ACTIVITATS 25N

El dia 25 de Novembre és un dia per reivindicar que estem en contra de qualsevol tipus de violència que es faci en relació a les dones i a qualsevol persona o animal. Per això a l’escola hem fet un munt d’activitats per crear consciencia col·lectiva.

Avui us deixem un recull de totes les activitats que vam realitzar a l’escola durant el dia d’ahir, dia contra la violència de gènere. També hi adjuntem un recull d’imatges. 

P3

Hem fet parlat del color lila i el que significa, tot punxant uns cors on hem escrit la paraula respecte i 25N. Hem establert un diàleg amb els infants sobre les famílies, quin era el comportament correcte i incorrecte i quines paraules boniques podem dir a casa perquè tothom estigui feliç. Hem jugat amb uns globus liles, hem estampat la nostra mà amb pintura blanca i hem escrit 25N. I hem explicat dos contes representatius d’aquesta causa: L’impermeable de l’Aurora i Sola al bosc.

Totes les nenes i nens de P3 han gaudit molt amb totes les activitats i creiem que són necessàries perquè sabem que podem RECONSTRUÏR UN MÓN MILLOR.

P4

Els alumnes de P-4 hem treballat el dia de la no violència a través d’un conte, i hem escollit quines paraules eren més importants per treballar en aquest dia.

Hem dit paraules com: RESPECTE, ESTIMAR, CUIDAR, ABRAÇAR I AMOR… On hem triat la paraula que més ens ha agradat i l’hem escrit en una cartolina.

També hem fet un joc amb els globus liles on cada nen i nena ha regalat un altre globus a un company tot dient-li una paraula bonica. Hem passat un gran dia!!

P5

Els alumnes de P-5 hem escrit en els globus liles paraules boniques com ara: AMOR, COR, ESTIMAR, RESPECTE,…i 25N.

A partir del conte “El teu cor és un tresor” ens hem pintat a les mans: NO. També hem punxat uns cors de color lila i hem escrit 25N i paraules de RESPECTE. Ens ho hem passat molt bé!!!

CI

A cicle inicial hem vist els vídeos de “Sentir que sí, sentir que no” de l’ajuntament de Barcelona i s’ha produït un debat molt interessant on els nens i nenes parlaven sobre quines situacions senten que SÍ els hi agrada que els toquin i en quines situacions senten que NO i com d’important és demostrar-ho.

CM

Els nens i nenes de Cicle Mitjà vam fer una reflexió grupal sobre el que significa tenir una relació sana, ja sigui amb un familiar, parella o amic. Vam fer una pluja d’idees i vam decidir que una relació sana implica aquella que t’aporta somriures, sinceritat, felicitat, respecte i calma. Per contra, una relació no hauria de significar mai mentides, control, por o llàgrimes. Finalment, vam concloure escrivint un desig o una reflexió per un món sense violència de gènere. Així de bonic ha quedat el nostre mural!

L’alumnat de cinquè de l’escola Llevantí de Mar ha reflexionat després de veure un vídeo en el que mostraven exemples de com s’ha de respectar a la gent i a sers valents i valentes per dir el que pensem, tant el negatiu com el positiu. S’ha de tenir confiança per dir el que sents.

Per tal de plasmar aquelles reflexions que han fet els nenes i els nens han escrit en una postal recomanacions a les persones que maltracten a d’altres.

Avui 25N ha sigut un dia diferent pe l’alumnat de 6è. Hem volgut dedicar aquest dia per parlar i fer activitats sobre el Dia Internacional per a l’eliminació de la violència contra les dones .

Hem creat grups de treball i hem compartit el què sabíem sobre el 25N. A continuació, cada grup a partir d’unes cançons que la mestra ha seleccionat, n’hem triat una. Hem copiat la lletra de la cançó a un foli lila molt gran. També hem fet un resum sobre el que deia la lletra de la cançó per explicar-ho als companys. Després tots escoltàvem la cançó.

També hem fet com uns llaços liles de paper, on hem escrit frases de la cançó que hem treballat.

(Cliqueu damunt la imatge per accedir a l’àlbum sencer).

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>