comptat fins a…, hem fet formes geomètriques planes amb pals i nexes, hem parlat de la perspectiva a partir de la visualització que tenim d’un objecte segons per on el miris i ho hem extrapolat a les situacions de la vida, hem jugat a l’oca.
  • Hem fet molts jocs on gaudim aprenent com és la lletra lligada: abecedari, paraules per construir, lletres soltes, propi nom, dòmino…
  • Hem explicat el conte de la Blancaneus i els set nans, hem fet les nostres reflexions sobre el contingut, hem escrit el títol i hem fet un dibuix xulíssim!!
  • Seguint amb el centre d’interès de l’HIVERN, hem tornat a jugar amb les activitats del mes de gener: hem escrit paraules amb lletra de pal i amb lletra d’impremta, hem jugat a un trinòmino de paraules, hem emplenat les vocals que falten de les paraules, hem emplenat el so inicial de les paraules i hem llegit paraules amb lletra de pal i lletra lligada. Per treballar les matemàtiques, hem posat les pinces al número correcte, hem posat pinces al contingut correcte, hem jugat al doble i al memory i hem escrit els números.
  • Quan acabem les activitats tenim una caixa molt xula on hi ha moltes activitats: lectura de frases amb forma de trencaclosques per construir, sopes de lletres, lectura de frases per relacionar amb les imatges, descobrir paraules ocultes a partir del so inicial de cada paraula, posar una pinça a la imatge correcta quan llegim una frase… També podem jugar a jocs lliures que tenim a la classe, on aprenem a jugar amb els nostres companys i companyes i a compartir.
  • Quan acabem de fer Innovamat o les activitats de llengua ens avaluem com sempre amb la nostra graella. Aquest any hem decidit que si una activitat és fàcil posem un gomet lila i si una activitat ens costa posem un gomet taronja. L’autoavaluació fa que controlem la nostra frustració acceptant que hi ha coses que ens costen i d’altres que no, que ens adonem que els errors serveixen per aprendre (quan ens equivoquem, aprenem!) i que veiem que nosaltres podem ajudar als nostres companys i companyes o que també ens poden ajudar a nosaltres.
  • Anem a regar els alls que vam plantar (els vam treure de l’experiment que vam fer a l’Ambient d’experimentació) i que segur que aviat ja podrem anar a recollir.
  • Al nostre àlbum hem fet un fons de quatre colors, hem pintat un ou de pasqua i hem escrit la frase. També hem pintat amb xocolata desfeta un pollet o un conill amb els dits i hem fet una mona de pasqua preciosa! La Cristina (monitora de menjador) ens ha fet un regal preciós, un conill amb ous de xocolata!! Moltes gràcies, Cristina!!
  • Hem seguit amb el Projecte de Guinea Bissau i ja quasi no ens queda res de res… Tic-tac, tic-tac…
  • I per últim… Ha plogut, hem sortit al pati  i hem donat gràcies a la pluja!!!  La necessitem molt i molt.

Gaudir aprenent és el que més importa!!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>